آموزشگاه تنبور غرب تهران

تنبور را می توان یکی از سازهای پرطرفدار در بین افرادی با رده های سنی مختلف دانست که در صورتی که به صورت حرفه ای نواخته شود دارای نوایی دلنشین است. این ساز نیز مانند هر ساز دیگری برای آن که به خوبی و شکلی دلنشین نواخته شود باید فرد نوازنده پیش از هر کاری در معرض آموزش مناسب در زمینه نواختن آن قرار گیرد. پس اگر شما نیز به ساز تنبورعلاقه داشته و به دنبال بهترین آموزشگاه تنبور غرب تهران هستید و قصد داشته زیر نظر بهترین مدرس تنبور غرب تهران آموزش ببینید ما به شما آموزشگاه مهرآئین را پیشنهاد خواهیم نمود. در ادامه بیشتر با بهترین آموزشگاه تنبور غرب تهران آشنا خواهیم شد:



آموزشگاه مهرآئین بهترین آموزشگاه تنبور غرب تهران

تنبور نیز مانند هر ساز دیگری برای یادگیری نیازمند تمرین بسیاری است و از این رو دغدغه اصلی هر فرد علاقمند به یادگیری نواختن این ساز پیدا کردن یک آموزشگاه حرفه ای و تخصصی و آموزش زیر نظر استادی کاربلد می باشد.

در صورت یافتن آموزشگاهی حرفه ای و آموزش زیر نظر استادی ماهر تقریبا شما به عنوان یک هنرجو نیمی از راه طی کرده اید و پس از آن دیگر با کمی پشتکار می توانید به موفقیت در این راه دست یافته و پس از مدتی توانسته به صورت حرفه ای ساز تنبور را بنوازید.

آموزشگاه مهرآئین یکی از قدیمی ترین آموزشگاه های موسیقی به شمار آمده که در آن نواختن انواع سازها توسط بهترین مدرسان آموزش داده خواهد شد. این آموزشگاه را همچنین می توان بهترین آموزشگاه تنبور خوب دهکده المپیک دانست. لذا شما می توانید برای یادگیری تنبور با خیالی آسوده روی آموزشگاه مهرآئین بهترین آموزشگاه تنبور غرب تهران حساب باز کنید.

در ادامه بیشتر با ساز تنبور آشنا خواهیم شد:

آموزشگاه تنبور غرب تهران

ساز تنبور

همان طور که گفتیم یکی از سازهایی که در آموزشگاه تنبور غرب تهران آموزش داده خواهد شد ساز تنبور است. ساز تنبور را می توان یک ساز قدیمی به شمار آورد که از نظر ساختاری شباهت بسیاری به ساز سه تار دارد. این ساز دارای کاسه ای ۷۰ تا ۸۰ سانتی متری است و از یک سیم اصلی برخوردار می باشد که البته در گذشته تعداد سیم های اصلی این ساز ۲ عدد بود. برای نواختن این ساز از ۴ انگشت دست راست و یا از مضراب استفاده می شود.

ساز تنبور دارای ۱۳ تا ۱۴ پرده می باشد و در ساخت کاسه آن از چوب درخت توت بهره گرفته می شود. این ساز در قرن پنجم هجری بسیار محبوب بوده و امروز نیز بعد از گذشت ۶ هزار سال هنوز مورد علاقه بسیاری از افراد است و در آموزشگاه های مختلفی چون آموزشگاه مهرآئین بهترین آموزشگاه تنبور غرب تهران مورد آموزش قرار داده می شود.

انواع ساز تنبور

از نظر شکل ظاهری می توان ساز تنبور را در دو نوع زیر یافت:

  1. ساز تنبور کاسه ای یا یک تکه
  2. ساز تنبور چمنی یا ترکه ای

ساز تنبور چمنی یا ترکه ای به نسبت نمونه اول که همان ساز تنبور کاسه ای است دارای روش ساخت آسان تر و تعمیر راحت تری می باشد.

اجزای تشکیل دهنده ساز تنبور

به طور کلی یک ساز تنبور از بخش های زیر تشکیل شده است:

  • کاسه

این بخش از ساز تنبور در واقع بخش پایینی این ساز است که بسته به نوع منطقه و سازنده آن به شکل های مختلفی ساخته می شود. در ساخت این بخش از ساز از چوب توت استفاده خواهد شد.

  • دسته

دسته در واقع بخش انتهایی ساز تنبور است که به کاسه اتصال داده شده و در نوع صدای این ساز بسیار تأثیرگذار می باشد.

  • صفحه

صفحه به بخشی از ساز گفته می شود که روی کاسه قرار گرفته و از بافت ظریفی برخوردار است به طور معمول در ساخت آن از چوب درخت گردو بهره گرفته می شود. در وسط این صفحه سوراخی ۲ تا ۳ میلیمتری در نظر گرفته شده که صدای تنبور را نرم و لطیف می کند.

  • دستان

در ساز تنبور ۱۳ تا ۱۴ دستان وجود داشته که در محل های مشخصی از دسته این ساز تعبیه می شوند.

  • خرک

این بخش از ساز سه تار قطعه ای کوچک و تهیه شده از درخت شمشاد و گردو می باشد که سیم به آن اتصال داده می شود. در برخی از سازهای تنبور سیم گیر جایگزین خرک شده است.

  • سیم گیر

این بخش به قسمت انتهایی کاسه اتصال داده شده و سیم را نگه داری می کند. در تهیه این بخش از جنس استخوان یا چوب بهره گرفته می شود و تارها به آن گره زده می شوند.

  • گوشی

قطعات بالای تنبور گوشی نامیده می شود که برای کوک کردن این ساز مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این گوشی ها به طور مستقیم در سوراخ های ایجاد شده در انتهای دسته قرار می گیرند.

  • سیم گیر بالا

به برجستگی شیاردار پایین گوشی سیم گیر بالا گفته می شود.

  • پرده

روی دسته ساز تنبور نخی نازک بسته شده و به فاصله هر دو دسته یک پرده گفته می شود.

  • سیم

ساز تنبور به طور معمول دارای دو یا سه سیم است که سیم بالایی به طور معمول به صورت جفتی می باشد.

یادگیری ساز تنبور در آموزشگاه تنبور غرب تهران

یکی از سوالات افرادی که به دنبال بهترین آموزشگاه تنبور غرب تهران هستند مدت زمان یادگیری ساز تنبور است. واقعیت آن است که در زمینه یادگیری هر ساز، هنر و حرفه ای یکی از عوامل موثر علاقه و پشتکار شماست. از استعداد صحبت نمی کنیم چرا که با پشتکار و استمرار می توان در هر کاری بهترین بود. لذا در صورتی که شما به این ساز علاقه داشته باشید و واقعاً بخواهید که این ساز را به صورت حرفه ای آموخته و بنوازید بی شک موفق خواهید شد. در این راه آموزشگاه مهرآئین بهترین آموزشگاه تنبور غرب تهران با شما هم قدم خواهد بود و در این مسیر لحظه به لحظه همراه شماست.

البته در زمینه آموختن ساز تنبور و یا هر ساز دیگری تخصص استاد و روش تدریس آن نیز می تواند در یادگیری شما تأثیر بسیاری داشته باشد که متأسفانه زیاد نبودن تعداد استادان حرفه ای و کاربلد در زمینه باعث شده که افراد برای یادگیری این ساز دچار نگرانی شوند. این در حالی است که در آموزشگاه مهرآئین از بهترین و برجسته ترین اساتید به منظور آموزش تنبور غرب تهران دعوت به عمل آمده است. لذا شما در صورت داشتن علاقه و پشتکار در بهترین آموزشگاه تنبور غرب تهران می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن نواختن ساز تنبور را بیاموزید.

مطالب دیگر ما: آموزشگاه موسیقی غرب تهران

یک دیدگاه

  1. با درود و احترام

    آموزش تنبور حضوری برای کودکان ۷ سال با شهریه مناسب دارید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *