بسته پذیرایی مراسم ختم

بسته پذیرایی مراسم ختم

بسته پذیرایی مراسم ختم یکی از بخش های مهم مراسم ترحیم می باشد. که بهترین روش پذیرایی از مهمانان سفارش بسته پذیرایی مراسم ختم می باشد. وقتی خانواده ای عزیز خود را از دست می دهد در غم و اندوهی ناگهانی قرار می گیرد. اما با این که آن ها اندوهگین و عزادار هستند؛ باید در فاصله زمانی کم و بسیار سریع نسبت به آماده کردن مراسم عزاداری و برگزاری یک مراسم آبرومند و خوب اقدام نمایند.

برگزارکننده مجالس ترحیم و تشریفات ترحیم عرب

به اینستاگرام ما بپیوندید

شماره تماس: ۰۹۱۲۵۱۰۷۷۹۵

 

سختی های برگزاری مراسم ختم

 برگزاری این مراسمات همیشه بر خلاف مراسمات جشن و مهمانی که از قبل برنامه ریزی می شود و سر فرصت برای آن فکر و برنامه ریزی می شود؛ کاملاً یکدفعه ای و ناگهانی اتفاق می افتد. مراسم ختم و سوگواری همیشه پر از استرس برای بازماندگان است. زیرا که هیچ برنامه ریزی برای آن صدق نمی کند و مرگ همیشه بدون برنامه اتفاق می افتد. در این فرصت کم و کوتاه خانواده بازمانده باید مراسمی آبرومند برگزار کنند و افراد بازمانده در کنار سوگواری و ناراحتی خود همیشه نگران و دلواپس این مراسمات نیز هستند که به صورت آبرومندانه برگزار شود.

مرگ زمانی که به صورت ناگهانی اتفاق می افتد افراد بازمانده بدون هیچ برنامه ریزی باید مراسمی ابرومند برگزار کنند. حتی در بسیاری اوقات ممکن است افراد بازمانده اطلاعات دقیق و درستی از نحوه برگزاری مراسمات ختم یا در خصوص دستورات اسلامی در این زمینه ها نداشته باشند. عجیب نیست که افراد در مورد انجام دستورات و مسحبات اسلام در خصوص قوانین ختم آگاهی لازم را نداشته باشند و این اعمال را به درستی انجام ندهند. چگونگی برگزار کردن مراسم ختم باید به نحوی که در روایات اسلامی سفارش و تاکید شده است صورت بگیرد.

پک پذیرایی مراسم ترحیم شهرک گلستان

پک پذیرایی مراسم ختم/ بسته پذیرایی ترحیم

حالا در این فرصت کم باید تمامی مراسمات و تشریفات را به صورت کامل انجام دهند و چون افراد در حالت عادی خودشان نیستند ممکن است بسیاری از دستورات و مراسمات ختم را فراموش کنند و یا اصلا به درستی انجام ندهندو این موضوع باعث می شود که مراسماتشان با کم و کاستی هایی روبه رو می شود ودر چشم همگان بد جلوه خواهد کرد.

رعایت نکردن بعضی از نکات کوچک و فراموشی آن ها باعث می شود که مراسم ختم بسیار بد به چشم مهمانان جلوه کند و دیگر در این مراسمات جای جبران وجود نخواهد داشت. واضح است که در صورت بد بودن مراسم ناراحتی و شرمندگی آن برای بازماندگان تا مدت ها باقی خواهد ماند.

برگزارکننده مجالس ترحیم و تشریفات ترحیم عرب

به اینستاگرام ما بپیوندید

شماره تماس: ۰۹۱۲۵۱۰۷۷۹۵

 

چرا از پک پذیرایی مراسم ختم استفاده کنیم؟

اگر شما می خواهید بدون هیچ گونه نگرانی و دلهره مراسم خود را پیش ببرید و خیالتان از رعایت همه اصول و موارد راحت باشد می توانید از پک پذیرایی مراسم ختم یا بسته پذیرایی ترحیم استفاده کنید.با استفاده از پک پذیرایی مراسم ختم بسیار شکیل و کامل از مهمانان شما پذیرایی می شود. در آداب و رسوم ما ایرانیان همیشه پذیرایی از مهمانان باید به گونه ای کامل انجام شود همان گونه که می دانید پذیرایی از مهمان ها یکی از رکن های اصلی مهمان نوازی است.

وقتی تعداد افراد زیادی دعوت باشند پذیرایی از مهمانان کاری دشوار است مخصوصا در مراسمات ختم که این موضوع به طور ناگهانی و بدون برنامه ریزی قبلی انجام می شود و میزبان هم در شرایط روحی خوبی به سر نمی برد و سوگوار و ناراحت است.

 یک ایده مناسب و بسیار کاربردی در این مواقع استفاده از پک پذیرایی مراسم ختم یا همان بسته پذیرایی ترحیم می باشد. استفاده از بسته پذیرایی ترحیم هم شکیل تر و هم آبرومندانه تر است. پیشنهاد ما به شما سفارش پک پذیرایی مراسم ختم از مجموعه تشریفات ترحیم غرب است. مجموعه تشریفات ترحیم غرب کلیه نیازهای شما در این خصوص را برطرف خواهد نمود.

 

پک بهداشتی مراسم ختم

 در این مراسم که ممکن است پذیرایی از تعداد زیادی مهمان مشکل و محدود باشد استفاده از پک بهداشتی مراسم ختم بسیار مفید است؛پس این گزینه را هرگز فراموش نکنید. در شرایط فعلی و با وجود همه گیری کرونا بهداشت و سلامت اولویت همه ماست و در این شرایط است که پک بهداشتی مراسم ختم به کمک شما خواهد آمد.

 پک بهداشتی مراسم ختم شامل انواع میوه، آبمیوه، شیرینی می باشد که با رعایت بهداشت و با تنوع چیده می شوند. پک بهداشتی مراسم ختم با قیمت های مناسب و اقتصادی عرضه می شوند و قیمت آن ها بسته به نوع و وسایل داخل پک پذیرایی و مقدار آن ها می باشد. قیمت پک بسته به محصولات آن متفاوت و متغیر است. تمامی پک های بهداشتی مراسم ختم از کیفیت های خوب و باورنکردنی برخوردار هستند.

خدمات

پک میوه ختم

شاید یکی از مهم ترین مواردی که باید در پذیرایی شایسته و صحیح از مهمانان رعایت کنیم تهیه میوه مرغوب و خوب است اگر میوه ها مانده باشند و تازه نباشند در پک ها اصلا خوب جلوه نخواهد کرد و آبرومندانه نخواهد بود. اما همان گونه که می دانید بسته بندی و شست وشوی میوه برای تعداد زیادی از مهمانان بسیار وقت گیر خواهد بود در همچین شرایطی استفاده از پک میوه ختم بسیار مفید است.

 پک میوه ختم بیشتر شامل دو نوع میوه و آبمیوه خواهد بود که بستگی به سلیقه مشتری دارد و می تواند میوه ها را کم و زیاد کند و میوه های آن را به سلیقه خود انتخاب نماید. پک میوه ختم بسته به سلیقه و انتخاب مشتری چیده خواهد شد و در مراسم ختم و ترحیم پذیرایی خواهد شد.

 

قیمت پک میوه ختم

یکی از نگرانی های مهم و اصلی در برگزاری مراسمات ختم و یاد بود تهیه یک پک میوه ختم با کیفیت خوب و قیمتی مناسب است. مرگ بسیار تلخ است که دیر یا زود سرنوشت همه ما انسان ها خواهد بود و راه گریزی از آن وجود نخواهد داشت. ناراحتی و سوگواری از دست دادن عزیزان یک طرف و دلواپسی و نگرانی از پذیرایی مهمانان نیز که برای تسلیت و همدردی اماده اند از طرف دیگر مشغولیت ذهنی فراوانی برای برگزاری یک مراسم آبرومندانه ایجاد خواهد کرد.

شاید در این مواقع استفاده از پک میوه ختم بسیار کاربردی و مناسب باشد. با توجه به همه نکات و محدودیت زمانی و نداشتن وقت و روحیه کافی برای پذیرایی از مهمانان و اقوام تهیه پک میوه ختم وقت و انرژی زیادی نیاز دارد که در این شرایط کسی در موقعیتی نمی باشد که این وقت و انرژی را برای درست کردن پک میوه ختم بگذارد.

در چنین شرایطی سفارش بسته پذیرایی مراسم ختم گزینه ای کارامد و مناسب خواهد بود. پیشنهاد ما به شما سفارش این مجموعه از مجموعه تشریفات مراسم غرب است که بهترین پک های میوه ختم را در اختیار شما خواهد گذاشت

 

شیرینی مراسم ختم/ خرمای بسته بندی تک نفره

برای پذیرایی از مهمانان در مراسم ختم و ترحیم از دیرباز از خرما و حلوا استفاده می شده است. که بسیاری اوقات آن ها را با نارگیل تزئین می کنند و داخل خرما را گردو می گذارند و تزئین می کنند. می توانید در تزئینات از پودر شکر هم استفاده نمایید چون ممکن است تعدادی از مهمانان پودر نارگیل مورد پسندشان نباشد.

 یکی از دلایلی که از دیرباز برای تزئین حلوا می گفتند این بود که بستگان درجه اول متوفی میل به خوردن آن ها پیدا کنند و کمی برای خوردن حلوا رغبت پیدا کنند تا فشار خون آن ها نیفتند. چون ممکن است به دلیل سوگواری و ناراحتی زیاد و شوک از دست دادن عزیزشان اشتهای خود را از دست داده باشند و میل به خوردن چیزی نداشته باشند بخاطر این موارد از تزئین استفاده می کنند.

 

ویژگی های شیرینی مراسم ختم

شیرینی مراسم ختم تقریبا مشابه با شیرینی های مراسم های دیگر می باشد و چندان تفاوتی ندارد. البته همان طور که می دانید حلوا و خرما جز ثابتی از شیرینی های مراسم ختم و ترحیم می باشند که در تمام مراسم های ختم و ترحیم به چشم می خورند و نمی توان آن ها را از مراسمات ترحیم حذف کرد و پای ثابت این مراسمات هستند.

 بازماندگان و صاحبان عزا و مجلس زمان و فرصت تهیه کردن محصولاتی که برای پذیاریی در این مراسم لازم است را ندارند به همین منظور سفارش شیرینی مراسم ختم و استفاده از خرمای بسته بندی تک نفره گزینه ای مناسب است. شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی در مراسمات عزاداری خود از شیرینی مراسم ختم و خرمای بسته بندی تک نفره استفاده کنید. استفاده از شیرینی مراسم ختم و خرمای بسته بندی تک نفره راهی کارآمد و مفید خواهد بود. پیشنهاد ما به شما سفارش این مجموعه از مجموعه تشریفات مراسم غرب است که بهترین خرما و شیرینی را در اختیار شما می گذارد.

از جمله شیرینی های معمول و مخصوص در مراسم ختم و ترحیم می توانیم به خرمای مجلسی، حلوا و خرمای مخلوط، حلوا مجلسی، خرما مارسپانی و حلوای قیفی اشاره کنیم و تنوع این محصولات روز به روز بیشتر می شود . در زمان سفارش شیرینی مراسم ختم می توانید به سلیقه خود نوع شیرینی را آماده کنید.

تشریفات ترجیم شهرک گلستان

درباره حلوا  و خرما

حلوا از آرد گندم تهیه می شود بسته به موادی که در تولید حلوا به کار می رود می تواند طعم ها و شکل های متفاوتی داشته باشد. از جمله حلواهایی که در مراسم ختم استفاده می شود می توانیم به حلوای زعفرانی، حلوای دو رنگ و حلوای خرمایی اشاره کنیم.

خرما نیز میوه ای از جنوب کشورمان است که در مراسمات جنوب نیز نقش بسیاری دارد و پای ثابت مراسمات و حتی غذای مردم جنوب می باشد. خرما از درخت نخل به وجود می آید. بسیاری این اعتقاد را دارند که خرما به روان گذشتگان نیروی خاصی می دهد که به راحتی می توانند مسیر های مرگ و راه تا بهشت را طی کنند. خرما را با استفاده از پودر قند یا پور نارگیل و حلوا تزئین می کنند.

شیرینی های رایج در مراسمات ترحیم

میکادو

یکی از شیرینی هایی که بسیار در مراسمات رایج است میکادو می باشد که جز ویفر ها طبقه بندی می شود همچنین می توانیم میکادو را نوعی حلوا بدانیم که مواد تشکیل دهنده آن نان میکادو، شکلات، شکر فراوان، پودر پسته، پودر قند و خمیر فندق است. میکادو از جمله شیرینی هایی می باشد که در مراسم ختم و ترحیم استفاده می شود و حتی از این شیرینی به عنوان نذری نیز استفاده می کنند. استفاده از این شیرینی در مراسمات ترحیم بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

برشتوک

یکی دیگر از شیرینی هایی که در مراسمات ختم و ترحیم زیاد استفاده می شود برشتوک می باشد این شیرینی جزئی از شیرینی های اصیل ایرانی است که توسط آرد تولید می شود . با در نظر گرفتن آردی که برای تهیه برشتوک از آن استفاده می شود ما دو نوع برشتوک داریم. برشتوک گندم و برشتوک نخودچی و تفاوت آن ها در آردی است که از آن ها تهیه می شوند و دیگر تفاوت دیگری باهم ندارند. مواد تشکیل دهنده این شیرینی عبارت است از آرد گندم یا آرد نخودچی، پودر هل، پودر قند، شکر و روغن و بعضی ها به آن گلاب نیز اضافه می کنند.

 

نکات مهم و ضروری در مورد مراسم پذیرایی ترحیم و تشریفات آن

برگزاری مراسم ختم و ترحیم برای فرد متوفی جزئی از فرهنگ و آداب و رسوم همه مردم در سراسر جهان می باشد. این آداب و رسوم در همه کشورها به یک شکل نیستند و متفاوت می باشند. مراسم ختم در هر کشوری مطابق با فرهنگ آن کشوراست. همچنین تشریفات و مراسم ختم نیز آداب و رسوم خاص خود را دارد و یک نمادی از احترام برای فرد متوفی تلقی خواهد شد.

اگر بخواهیم به صورت کلی در نظر بگیریم اصل و اساس برگزاری مراسم ختم و ترحیم در تمام کشورها یکی می باشد و آن روش های برگزاری مراسم های ختم و ترحیم است که متفاوت است و فرق می کند. در اصل این مراسمات برای یادبود فرد متوفی برگزار می شود و در همه کشورها اصل این مراسمات و تشریفات همین است اما در نحوه برگزاری و تشریفات آن باهم تفاوت هایی دارند حتی در شهرهای مختلف نیز یکسری آداب و رسوم خاصی در پذیرایی دارند مثلا از یک نوع حلوا یا شیرینی خاصی ممکن است استفاده کنند.

در کشور ما برگزاری مراسم یادبود و ترحیم گذشتگان از دیرباز مرسوم بوده است و البته در حال حاضر و به مرور زمان این مراسمات مدرن تر و به روزتر و کامل تر شده است. در گذشته افراد بازمانده خودشان مجبور به تهیه وسایل پذیرایی بودند که بسیار وقت گیر و حوصله سر برد بود اما امروزه مجموعه های تشریفاتی وجود دارد که در این مراسم سخت می توانند یاری دهنده و همراه بازمانده ها باشند. هم اینکه به صورت آبرومندانه و شکیل تری این مراسمات را برگزار می کنند و هم اینکه در این مدت زمان کم مراسم ترحیم نکته ای را در پذیرایی فراموش نمی کنند و همه مراسم دقیق و به یاد ماندنی برگزار خواهند شد.

برگزارکننده مجالس ترحیم و تشریفات ترحیم عرب

به اینستاگرام ما بپیوندید

شماره تماس: ۰۹۱۲۵۱۰۷۷۹۵

رسم و رسوم قدیمی در مراسم عزاداری

عزاداری و سوگواری برای فرد متوفی از دیرباز وجود داشته است. اصل کلی این مراسمات ترحیم به همان شکل اولیه خود باقی مانده است و فقط جزئیات است که فرق می کند. مراسم ختم از زمانی که فرد متوفی به خاک سپرده می شود آغاز می شود و در بسیاری از اوقات تا یکسال ادامه پیدا خواهد کرد. در این یک سال در مراسم های زیادی یاد آن مرحوم را زنده نگه می دارند و برای او خیرات و نذری پخش می کنند. این موارد از جمله مواردی می باشند که از دیرباز و گذشته وجود داشته است و تغییرات زیادی در آن به وجود نیامده است و سالیان سال است که برای فرد متوفی خیرات و نذری پخش می کنند.

یکی از آداب و رسوم قدیمی که در ایران وجود داشته است این بوده است که تا هفت روز در خانه متوفی نباید پخت و پزی صورت بگیرد و همسایه ها بودند که برای افراد بازمانده غذا تهیه می کردند و به خانه شان می بردند چون بازمانده ها حوصله آشپزی و تهیه غذا نداشتند این رسم بسیارزیبا بود. البته این رسم در بین اقوام لر و بختیاری هم اکنون نیز مرسوم است.

 اگر شما هم می خواهید به صاحب عزا در مراسم ختم کمک کنید می توانید در پذیرایی و هزینه این مراسم به او یاری برسانید. در زمان های دور نیز پذیرایی مراسم ترحیم  شایع بود. در این مراسمات شال ترمه پهن می کردند و روی آن گلاب پاش، قرآن و عکس متوفی و ظرف های خرما تزئین شده قرار می دادند و قرآنی نیز پخش می شد.

مراسم هفتم یا ختمی که امروزه برگزار می شود این مراسم بیشتر در مسجد برپا می شود و پذیرایی در این مراسمات بیشتر با حلوا خرما و میوه انجام می شود. نکته مهمی که این جا وجود دارد این است که مصرف کردن خرما و حلوا به عنوان پذیرایی در مراسم ترحیم و ختم بسیار مورد توجه پزشکان نیز می باشد. از دلایل مهم آن نیز این است که بازماندگان اشتها و تمایلی برای غذا خوردن ندارند.

این باعث می شود دچار افت فشار و نوسانات قند خون شوند ویکی از عوراض شایع افت فشار و قند خون افزایش استرس و اضطراب می باشد. در این زمان ها خوردن مواد شیرین مانند خرما و حلوا به آرامش فرد کمک شایانی می کند زیرا از لحاظ پزشکی باعث افزایش سطح سروتونین مغز می شود. یکی از دلایل دیگر آن هم این است که خرما و حلوا جز خوراکی هایی هستند که نرم می باشند و خوردن آن ها راحت است و خوردن آن ها برای کسانی که شرایط روحی مناسب و خوبی ندارند بسیار راحت و مفید خواهد بود.

تشریفات ترحیم شهرک غرب

نکاتی که باید در مورد پذیرایی مراسم ترحیم بدانید

پذیرایی مراسم ختم و ترحیم جز اساسی مراسمات است. بخشی از این مراسمات در زمان برگزاری مراسم و بخش دیگری از آن بعد مراسم برگزار می شود. به عنوان مثال ممکن است بعد از تمام شدن مراسمات بازمانده ها و صاحبان عزا مهمانان را به تالار یا رستوران دعوت کنند. پذیرایی از مراسم ختم بسیار مهم و دشوار است یکی از راه های خوب در این مواقع استاده از پک های پذیرایی مراسم ختم می باشد.

 

استفاده از بسته ها و پک های پذیرایی در مراسم ختم و ترحیم

امروزه با پیشرفت و مدرن شدن زندگی در مراسمات ختم بیشتر استفاده از بسته های پذیرایی ترحیم رایج است حتما شما هم در مراسم های ترحیم شاهد این بسته های ترحیم بوده اید. این بسته به وسیله کسانی که مسئول برگزاری مراسم هستند تهیه و توزیع می شود.

 بسته ها و پک های پذیرایی انواع و مدل های بسیار زیادی دارند که صاحبان عزا بسته به بودجه خود آن ها را انتخاب می کنند و از آن ها در مراسم استفاده می کنند. اگر شما می خواهید مراسمی آبرومند برگزار کنید که مدرن و به روز باشد و قیمت آن ها نیز اقتصادی و به صرفه باشد ما به شما مجموعه تشریفات ترحیم غرب را توصیه می کنیم که دارای بهترین خدمات ترحیم می باشند و خیال شما را از برگزاری یک مراسم عالی راحت می کند.

 

مجموعه تشریفات ترحیم غرب

مجموعه تشریفات ترحیم غرب دارای بهترین خدمات ترحیم می باشد و خدمات متنوعی را با توجه به سلیقه مشتریان خود عرضه می کند.خدماتی که به صورت کلی در این مجموعه ارائه می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برگزار کردن مراسم ترحیم، ختم و یادبود به صورت کاملا حرفه ای
  • بسته های پذیرایی مراسم ترحیم به صورت کاملا بهداشتی
  • سینی حلوا و خرما
  • دارای کترینگ اختصاصی جهت ارائه بهترین کیفیت غذا و شیرینی و…
  • مهماندارن و کادری مجرب جهت پذیرای در مراسمات شما
  • تاج گل تسلیت و ترحیم

شما می توانید با توجه به سلیقه خود همه این خدمات و یا بخشی از این خدمات را برای مراسم خود با توجه به بودجه و نیازهایتان برای مراسم ختم سفارش دهید و خیالتان راحت باشد که از صفر تا صد مراسم ختم به صورتی دقیق و بارعایت تمام نکات و اصول بهداشتی و به بهترین شکل ممکن توسط کادری مجرب انجام می شود.

 مجموعه تشریفات ترحیم غرب مانند یک دوست و همراه شما در تمامی مراسم ترحیم متوفی شما کنارتان خواهد بود و به تمام نیازهای شما برای برگزاری یک مراسم آبرومند و عالی کمک خواهد کرد که شما در کنار آن همه استرس و نگرانی از دست دادن عزیزتان نگرانی پذیرایی را نداشته باشید. کافی است یکبار به مجموعه تشریفات ترحیم غرب اطمینان کنید و صد در صد از این مجموعه رضایت کامل خواهید داشت و به دوستان و آشنایانتان هم مجموعه تشریفات ترحیم غرب را توصیه خواهید کرد. برای داشتن تجربه ای عالی و تکرار نشدنی به این مجموعه اعتماد کنید.

برگزارکننده مجالس ترحیم و تشریفات ترحیم عرب

به اینستاگرام ما بپیوندید

شماره تماس: ۰۹۱۲۵۱۰۷۷۹۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *