بهترین متخصص کولپوسکوپی تهران

در مقاله ی پیش رو درمورد بهترین دکتر کولپوسکوپی( Colposcopy) تهران صحبت می کنیم. اگر به دنبال اطلاعاتی درمورد روش انجام تست کولپوسکوپی، هزینه کولپوسکوپی، عوارض بعد از تست، رعایت یکسری نکات قبل از انجام کولپوسکوپی و شناخت بهترین متخصص زنان و یا به عبارت دیگر بهترین دکتر زنان تهران هستید؛ با ما همراه باشید.

در این آگهی قصد داریم بهترین دکتر کولپوسکوپی را به شما کاربر عزیز معرفی کنیم!

پروفسور فریبا الماسی متخصص زنان و زایمان

آدرس مطب:بلوار کشاورز – بین جمالزاده و کارگر – پلاک ۳۴۶ – سونوگرافی راد-طبقه اول

شماره های تماس:۶۶۵۸۳۴۸۹-۰۲۱

۰۹۱۰-۲۹۰۱۰۲۱

بهترین-متخصص-کولپوسکوپی-تهران-دکتر-فریبا-الماسی
بهترین-متخصص-کولپوسکوپی-تهران-دکتر-فریبا-الماسی

خانم دکتر فریبا الماسی متخصص لاپاراسکوپی تخمدان تهران  نیز می‌باشند.

کولپوسکوپی چیست ؟

کولپوسکوپی (kol-POS-kuh-pee) شیوه ای است که دهانه رحم و واژن را از نزدیک بررسی می کند تا علائم بیماری را چک کند. در حین کولپوسکوپی ، پزشک شما از ابزار خاصی به نام کولپوسکوپ استفاده می کند.

در صورت غیرطبیعی بودن تست پاپ اسمیر شما، پزشک ممکن است کولپوسکوپی را توصیه کند. اگر پزشک در طی روش کولپوسکوپی منطقه غیرمعمولی از سلول ها پیدا کند ، می توان نمونه ای از بافت را برای آزمایش آزمایشگاهی (بیوپسی) جمع آوری کرد.

ممکن است قبل از انجام کولپوسکوپی اضطراب داشته باشید. دانستن اینکه در طول کولپوسکوپی چه انفاقاتی رخ می‌دهد و روند انجام کار به چه صورت است، ممکن است به شما کمک کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید

چه زمان به کولپوسکوپی نیاز داریم؟

در صورتی که نتیجه آزمایش پاپ اسمیر نشان دهد که در رحم یا دهانه رحم فرد ناهنجاری یا مشکلی وجود دارد پزشک برای تشخیص دقیق‌تر، انجام کولپوسکوپی را تجویز می‌کند. معمولا برای تشخیص موارد زیر از کولپوسکوپی استفاده می‌شود:

  • فرد به زگیل ناحیه تناسلی مبتلا شده باشد؛
  • دهانه رحم یا خود رحم التهاب داشته باشد؛
  • در بافت گردن رحم تغییرات سرطانی ایجاد شده باشد؛
  • در بافت واژن تغییرات پیش سرطانی به وجود آمده باشد؛
  • ترشحات غیر عادی از واژن وجود داشته باشد و یا در ناحیه واژن زخمی ایجاد شده باشد؛
  • در دهانه رحم زخم‌های مزمن و دردناک وجود داشته باشد؛
  • فرد پس از نزدیکی دچار خونریزی شود؛

کولپوسکوپی یک روش ایمن است که عوارض بسیار ناچیزی را به همراه دارد. به ندرت ممکن است عوارض بیوپسی (نمونه برداری یا تکه برداری) رخ دهد و در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. شایع‌ترین عوارض پس از کولپوسکوپی عبارت است از:

  • خونریزی شدید
  • عفونت
  • درد لگن

در صورت مشاهده خونریزی شدیدتر از آنچه معمولاً در دوره قاعدگی تجربه می کنید، لرز، تب و درد شدید شکم بایستی حتما به پزشک مراجعه کنید.

 با توجه به اهمیت کولپوسکوپی، حتما باید این عمل توسط بهترین متخصص کولپوسکوپی تهران انجام شود. بنابراین توصیه می‌شود نزد بهترین متخصص زنان و یا به عبارت دیگر بهترین دکتر زنان تهران، پروفسور فریبا الماسی مراجعه کنید. 

کولپوسکوپی چگونه انجام می شود؟

کولپوسکوپی معمولاً در مطب پزشک بهترین متخصص کولپوسکوپی تهران انجام می شود و این روش معمولاً ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد. همانطور که در معاینه لگن یا آزمایش پاپ اسمیر انجام می شود ، پشت و روی میز دراز خواهید کشید و پاها را در تکیه گاه قرار داده اید.

پزشک یک اسپکولوم فلزی را در واژن شما قرار می دهد. اسپکولوم دیواره های واژن شما را باز می کند تا پزشک بتواند دهانه رحم شما را ببیند.

پزشک شما دستگاه بزرگنمایی ویژه ای را که کولپوسکوپ نامیده می شود ، در فاصله چند سانتی متر از ولو قرار می دهد. سپس پزشک شما نور مهمی به واژن شما تابانده و از طریق لنز کولپوسکوپ نگاه می کند ، گویی از دوربین شکاری استفاده می کند.

دهانه رحم و واژن شما با پنبه سواب می شود تا مخاط را پاک کند. پزشک شما ممکن است محلول سرکه یا نوع دیگری از محلول را در منطقه استفاده کند. این ممکن است باعث احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن شود. این راه حل به برجسته سازی هر منطقه از سلولهای مشکوک کمک می کند.

در طی نمونه برداری اگر پزشک شما منطقه مشکوکی پیدا کند ، ممکن است یک نمونه کوچک از بافت برای آزمایش آزمایشگاهی جمع آوری شود. برای جمع آوری بافت ، پزشک شما از یک ابزار بیوپسی تیز برای برداشتن یک تکه کوچک از بافت استفاده می کند. اگر چندین منطقه مشکوک وجود داشته باشد ، پزشک ممکن است چندین نمونه نمونه برداری را انجام دهد.

آنچه در حین بیوپسی احساس می کنید بستگی به نوع بافتی دارد که برداشته می شود:

  • نمونه برداری از دهانه رحم:

نمونه برداری از دهانه رحم باعث ناراحتی خفیف می شود اما معمولاً دردناک نیست. ممکن است احساس فشار یا گرفتگی کنید

  • نمونه برداری از واژن:

نمونه برداری از واژن می تواند باعث درد شود ، بنابراین ممکن است پزشک بی حس کننده موضعی را برای بی حس کردن محل تجویز کند.

ممکن است پزشک برای جلوگیری از خونریزی محلول شیمیایی را در ناحیه بیوپسی استفاده کند.

  • کولپوسکوپی زگیل تناسلی:

پس از انجام تست پاپ اسمیر و تشخیص ابتلا به زگیل تناسلی نیاز است تا وضعیت رحم مورد بررسی قرار گیرد زیرا ممکن است زگیل‌های تناسلی به بافت دهانه رحم نیز نفوذ کرده باشند و باعث بروز سرطان شوند. با استفاده از کولپوسکوپی می‌توان سلول‌ها را به دقت مورد بررسی قرار داده و با انجام درمان‌های لازم از پیشرفت سلول‌های سرطانی جلوگیری کرد. دقت تشخیص در این روش بالا بوده و انواع ناهنجاری‌های سلولی خیلی زود تشخیص داده می‌شود.

چگونه برای کولپوسکوپی آماده شوید؟

برای آماده شدن برای کولپوسکوپی ، پزشک ممکن است به شما توصیه کند:

  • در زمان پریود از زمانبندی کولپوسکوپی خودداری کنید
  • یک یا دو روز قبل از کولپوسکوپی مقاربت واژینال نداشته باشید
  • یکی دو روز قبل از کولپوسکوپی از تامپون استفاده نکنید
  • دو روز قبل از کولپوسکوپی از داروهای واژینال استفاده نکنید
  • قبل از مراجعه به قرار کولپوسکوپی خود از یک مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن Advil ، Motrin IB ، استامینوفن یا مسکن های دیگر استفاده کنید.
  • هر چقدر اضطراب قبل از کولپوسکوپی داشته باشید احتمال درد در حین کولپوسکوپی بیشتر است.
هر چقدر اضطراب قبل از کولپوسکوپی داشته باشید احتمال درد در حین کولپوسکوپی بیشتر است.
هر چقدر اضطراب قبل از کولپوسکوپی داشته باشید احتمال درد در حین کولپوسکوپی بیشتر است.

مقابله با اضطراب قبل از کولپوسکوپی

بسیاری از زنان هنگام انتظار برای کولپوسکوپی اضطراب را تجربه می کنند. اضطراب می تواند به شما احساس ناراحتی دهد. ممکن است تمرکز برای شما سخت باشد و در خوابیدن مشکل داشته باشید.

زنانی که از کولپوسکوپی خود بسیار مضطرب هستند ، ممکن است درد بیشتری در طول عمل نسبت به کسانی که راهی برای کنترل و کنترل اضطراب خود پیدا می کنند ، تجربه کنند. زنانی که سطح اضطراب بالایی دارند نیز به احتمال زیاد از قرارهای کولپوسکوپی خود صرف نظر می کنند.

در مورد کولپوسکوپی و آنچه که انتظار دارید بروشور یا جزوه از پزشک خود بخواهید.

هرگونه سوال یا نگرانی درباره این روش دارید را بنویسید ، و از پزشک خود بخواهید قبل از شروع کولپوسکوپی آنها را با شما مرور کند.

فعالیت هایی را پیدا کنید که به شما در آرامش کمک می کند ، مانند ورزش ، مراقبه و بودن در کنار دوستان و خانواده.

مثل تست پاپ اسمیر روی صندلی مخصوص دراز می‌کشید، بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه هم زمان می‌برد.

مثل تست پاپ اسمیر روی صندلی مخصوص دراز می‌کشید، بین 10 تا 20 دقیقه هم زمان می‌برد.
مثل تست پاپ اسمیر روی صندلی مخصوص دراز می‌کشید، بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه هم زمان می‌برد.

 

تفاوت پاپ اسمیر و کولپوسکوپی

پاپ اسمیر برای بانوانی تجویز می‌شود که دچار لک بینی هستند یا پس از اتمام قاعدگی یا پس از نزدیکی لک بینی دارند. همچنین برای تشخیص شدت زگیل تناسلی از تست پاپ اسمیر استفاده می‌شود. به طور کلی تست پاپ اسمیر یک آزمایش غربالگری است که به تشخیص زود هنگام ناهنجاری‌های رحم و بیماری‌های مربوط به این بخش از بدن کمک می‌کند.

اما روش کولپوسکوپی در مقایسه با روش پاپ اسمیر کمی تهاجمی بوده و در این روش پس از مشاهده بافت رحم و اجزای داخلی در صورت نیاز از بافت بدن نمونه برداری انجام می‌شود. تشخیص با استفاده از روش کولپوسکوپی دقیق‌تر بوده و معمولا پس از انجام تست پاپ اسمیر انجام می‌شود. نتیجه کولپوسکوپی دقیق‎تر از نتیجه تست پاپ اسمیر است و پزشکان برای تشخیص بهتر و رسیدن به نتیجه قطعی از این روش استفاده می‌کنند.

بعد از کولپوسکوپی چه مراقبت‌هایی لازم است؟

اگر در هنگام کولپوسکوپی بهترین متخصص کولپوسکوپی تهران نمونه بیوپسی نگرفته باشد ، پس از اتمام معاینه محدودیتی در فعالیت خود نخواهید داشت. در یکی دو روز آینده ممکن است لکه بینی یا خونریزی بسیار کمی از واژن خود داشته باشید.

اگر در طی کولپوسکوپی نمونه بیوپسی گرفته اید ، ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

  • درد واژن
  • خونریزی خفیف از واژن
  • ترشحات تیره از واژن
  • و…

* در انتخاب بهترین دکتر برای کولپوسکوپی، حتما باید به هزینه کولپوسکپی مناسب هم دقت کنید. مبلغ خیلی بالا و یا خیلی پایین هر دو نشانه های بدی هستند انتخاب بهترین دکتر کولپوسکوپی تهران برای این عمل اهمیت زیادی دارد.در نتیجه، باید بهترین متخصص زنان و یا به عبارت دیگر بهترین دکتر زنان تهران را برگزینید.*

نتایج کولپوسکوپی

طبق نظر متخصص کولپوسکوپی تهران نتایج کولپوسکوپی ممکن است طبیعی و یا غیرطبیعی باشند:

  • نتیجه طبیعی کولپوسکوپی

از هر ۱۰ نفری که کولپوسکوپی انجام می دهند حدود ۴ نفر نتیجه طبیعی دارند.

این بدان معناست که در حین کولپوسکوپی و / یا بیوپسی هیچ سلول غیرطبیعی در دهانه رحم شما پیدا نشده است و شما نیازی به درمان فوری ندارید.

به شما توصیه می شود که در صورت تکامل سلولهای غیرطبیعی ، طبق معمول ، غربالگری دهانه رحم را ادامه دهید.

بسته به سن شما ۳ یا ۵ سال دیگر برای قرار ملاقات غربالگری دهانه رحم دعوت می شوید.

  • نتیجه غیر عادی کولپوسکوپی

از هر ۱۰ نفر حدود ۶ نفر سلول های غیر طبیعی در دهانه رحم خود دارند – معروف به نئوپلازی داخل اپیتلیال گردن رحم (CIN) یا نئوپلازی داخل اپیتلیال غده سرویکس (CGIN).

این سرطان نیست ، اما این خطر وجود دارد که در صورت عدم درمان به سرطان تبدیل شود.

سلول های غیرطبیعی ممکن است در حین انجام کولپوسکوپی شناسایی شوند ، اما برای تعیین خطر سرطانی شدن این سلول ها و نیاز به درمان به بیوپسی نیاز است.

انواع مختلف نتیجه بیوپسی غیر طبیعی و معنی آنها به شرح زیر است:

  • CIN 1: بعید است سلول ها سرطانی شوند و ممکن است خود به خود از بین بروند. نیازی به درمان نیست و در مدت ۱۲ ماه برای آزمایش غربالگری دهانه رحم دعوت خواهید شد تا بررسی کنید که آیا آنها از بین رفته اند
  • CIN 2: احتمال متوسطی برای سرطانی شدن سلول ها وجود دارد و معمولاً درمان از بین بردن آنها توصیه می شود
  • CIN 3: احتمال سرطانی شدن سلولها زیاد است و درمان از بین بردن آنها توصیه می شود
  • CGIN: احتمال سرطانی شدن سلولها زیاد است و درمان از بین بردن آنها توصیه می شود

در موارد نادر ، متخصص کولپوسکوپی تهران با نمونه برداری سرطان دهانه رحم را تشخیص می‌دهد و اگر این اتفاق بیفتد ، برای بحث در مورد درمان ، به یک تیم متخصص ارجاع می شوید.

کولپوسکوپیست معمولاً می تواند در صورت وجود سلول های غیرطبیعی در دهانه رحم شما بلافاصله تشخیص دهد. نتایج بیوپسی معمولاً حدود ۴ هفته طول می کشد و یک نسخه برای شما و پزشک عمومی در پست ارسال می شود.

حدود ۴ نفر از هر ۱۰ زن که کولپوسکوپی می کنند نتیجه طبیعی دارند. نتیجه طبیعی به این معنی است که دهانه رحم شما سالم به نظر می رسد و قبل از آزمایش غربالگری بعدی خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم کم است. بسته به سن شما ۳ یا ۵ سال دیگر برای قرار ملاقات غربالگری دهانه رحم دعوت می شوید.

از هر ۱۰ زن که کولپوسکوپی انجام می دهند ، حدود ۶ نفر در دهانه رحم خود سلول های غیرطبیعی دارند. این بدان معنا نیست که سلولهای سرطانی هستند ، اما در صورت عدم درمان ، گاهی اوقات می توانند به سرطان تبدیل شوند.

به ندرت ، برخی از زنان در طی کولپوسکوپی به سرطان دهانه رحم مبتلا می شوند. اگر سرطان دارید ، سریعاً برای مراقبت و درمان به یک تیم متخصص ارجاع می شوید.

از آنجا که سرطان دهانه رحم از طریق غربالگری تشخیص داده می شود در مراحل اولیه تشخیص داده می شود ، نتیجه درمان بهتر است. به همین دلیل مهم است که زنان در هنگام دعوت شدن در آزمون غربالگری خود شرکت کنند.

همیشه بعضی مشکلات اندکی و کوتاه مدت بعد از تست هایی از دهانه رحم اتفاق می‌افتد.
همیشه بعضی مشکلات اندکی و کوتاه مدت بعد از تست هایی از دهانه رحم اتفاق می‌افتد.

از کولپوسکوپی برای درمان چه ناهنجاری‌هایی استفاده می‌شود؟

همیشه ناهنجاری های خفیف نیاز به درمان ندارند. در صورت نیاز به درمان ، هدف از بین بردن سلولهای غیرطبیعی دهانه رحم با حفظ هرچه بیشتر بافت طبیعی است.

متداول ترین روش ، برداشتن حلقه بزرگ ناحیه تحول (LLETZ) است. ناحیه تحول ، ناحیه ای از بافت درست در ورودی کانال زایمان است. LLETZ شامل استفاده از یک حلقه سیم گرم شده برای از بین بردن سلولهای غیر طبیعی است و در اکثر موارد با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. این روش چند دقیقه طول می کشد و می تواند در طی کولپوسکوپی انجام شود.

از بین بردن سلول های غیر طبیعی دهانه رحم معمولاً موفقیت آمیز است (حدود ۹۰٪ میزان موفقیت). شما باید برای پیگیری آزمایش غربالگری دهانه رحم دعوت شوید تا بررسی کنید که درمان موفقیت آمیز بوده است.

اگر بعد از آزمایش غیر طبیعی غربالگری دهانه رحم برای کولپوسکوپی مراجعه کردید ، نباید تصور کنید که سرطان دهانه رحم دارید.کمتر از ۱ از ۱۰۰۰ زن مراجعه کننده به کولپوسکوپی مبتلا به سرطان دهانه رحم هستند که نیاز به درمان فوری دارد.

غربالگری سرطان دهانه رحم موفقیت آمیز است زیرا تغییرات سلولی ممکن است سال ها قبل از ایجاد سرطان رخ دهد. شناسایی و درمان این تغییرات سلولی در مراحل اولیه می تواند از پیشرفت سرطان جلوگیری کند.

درمان سلولهای غیر طبیعی در دهانه رحم

اگر نتایج کولپوسکوپی نشان دهد سلولهای غیرطبیعی در دهانه رحم شما وجود دارد ، ممکن است بهترین دکتر  کولپوسکوپی  در تهران روش‌های درمانی مشخصی را برای شما تجویز کند.

سلولهای غیرطبیعی برداشته می شوند ، که معمولاً شامل برداشتن ناحیه ای از گردن رحم به اندازه نوک انگشت است.

نوع درمان بستگی به تعداد سلولهای غیرطبیعی در دهانه رحم و میزان پیشرفت ناهنجاری ها دارد. هدف این است که سلولهای غیر طبیعی را از بین ببرید در حالی که آسیب به بافت سالم به حداقل می رسد. درمان حدود ۹۰٪ موفقیت دارد.

اغلب ممکن است همزمان با کولپوسکوپی درمان را نیز انجام داد. برخی از درمان های فشرده تر نمی توانند در همان روز کولپوسکوپی انجام شوند. متخصص کولپوسکوپی تهران شما می تواند گزینه های درمانی را با شما و اینکه هر یک از انواع درمان چیست در میان بگذارد.

یکی از روش‌های درمان برای برداشتن سلول‌های ناهنجار، برداشتن بافت مورد نظر است که به چند روش انجام می‌شود:

یکی از روش هایی است که برای بداشتن سلول های غیر طبیعی در دهانه رحم می‌باشد.
یکی از روش هایی است که برای بداشتن سلول های غیر طبیعی در دهانه رحم می‌باشد.
  • برداشتن حلقه بزرگ از منطقه تحول

برداشتن حلقه بزرگ از ناحیه تحول (LLETZ) متداول ترین روش درمانی برای سلولهای غیر طبیعی دهانه رحم است. LLETZ به عنوان دیاترمی حلقه ، مخروط حلقه ، بیوپسی حلقه یا برش حلقه نیز شناخته می شود.

“منطقه تحول” محل اتصال بین سطح پوست دهانه رحم و بافت ظریفی است که کانال ورودی را در ورودی آن قرار می دهد. این ناحیه ای است که اکثر ناهنجاری ها رخ می دهد و جایی است که HPV تغییراتی در سلول ها ایجاد می کند.

LLETZ می تواند همزمان با کولپوسکوپی انجام شود و شامل برداشتن ناحیه ای از دهانه رحم است که سلولهای غیر طبیعی وجود دارد. این کار با استفاده از یک حلقه سیم نازک که با جریان الکتریکی گرم می شود انجام می شود.

روش LLETZ در شرایط عادی بین  ۵الی ۱۰ دقیقه طول می کشد و معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود ، بدین معنی که دیگر نیازی به ماندن در بیمارستان در طول شب نخواهید داشت. معمولاً بی حسی موضعی به دهانه رحم تزریق می شود تا ناحیه بی حس شود. با این وجود ، ممکن است برخی از درد خفیف ، مانند درد پریود را تجربه کنید.

اگر نیاز به درمان ناحیه بزرگتری از دهانه رحم باشد ، این روش طولانی تر می شود و ممکن است به بیهوشی عمومی نیاز داشته باشید.

باید پد بهداشتی به همراه داشته باشید ، زیرا بعد از داشتن LLETZ خونریزی خواهید کرد. ممکن است چندین هفته پس از عمل خونریزی خفیف داشته باشید.

نکات مهم

بنا به توصیه بهترین متخصص کولپوسکوپی تهران پس از داشتن LLETZ ، باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • عدم استفاده از تامپون به مدت ۴ هفته (می توانید به جای آن از نوار بهداشتی استفاده کنید)
  • ۴ هفته دوری از رابطه جنسی و ورزش ، از جمله شنا ، حداقل به مدت ۲ هفته یا در حالی که هنوز خونریزی یا ترشح وجود دارد
  • همه اینها خطر ابتلا به عفونت پس از عمل را افزایش می دهد.

برخی شواهد نشان می دهد که زنان تحت درمان با روش LLETZ در بارداری های آینده احتمال زایمان زودرس را افزایش می دهند. با این حال ، در بیشتر موارد ، مزایای درمان بسیار بیشتر از این خطر کوچک است. در صورت لزوم ، پزشک می تواند در این مورد بیشتر راهنمایی کند.

 

  • بیوپسی مخروطی

انجام بیوپسی مخروطی همزمان با کولپوسکوپی امکان پذیر نیست. بیوپسی مخروطی یک عمل جزیی است که ممکن است نیاز به یک شب ماندن در بیمارستان داشته باشد. بیوپسی مخروطی با بیهوشی عمومی انجام می شود. یک قطعه بافت مخروطی شکل از دهانه رحم شما با استفاده از چاقوی جراحی برداشته می شود. سپس بافت برای بررسی دقیقتر به آزمایشگاه ارسال می شود.

به دنبال بیوپسی مخروطی ، ممکن است یک پانسمان (بسته) در واژن شما قرار گیرد تا به شما کمک کند تا خونریزی متوقف شود.

پس از انجام بیوپسی مخروطی تا ۴ هفته خونریزی طبیعی است. همچنین ممکن است دچار دردی شبیه قاعدگی شوید ، اگرچه هرگونه ناراحتی باید فقط چند ساعت طول بکشد.

از خطرات از بین بردن سلول های غیر طبیعی دهانه رحم می‌توان به خونریزی مداوم و عفونت دهانه رحم نام برد.
از خطرات از بین بردن سلول های غیر طبیعی دهانه رحم می‌توان به خونریزی مداوم و عفونت دهانه رحم نام برد.

نکات مهم بعد از درمان

به دنبال بیوپسی مخروطی، بهترین متخصص کولپوسکوپی تهران به شما توصیه می کند که از این موارد جلوگیری کنید:

  • استفاده از تامپون به مدت ۴ هفته (به جای آن از نوار بهداشتی استفاده کنید)
  • ۴ هفته رابطه جنسی نداشته باشید
  • از انجام حرکات ورزشی ، از جمله شنا ، حداقل به مدت ۲ هفته یا در حالی که هنوز خونریزی یا ترشح وجود دارد اجتناب کنید
  • سایر درمان ها

سلول های غیرطبیعی همچنین می توانند به روش های دیگری درمان شوند. پزشک شما می تواند در مورد روش های ذکر شده در زیر به شما مشاوره دهد:

  • کرایوتراپی

جایی که سلول های غیر طبیعی منجمد شده و از بین می روند.

  • لیزر درمانی

از لیزر برای تعیین دقیق و از بین بردن سلولهای غیر طبیعی دهانه رحم استفاده می شود.

  • انعقاد سرما

برای سوزاندن سلولهای غیر طبیعی ، یک منبع حرارتی به دهانه رحم اعمال می شود.

  • هیسترکتومی کامل (برداشتن رحم توسط جراحی)

این فقط در صورتی مورد بررسی قرار می گیرد که سلولهای غیرطبیعی دهانه رحم شما بیش از یک بار پیدا شده باشد یا به شدت غیر طبیعی باشد.

غربالگری دهانه رحم و آزمایش HPV به دنبال درمان سلولهای غیر طبیعی

۶ ماه پس از درمان سلولهای غیرطبیعی دهانه رحم ، باید آزمایش غربالگری دهانه رحم انجام دهید.

این آزمایش برای بررسی وجود سلولهای غیر طبیعی و ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) انجام می شود. اگر برخی سلولهای غیرطبیعی خفیف پیدا شود اما ویروس دیگر وجود نداشته باشد ، به احتمال زیاد این شرایط از دهانه رحم شما پاک شده است.

اگر HPV پیدا نشود ، ۳ سال دیگر نیازی به غربالگری نخواهید داشت. با این حال ، اگر HPV یافت شود ، یا اگر تغییرات سلولی قابل توجه دیگری (متوسط ​​یا شدید) مجدداً شناسایی شد ، باید برای یک کولپوسکوپی دیگر مراجعه کنید.

از خطرات از بین بردن سلول های غیر طبیعی دهانه رحم می‌توان به خونریزی مداوم و عفونت دهانه رحم نام برد.

* انجام کولپوسکوپی بسیار مهم است و بهترین دکتر کولپوسکوپی تهران باید آن را برایتان انجام دهد. بهترین متخصص زنان ( بهترین دکتر زنان تهران)، دکتر فریبا الماسی، پیشنهاد ما به شماست. با توجه به کیفیت کار و قیمت مناسب، انتخاب دکتر الماسی از هر نظر به سود شماست. زیرا هزینه کولپوسکوپی بالایی نمی پردازید اما درمان بسیار تخصصی و با کیفت به شما ارائه می شود.*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *