آموزشگاه سنتور غرب تهران

آموزشگاه سنتور غرب تهران

آموزشگاه مهرآئین، بهترین آموزشگاه سنتور غرب تهران ،مناسب ترین انتخاب برای یادگیری پایه ای و یا حرفه ای سنتور می باشد. در این مجموعه، می توانید سنتور را زیر نظر بهترین مدرس سنتور غرب تهران در فضایی گرم و صمیمی یاد بگیرید.

آموزشگاه سنتور خوب شهرک گلستان یعنی آموزشگاه مهرآئین، از قدیمی ترین مجموعه های فعال در عرصه آموزش موسیقی می باشد که با اساتید متخصص و مجرب، به شما در شکوفایی استعدادتان کمک می کنند.

استاد حسین قاسم زاده

حسین قاسم زاده متولد ۱۳۵۴ آمل

لیسانس موسیقی ،زیر نظر اساتیدی چون مهدی ابراهیمی،جمشید عندلیبی،زنده یاد علی حدادیان،عبدالنقی افشار نیا،محمدعلی کیانی نژاد بهره جست

همکاری با گروهایی نظیر ماهان،ایل،سپیدار،وصل یار،سروشان،نوبهار،آرشاویر، بیداد،گاهان ،عرفان ،خنیا ،دف و نی.

نوازندگی در آلبوم صبوی تشنه آهنگساز آرش کامورباصدای سالار عقیلی،سراسر مه آهنگساز آرش کامورباصدای محمد معتمدی،عطار و اسب و آتش آرش کامور وحید تاج، روی بر آفتاب آهنگساز صادق چراغی با صدای علیرضا قربانی

آموزش سنتور غرب تهران

ضبط موسیقی مستند ایران با صدای علیرضا قربانی،ضبط آلبوم تصویری دف و نی به خوانندگی بیژن کامکار،تماشای صبا آهنگسازمحمدرضا یزدانپناه با صدای علی زندوکیلی،وصل یار آهنگساز ابراهیم اثباتی با صدای مصطفی محمودی ،شهان آسمانی آهنگساز و خواننده حامد صغیری، خنیاگران آهنگسازابو سعید مرزایی با صدای بامداد فلاحتی

نوازندگی در اجرای زنده نمایش شمس پرنده رستم و اسفندیار باغ دلگشا به کارگردانی پری صابری

آهنگسازی ابراهیم اثباتی ،ماهی طلا کارگردان بهروزغریب پور آهنگساز ابراهیم اثباتی ،مشروطه بانو به کارگردانی حسین کیانی وآهنگسازی ابراهیم اثباتی، بانوی خیال کارگردان محمدپرویزی آهنگساز صادق چراغی

اجرای کنسرت های زیادی در داخل و خارج از ایران نظیر کشوهایی همچون ترکیه،فرانسه،ایتالیا،اسپانیا،روسیه، چین،هند،ارمنستان،تاجیکستان،اندونزی، مالزی،الجزایر همکاری داشته.


شماره آموزشگاه: ۰۲۱۴۴۷۱۹۴۷۱ – ۰۲۱۴۴۷۰۳۲۱۸
 آدرس: بلوار دهکده المپیک ، خیابان زیبادشت بالا ، میدان لاله ، مجتمع تجاری گلستان طبقه اول واحد ۴۶

به پیج اینستاگرام آموزشگاه مهرآئین بپیونید


 

 نگاهی به سوابق مدرس سنتور آموزشگاه مهرآئین

آموزش سنتور در آموزشگاه مهرآئین زیر نظر استاد حسین قاسم زاده انجام می شود. ایشان متولد سال  ۱۳۵۴  در شهر آمل بوده و در طول دوران اخذ لیسانس موسیقی خود زیر نظر اساتید برجسته و به نامی از جمله استاد مهدی ابراهیمی، استاد جمشید عندلیبی،زنده یاد استاد علی حدادیان، استاد عبدالنقی افشار نیا، استاد محمدعلی کیانی نژاد و دیگر اساتید چیره دست عرصه موسیقی بهره برده اند که این خود مخر تائیدی بر تخصص و مهارت استاد قاسم زاده می باشد.

از جمله سوابق درخشان موجود در رزومه ی استاد قاسم زاده می توان به اجرای کنسرت های زیادی در ایران و دیگر کشورها از قبیل ترکیه، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، روسیه، چین،هند،ارمنستان،تاجیکستان،اندونزی، مالزی و الجزایر اشاره کرد.

در مجموعه تخصصی آموزش سنتور آموزشگاه مهرآئین، هنرجویان زیر نظر مستقیم این استاد متخصص، مجرب و صبور از سطوح پایه تا سطح حرفه ای آموزش می بینند. این کیفیت آموزش یکی از مواردی است که این آموزشگاه سنتور خوب شهرک گلستان را به بهترین آموزشگاه سنتور غرب تهران و یکه تاز این عرصه بدل می کند.

به علاوه، آموزش صحیح و مناسب، شما را در مسیری هدایت می کند که استعداد های خود را با خلاقیت و دانش ترکیب کرده و به عرصه ظهور برسانید.

 

درمورد سنتور بیشتر بدانید

سنتور در ایران سابقه طولانی دارد. این ساز یکی از سازهای سنتی موسیقی ایرانی است.

سازهای موسیقی مشابه از دوران قرون وسطی در سراسر جهان ، از جمله ارمنستان ، چین ، یونان ، هند و غیره وجود داشته است. سنتور هند وسیع تر ، مستطیل شکل تر و سیم های بیشتری دارد. پتک های مربوطه آن نیز متفاوت نگه داشته می شوند و با تکنیک دیگری نواخته می شوند. نسخه سنتور اروپای شرقی به نام cimbalom ، که بسیار بزرگتر و رنگی است ، برای همراهی موسیقی محلی مجارستان ، موسیقی یهودی اروپای شرقی و موسیقی اسلاوی و همچنین موسیقی رومی استفاده می شود.

 سنتور یکی از سازهای زهی است. این یک ساز موسیقی ذوزنقه ای است که سیم های زیادی دارد. این ساز معمولاً توسط دو چوب الکتریکی نواخته می شود. سنتور یکی از سازهای با حجم بالا است که دامنه صدا بیش از ۴ اکتاو داشته، صدای شفاف و بلوری دارد و قابلیت انفرادی و گروهی آن از ویژگی های آن است.


شماره آموزشگاه: ۰۲۱۴۴۷۱۹۴۷۱ – ۰۲۱۴۴۷۰۳۲۱۸
 آدرس: بلوار دهکده المپیک ، خیابان زیبادشت بالا ، میدان لاله ، مجتمع تجاری گلستان طبقه اول واحد ۴۶

به پیج اینستاگرام آموزشگاه مهرآئین بپیونید


 

امکانات سنتور

همانطور که گفته شد ، سنتور یک ساز ذوزنقه ای شکل است.سنتور به گونه ای ساخته شده است که بالاترین سمت آن نزدیک به نوازنده است و نوازنده ساز نشسته یا ایستاده می نوازد. بلندترین ضلع در این ساز موسیقی ۹۰ سانتی متر ، کوچکترین ضلع (دور از نوازنده) ۳۵ سانتی متر و اضلاع مورب ۳۸ سانتی متر است. این جعبه ۸ تا ۱۰ سانتی متر ارتفاع دارد و تمام سطوح آن از چوب گردو و سرو ساخته شده است. در سطح سنتور دو حفره به شکل گل وجود دارد که در زیباسازی نرمی و شفافیت صدای سنتور نقش عمده ای دارند. در سطح بالایی سنتور دو ردیف پل چوبی وجود دارد که “خراک” نامیده می شود. در هر ردیف ۹ خراک وجود دارد که فضای سنتور را به ۴ قسمت تقسیم می کند. رایج ترین نوع سنتور (۹ خراک) دارای ۷۲ رشته است.

*با انتخاب آموزشگاه مهرآئین، بهترین آموزشگاه سنتور غرب تهران، بهترین مدرس سنتور غرب تهران برای آموزش سنتور غرب تهران از صفر تا صد یادگیری سنتور در کنار شما خواهد بود.*

 

آیا یادگیری سنتور سخت است؟

عموم مردم عقیده دارند که یادگیری نواختن سنتور کاری بسیار سخت و مشکل می باشد که اکثریت از عهده آن برنمی آیند. اما آیا این عقیده صحیح است؟

خب همان طور که مستحضرید یادگیری نواختن هر سازی شامل دو بخش می باشد:

الف. یاد گرفتن تئوری موسیقی

ب. یاد گرفتن اصول نواختن سازِ مذکور

بخش اول برای همه سازهای موسیقی تقریبا یکسان است. بنابراین اگر نواختن ساز دیگری را بلد باشید، بسیار به یادگیری سنتور کمک خواهد کرد. اما اگر ساز دیگری را بلد نیستید هم جای نگرانی نیست.در آموزشگاه مهرآئین، اساتید مجرب و متخصص موسیقی ما، تئوری موسیقی را از پایه به شما آموزش خواهند داد.

بخش دوم یادگیری سنتور، یادگیری اصول نواختن خودِ ساز است. یادگیری اصول نواختن سنتور کار سختی نیست؛ اما یک پروسه ی زمان بر است و نیاز به دقت و توجه، تمرکز، تمرین و تمرین و تمرین دارد!

با راهنمایی های اساتید موسیقی آموزشگاه مهرآئین، می توانید گام به گام آموزش ببینید و با تمرین و پشتکار، اصول نواختن سنتور را یکی پس از دیگری بیاموزید.

 

دیگر فواید یادگیری نواختن سنتور

الف. نواختن سنتور نیز مانند هر ساز دیگری، به شما آرامش و نشاط هدیه خواهد کرد و شما را از هرگونه افسردگی دور می کند.

ب. به علاوه، با توجه به این که نواختن سنتور می تواند به طور گروهی نیز انجام شود،می توان آن را یک فعالیت جمعی به شمار آورد که روحیه اجتماعی شما را تقویت خواهد کرد.

ج. یادگیری یک مهارت جدید، همواره به بهبود تفکر و افزایش هوش انسان کمک می کند. مغز، مانند ماهیچه ای است که هرچه بیشتر از آن کار بکشید، قوی تر خواهد شد.

د. با یادگیری نواختن یک ساز، به عنوان یک هنرمند، نگاه جامعه به شما تغییر به سزایی خواهد کرد.

برای آموزش سنتور غرب تهران کافیست به قدیمی ترین ،با سابقه ترین و بهترین آموزشگاه سنتور غرب تهران، یعنی آموزشگاه مهرآئین مراجعه کنید. ما از لحظه شروع در سطوح پایه در مسیر فراگیری همراه شما خواهیم بود.

با انتخاب این آموزشگاه سنتور خوب شهرک گلستان، استعداد و توانایی خود را در مسیر درست شکوفا کنید. بهترین مدرس سنتور غرب تهران در آموزشگاه مهرآئین شما را در به ثمر رساندن خلاقیتتان یاری خواهد کرد.


شماره آموزشگاه: ۰۲۱۴۴۷۱۹۴۷۱ – ۰۲۱۴۴۷۰۳۲۱۸
 آدرس: بلوار دهکده المپیک ، خیابان زیبادشت بالا ، میدان لاله ، مجتمع تجاری گلستان طبقه اول واحد ۴۶

به پیج اینستاگرام آموزشگاه مهرآئین بپیونید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *