برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا

برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا

شاید بتوانید با احساس غم و اندوه عمیق‌تری ارتباط برقرار کنید زیرا ناتوانی در احترام گذاشتن به محبوب خود آنطور که می‌خواهید.

شاید این احساس را داشته باشید که وقتی او قادر به ملاقات یا جمع آوری بیش از چند نفر از دوستان و خانواده خود نیستید، او را رها می‌کنید.

یک سرویس رانندگی، هرچند خوب طراحی شده و پر از بوسه‌های هوایی و قلب دستان باشد، به نظر نمی‌رسد یکسان باشد. ممکن است یک سرویس کوچک کوچک، با فاصله اجتماعی از قبر، شما را ناقص کند.

خبر خوب این است که شما هنوز می‌توانید برگزاری مراسم ختم را در ایام کرونا برگزاری کنید و یک مراسم سنتی  با خدمات داشته باشید.

مراسم تشییع جنازه همیشه بخش مهمی از عزاداری بوده است، اما برای بسیاری از ما بیش از این است.

برگزارکننده مجالس ترحیم و تشریفات ترحیم عرب

به اینستاگرام ما بپیوندید

شماره تماس: ۰۹۱۲۵۱۰۷۷۹۵

همچنین:

اجازه دهید ما ادای احترام کنیم و خداحافظی کنیم، و عزت و افتخار را به عزیزی که درگذشته است منتقل کنیم.

روند درمان را به جلو سوق دهید. بسیاری از خانواده‌ها به ما می‌گویند مراسم تشییع جنازه مرحله مهمی در پردازش غم و اندوه آن‌ها است.

به جامعه اجازه دهید تا در کنار خویشاوندان جمع شده و به افراد داغدیده تسلی داده و از آن‌ها برای سفر طولانی پیش رو حمایت کند.

اکنون که محدودیت‌های کرونا در بسیاری از مناطق برداشته شده است، وقت آن است که با دوستان و خانواده خود یک مراسم ختم در ایام کرونا با توجه به پروتکل های بهداشتی برگزار کنید و آن را با عزیزان خود برنامه ریزی کنید.

هیچکس نمی‌تواند غم و اندوه شما را برطرف کنیم، اما می‌شود با برگزاری مراسم ختم که قبلاً دوست داشتید برگزار کنید، کمی آرام شوید.

پک پذیرایی مراسم ترحیم شهرک گلستان

برگزاری مراسم ختم در ایام کرون

مراسم تشییع جنازه سنتی و دفن معمولاً طی چند روز پس از مرگ انجام می‌شود و دوستان و خانواده را دور هم جمع می‌کند تا در مواقع ضروری فوراً از یکدیگر حمایت کنند. و برای برخی از خانواده‌ها و فرهنگ‌ها، می بایست یک مراسم ختم برگزار کنند.

به دلایل ایمنی، کرونا گروه‌های بیش از پنج یا ۱۰ نفر را از تجمع دور کنید و از بسیاری از بازدیدها رو از مراسم ختم در ایام کرونا جلوگیری کنید.

در یک کشوری مانند: چین، برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا برای همه ممنوع بود. اما اکنون، با برداشته شدن محدودیت‌ها، هفته‌ها و ماه‌های آینده امکانات جدیدی را برای برپایی و برگزاری مراسم ختم  ارائه خواهد داد.

اگرچه آدم مورد علاقه شما در خدمت نخواهد بود، اما راه‌های زیادی برای اطمینان از احساس حضور او وجود دارد و به یاد داشته باشید، عشق و حمایت دوستان و خانواده تاریخ انقضا ندارد. برگزاری مراسم ختم حتی در ایام کرونا به عنوان یک اجتماع برای وداع مناسب با یک عزیز، گامی مهم در سوگ و شفا است.

نحوه یادآوری عزیزان در مراسم تشییع جنازه پس از کرونا را بخوانید، اگرچه نمی‌توانید بر اندوه متوقف شوید، اما احساساتی که چیزی را رها نکرده‌اید می‌تواند روند سوگ را قطع کند.

ملاحظات خاص

گروه‌های مذهبی هرکدام رسوم و مراسم ختم در کرونای خود را دارند. برخی، مانند سنت ملاقات شبانه اسپانیایی یا مراسم شستشوی آیینی یهودیان، ممکن است به دلیل کرونا امکان‌پذیر نبوده باشد.

اما موارد بیشتری وجود دارد که می‌توان مشاهده کرد و برای هر گروه، برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا فرصتی را برای پیروی از مراسمای سنتی و به اشتراک گذاشتن خاطرات با نزدیکترین افراد به شما فراهم می‌کند.

تجمع در مسجد‌ها و خانه‌های تشییع جنازه

در حالی که کرونا همچنان بر جوامع ما تأثیر می‌گذارد، گردهمایی در فضاهای سرپوشیده مانند مسجد‌ها، معابد و کلیساها دارای تشییع جنازه متفاوتی خواهد بود. این تفاوت‌ها به اطمینان از ایمنی و راحتی مهمانان کمک می‌کند.

نیمکت‌های جایگزین

 می‌توانید انتظار داشته باشید که صندلی‌هایی با فاصله۲ متر از یکدیگر یا ردیف‌های متناوب نیمکت‌ها بسته شده تا فاصله‌های اجتماعی حفظ شود.

استفاده از فضاهای بزرگتر ممکن است ظرفیت آن‌ها را برای پیروی از دستورالعمل‌های محلی محدود کنند.

فضاهای کوچکتر که معمولاً گروه‌های ۵۰ نفره را در خود جای می‌دهند، می‌توانند تنها ۲۵ نفر را در یک زمان شامل شوند.

در عوض، فضای خود را به یک نمازخانه بزرگتر تبدیل کنید یا بازدیدکنندگان را در نوبت تغییر دهید و مراسم ختم خود را در کرونا برگزار کنید.

برخی از گروه‌ها برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض قطرات معلق در هوا که می‌توانند حامل کرونا باشند.

چاپ دعاهای کاغذی و برگه‌های دعا. برای جلوگیری از به اشتراک گذاشتن مطالبی که همیشه نمی‌توان بین سرویس‌ها تمیز کرد، برخی از خانواده‌ها به همراه برنامه‌های تشییع جنازه خود دعاهای یکبار مصرف را چاپ می‌کنند.

تشریفات ترجیم شهرک گلستان

گردهمایی داخل یا بیرون؟

بسیاری از خدمات سنتی در مسجد‌ها، کلیسه‌ها یا معابد برگزار می‌شود، که اغلب به اندازه کافی بزرگ خواهند بود تا گروه بزرگی بتوانند دور هم جمع شوند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند، حتی اگر ظرفیت عملیاتی قانونی کاهش یابد که شما بتوانید مراسم ختم در کرونا را برگزار کنید.

با این حال، به دلیل محدودیت‌های سفر ممکن است تعداد مهمانان کمتری نسبت به حضور در یک سرویس داشته باشید، ممکن است به تمام فضای بزرگترین مکان نیاز نداشته باشید.

خانه تشییع جنازه‌ای که آخرین تنظیمات مورد علاقه شما را انجام داده است، احتمالاً دارای یک نمازخانه یا محل پذیرایی است و می‌تواند ظرفیت را مطابق قوانین شهر شما به شما بگوید.

صرف نظر از اندازه مکان، اگر از مراسم ختم در ایام کرونا در داخل خانه راحت نیستید، می‌توانید تجربه‌ای در فضای باز را طراحی کنید.

برخی از خانه‌های متوفی دارای فضاهای پذیرایی در فضای باز یا چمنزارهایی هستند. برخی از آن‌ها به گورستان‌هایی وابسته هستند که ممکن است دارای ساختارهای روباز برای خدمات متعهد یا باغ‌هایی باشند که در آن‌ها می‌توان مراسم ختم در ایام کرونا را برگزاری کرد .

 

دریافت سنتی یا استقبال از مهمانان به صورت گروهی از جلوی اتاق؟

 در برخی از مکان‌ها، شما و خانواده‌تان ممکن است هنگام استقبال از مهمانان، دست دادن و در آغوش گرفتن از آن‌ها استقبال کنید.  اما ممکن است بخاطر کرونا از این بابت راحت نباشید. یک راه دیگر این است که منتظر بمانید تا مهمانان نشسته و از حضور آن‌ها در جلوی اتاق تشکر کنید.

روحانی مراسم تشییع جنازه شما می‌تواند نزدیک باشد اگر احساس می‌کنید برای صحبت با گروهی در زمان احساسی به حمایت نیاز دارید آماده کمک است و می تواند به برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا شما هم نیز کمک کند.

فاصله‌گذاری اجتماعی سخت است یا لمس فیزیکی، برخی از افراد در آغوش گرفتن، بوسیدن و دست گرفتن، آرامش فوق العاده‌ای پیدا می‌کنند.

می‌توانید پیش از موعد از مهمانان بخواهید دستورالعمل‌های دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتی از ماسک استفاده کنند و یا آن را یک انتخاب شخصی کنید.

خدمات جریانی برای کسانی که نمی‌توانند شرکت کنند؟

حتی اگر برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا به تعویق افتاده است، محدودیت‌های سفر یا شرایط سلامتی ممکن است مانع حضور شخصی برخی از افراد شود. فناوری می‌تواند آن افراد را به هم نزدیک کند و به آن‌ها اجازه دهد در مراسم مهم شرکت کنند.

در صورت انتخاب خانواده، برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا می‌تواند به صورت پخش زنده ویدئویی پخش شود.

هنگام برنامه ریزی برای برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا پس از قرنطینه کرونا موردی را که باید در مورد آن‌ها فکر کنید بخوانید.

از قبرستان دیدن کنید یا بعد از مراسم غذاخوری

راهپیمایی به سمت قبرستان برای دفن یا قرار دادن گلدان معمولاً پس از مراسم تدفین سنتی انجام می‌شود.

چه در حال رانندگی در سراسر شهر با چراغهای جلو و اسکورت پلیس و چه حرکت دست در دست از محل تشییع جنازه تا محل استراحتگاه قبرستان دائمی عزیزانتان، رسم مراسم تشییع جنازه در بسیاری از ادیان گسترده است.

اگرچه دلیل معمول برای راهپیمایی این است که جسد را به گورستان منتقل کنید، حتی اگر عزیزتان قبلاً یادبود دائمی در قبرستان دارد، برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا می‌تواند شامل این رسم نیز شود.

مهمانان ممکن است بخواهند گل‌ها را بر روی قبر بگذارند و جمع شدن با گروهی از اعضای خانواده و دوستان برای مراسم مختصر قبر همراه با دعا می‌تواند به شما کمک کند تا روز کامل به نظر برسد و قلب شما احساس آرامش بیشتری پیدا کند.

به طور مشابه، گردهم آمدن برای صرف غذا بعد از برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا به افراد اجازه می‌دهد تا زمانی برای اندیشیدن، به خاطر سپردن و به اشتراک گذاشتن خاطرات خوب داشته باشند.

برای بسیاری، برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا، غذا احساس راحتی زیادی را ایجاد می‌کند. برای کاملتر شدن گردهمایی شما با خانواده و دوستان، ارائه دهنده شما می‌تواند یک غذاخوری ترتیب دهد تا یک صبحانه گرم کننده، یک ناهار ساده و یا یک شام کامل سرو کند.

ما می‌توانیم در مراسم ختم، غذاهای نمادین یا غذاهای مورد علاقه خانواده را ترکیب کنیم. صرف نظر از منو، ما بشقاب شما را پر کرده و روح شما را با سنت نشستن در کنار هم برای غذا و معاشرت آرام می‌کنیم.

گل آرایی مراسم ختم شهرک گلستان

برای مراسم ختم برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی درباره برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا برای یکی از عزیزان برای کسانی که ترک شده‌اند بسیار مهم است.

این فرصتی است برای جمع آوری و به خاطر سپردن یک فرد خاص و زمانهای خاص، و ارائه خدمتی که نشان دهنده اعتقادات مذهبی و شخصی شما باشد.

ارائه دهنده یادبود کرامت شما می‌تواند به شما در برنامه ریزی ادای احترام مناسب و فراموش نشدنی کمک کند.

ما گزینه‌های متعددی را برای ترتیب دادن، از جمله برنامه ریزی حضوری و از راه دور در مراسم ترحیم یا خانه خود ارائه می‌دهیم.

با ما تماس بگیرید و ما برای اطمینان از راحتی شما کار خواهیم کرد و به شما کمک می‌کنیم تا واقعاً به زندگی عزیزان خود احترام بگذارید.

شروع به کار: پنج چیز که هنگام برگزاری مراسم تشییع جنازه در زمان همه گیری باید منتظر باشید

مدیر مراسم تشییع جنازه شما اینجاست تا به شما کمک کند، خواه قصد دارید در آینده برای یک سرویس کوچک، فقط برای خانواده یا یک اجتماع بزرگتر برنامه ریزی کنید.

صرف نظر از خواسته‌های خاص شما، مهم است که توجه داشته باشید که برای اطمینان از ایمنی شما و ایمنی کارکنان مراسم تشییع جنازه، مدیر مراسم تشییع جنازه شما هنگام کمک به شما در انجام هماهنگی‌ها اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام خواهد داد.

وقتی با مدیر مراسم تشییع جنازه خود تماس می‌گیرید تا کنفرانسی ترتیب دهد، او احتمالاً می‌پرسد آیا کسی احساس بیماری می‌کند یا مشخص است که کسی در معرض کرونا قرار گرفته است.

در این صورت، او درخواست می‌کند که این افراد در خانه بمانند یا با بحث از راه دور در بحث شرکت کنند.

همچنین، ممکن است از شما خواسته شود تعداد افرادی را که برای کنفرانس هماهنگی به افرادی که در برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا می‌آیند را محدود کنید. سایر اعضای خانواده ممکن است بتوانند از طریق به ادامه مراسم ختم بپیوندند.

برای ایمنی شما و کارکنان خانه تشییع جنازه، ممکن است از شما خواسته شود که هنگام ورود به محل تشییع و دوباره قبل از خروج، دستان خود را ضده عفونی کنید.

علاوه بر این، مدیر برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا به احتمال زیاد مودبانه از دست دادن شما امتناع می‌کند، باز هم برای ایمنی همه افراد درگیر، او همچنین الزامات فاصله اجتماعی را حداقل شش پا در هر زمان حفظ می‌کند و ممکن است از شما بخواهد که از ماسک محافظ استفاده کنید.

به منظور ایمنی شما و ایمنی کارکنان مراسم ختم، مدیر مراسم برگزاری مراسم ختم در ایام کرونای شما ممکن است درخواست کند که به جای یک کنفرانس هماهنگی حضوری، از طریق ویدئو کنفرانس (پخش اینترنتی، نمای مستقیم یا پخش مستقیم) ترتیب مراسم ختم را بدهد.

اگر عزیز شما در اثر عوارض ناشی از کرونا فوت کرده باشد، مدیر مراسم برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا شما، برای ایمنی خانواده شما و ایمنی کارکنان مراسم برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا ،احتیاطی بیشتری انجام می‌دهد.

مدیر تشییع جنازه شما اینجاست تا به شما کمک کند

هنگامی که یکی از عزیزان فوت می‌شود، طبیعی است که بخواهیم با جمع دوستان و خانواده به زندگی آن شخص احترام بگذاریم.

برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا یا یادبود محیطی را برای اعضای خانواده و دوستان فراهم می‌کند تا آرامش، حمایت از یکدیگر و افکار و احساسات خود را در مورد زندگی مرحوم به اشتراک بگذارند.

بنابراین، اطلاع از اینکه نمی‌توانید به دلیل همه گیری کرونا نوع گردهمایی مورد نظر خود را داشته باشید، می‌تواند اخبار ناامید کننده و حتی ویران کننده‌ای باشد.

اهمیت برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا به منظور گرامیداشت آن مرحوم و دادن فرصتی برای عزیزان برای صحبت کردن و درد و دل کردن آن زندگی و شروع غم و اندوه، بدون تردید است.  

همه گیر جدید بی‌سابقه ویروس کرونا، با این حال، متخصصان برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا را ملزم می‌کند که ارزشهای دیرینه خود را با نیاز به: تخت کردن منحنی همه گیری متعادل کنند. حفظ سلامت شرکت کنندگان، کارکنان خانه مراسم ختم و کاهش پتانسیل گسترش و مرگ و میر جمعی در جامعه جلوگیری کنند.

بنابراین، اگر شما در حال برنامه ریزی برای برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا در بحران سلامتی فعلی هستید، صرف نظر از علت مرگ، مدیر برگزاری مراسم ختم شما به احتمال زیاد از دستورالعمل فعلی انجمن ملی مدیران مراسم ختم ، بزرگترین انجمن خدمات مراسم ختم جهان برای متخصصان خدمات مراسم ختم ، پیروی خواهد کرد و آن هم در شهر تهران واقع در بهشت زهرا می‌باشد.

برگزاری مراسم یادبود

فاصله اجتماعی در سفرها و مراسم تشییع جنازه

با بازگشایی بسیاری از جوامع در شهر تهران، تعداد شرکت کنندگان مجاز در تجمعات بزرگ، از جمله دیدارها و مراسم تشییع جنازه، از مکانی به مکان دیگر بسیار متفاوت است.

صرف نظر از اینکه این تعداد شرکت کننده ۱۰.۵۰ نفر یا بیشتر باشد، با این حال، نیاز به رعایت فاصله اجتماعی مناسب برای حفظ سلامت شرکت کنندگان، کارکنان خانه تشییع جنازه و روحانیون بسیار مهم است.

فاصله‌گذاری اجتماعی مناسب یک ابزار حیاتی برای به حداقل رساندن شیوع کرونا است. با توجه به ملاحظات برای گردهمایی‌ها و رویدادها”، خطر گسترش کرونا در رویدادها و مجالس به شرح زیر افزایش می‌یابد:

کمترین ریسک

فعالیت‌ها، رویدادها و مجالس فقط مجازی. ریسک بیشتر: مجالس کوچکتر در فضای باز و حضوری که در آن افراد خانواده‌های مختلف حداقل ۲ متر از هم فاصله دارند، از روکش پارچه‌ای روی صورت استفاده می‌کنند، اشیاء را به اشتراک نمی‌گذارند و از یک منطقه محلی هستند (به عنوان مثال، جامعه، شهر، یا شهرستان و استان.

ریسک بیشتر: گردهمایی‌های حضوری با اندازه متوسط که به گونه‌ای تنظیم شده است که به افراد اجازه می‌دهد حداقل ۱ متر از هم فاصله داشته باشند و شرکت کنندگان از خارج از منطقه محلی آمده باشند.

بالاترین خطر

گردهمایی‌های بزرگ شخصی که در آن فاصله گرفتن افراد حداقل ۲ متر از یکدیگر دشوار است و شرکت کنندگان از خارج از منطقه محلی سفر می‌کنند.

در حالی که روش‌های متنوعی برای دستیابی به فاصله‌گذاری اجتماعی مناسب وجود دارد، آن‌ها باید مکمل قوانین دولتی، قوانین و مقررات کشوری یا محلی باشند و نه جایگزین آن‌ها که مجالس باید با آن‌ها مطابقت داشته باشند.

طبق فعالیت‌ها، رویدادها و مجالس فقط مجازی، فاصله‌گذاری اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه روزمره همیشه باید در ملاقات‌ها و مراسم خاکسپاری انجام شود، از جمله:

برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا در مناطق بزرگ و دارای تهویه خوب یا خارج.

فاصله بین شرکت کنندگان که در یک خانه زندگی نمی‌کنند، حداقل دو متر فاصله دارند.

الزام شرکت کنندگان که در یک خانواده زندگی نمی‌کنند، دو متر فاصله داشته باشند و هنگام تعامل با دیگران که در خانه خود زندگی نمی‌کنند، از ماسک پارچه‌ای استفاده کنند.

درخواست از مهمانان برای کاهش تماس مستقیم با خانواده و سایر شرکت کنندگان، از جمله دست ندادن، بغل کردن یا بوسیدن و غیره.

مدیر برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا شما می‌داند که این محدودیت برای خانواده‌هایی که در غم مرگ یکی از عزیزان خود هستند اما در این دوران چالش‌انگیز از شما درخواست درک می‌کند بسیار دشوار است.

مدیران برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا تمام تلاش خود را برای کمک به خانواده‌ها برای درک گزینه‌هایی که برای بزرگداشت زندگی یکی از عزیزان خود دارند، انجام می‌دهند تا برای همه افراد درگیر ایمن باشد.

سوالاتی که ممکن است بخواهید از مدیر برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا خود بپرسید

اگر نتوانم مراسم تشییع جنازه‌ای را که در آن زمان می‌خواهم برگزار کنم، چیکار باید کنم؟

اگر محدود به داشتن خانواده نزدیک در مراسم ختم هستید یا محدودیت‌های محلی مانع از برگزاری حتی یک مراسم ختم کوچک می‌شود، در مورد گزینه‌های خود برای به تأخیر انداختن مراسم یا برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا در آینده با مدیر مراسم خود صحبت کنید. برای احترام گذاشتن به زندگی یکی از عزیزان هرگز دیر نیست.

آیا تشییع جنازه خدمات پخش تلویزیونی یا جنازه مجازی ارائه می‌دهد؟

بسیاری از خانه‌های تشییع جنازه مجهز به ارائه گزینه‌های جنازه مجازی برای مهمانانی هستند که قادر به حضور نیستند.

این گزینه به شما این فرصت را می‌دهد تا از خانواده و دوستان خود دعوت کنید تا از راحتی و ایمنی خانه‌های خود به تماشای خدمات بپردازند.

آیا باید تشییع جنازه داشته باشید؟

شیوه‌هایی که طبق سنت دینی در مورد مراسم تدفین تأسیس شده است، به طور گسترده پذیرفته شده است. با این وجود، برخی روش‌های غیر متعارف را آرامش بخش‌تر می‌دانند.

افرادی که ترجیح می‌دهند مراسم تشییع جنازه را کنار بگذارند، می‌توانند از راه‌های دیگر یاد عزیزان خود را گرامی داشته باشند.

سخن پایانی

محل برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا شما باید از تمام دستورالعمل‌های CDC پیروی کند تا از ایمنی شما، خانواده و کارکنان مراسم ختم اطمینان حاصل شود.

مدیر برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا شما می‌تواند در مورد اقدامات احتیاطی خاصی که انجام می‌دهند به شما توصیه کند.

همچنین، در حال حاضر هیچ خطر شناخته شده‌ای در ارتباط با قرار گرفتن در یک اتاق در مراسم تشییع جنازه یا ملاقات با جسد فردی که بر اثر کرونا فوت کرده است وجود ندارد.» با این حال، CDC همچنین خاطرنشان می‌کند: “مردم باید در نظر بگیرند که بدن کسی را که بر اثر کرونا فوت کرده است لمس نکنند.

به اینستاگرام ما بپیوندید (پیج ظروف کرایه )


شماره تماس: ۰۹۱۲۵۱۰۷۷۹۵

 

تصاویر مربوط به خدمات مجموعه تشریفات ترحیم غرب و خدمات مجالس غرب تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *