معرفی بهترین دکتر روانشناس خوب در سعادت آباد

تردید در انتخاب روانشناس سعادت آباد مسئله ای است که بسیاری از افرادی که قصد دارند، برای حل برخی از مشکلات نزد روانشناس مراجعه نمایند، پیش می‌آید. پرداختن به مسائل روانی و درگیری‌های ذهنی افراد کاری بسیار حساس و پیچیده می‌باشد و نیازمند تخصص و مهارت بالا می‌باشد. به همین دلیل برای انتخاب روانشناس خوب در سعادت آباد و متخصص بایستی با ویژگی‌های بهترین روانشناس در سعادت آباد آشنا باشید.

بهترین روانشناس در سعادت آباد با استفاده از انواع درمان ها یا روان درمانی به افراد کمک می کنند.
مرکز مشاوره در سعادت آباد شامل پزشکانی است، که به درمان و سلامت روح شما اهمیت می‌دهند.

امروزه به دلیل افزایش مشکلات زندگی و ارتباطات اجتماعی، بسیاری از افراد به برخی بیماری‌های روانی و فکری دچار شده‌اند که موجب شده است تا کیفیت زندگی آنها کاهش یابد و در رابطه کاری و ارتباط با اعضای خانواده خود نیز با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

مشکلات روانی و درگیری‌های ذهنی موجب می‌شود تا فرد به مرور زمان اعتماد به نفس خود را از دست بدهد و گوشه گیر و منزوی شود. در برخی از افراد نیز شاهد رفتارهای پرخاشگرانه و حالت‌های عصبی هستیم که ناراحتی و مشکل خود را با این روش بروز می‌دهند.

خدمات مشاوره و روانشناسی دکتر سهیلا منعم

با بیش از ۱۸ سال سابقه‌ی کاری

  • مشاوره پیش‌ از ازدواج
  • زوج‌درمانی
  • خانواده
  • شکست عاطفی
  • خیانت
  • طلاق 

شماره تماس برای تعیین وقت قبلی:
۰۹۰۳۲۳۴۷۲۱۵

آدرس:تهران، بلوار سعادت‌آباد، خ ۲۸ غربی( افتخاری)، پلاک ۷۶، مرکز مشاوره مهر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و مدرنیته افراد کمتر با یکدیگر در ارتباط هستند و به قدری تنها و مشغول کار و فعالیت می‌باشند که پس از مدتی احساس خستگی و درماندگی می‌کنند و حس افسردگی اولین حسی است که این افراد تجربه می‌کنند. برخی از افراد به قدری خود را با کار و حرفه خود درگیر می‌کنند که تفریح کردن و زندگی کردن را فراموش می‌کنند.

همین عوامل موجب می‌شود تا سطح استرس و افسردگی در میان افراد جامعه افزایش یابد و هر فرد این مشکل را برخورد خاصی ابراز می‌کند. برخی با خشونت، برخی با گوشه گیری و انزوا، برخی با پرخوری و ….

در این شرایط هر فردی نیاز دارد با یک دکتر روانشناس سعادت آباد در ارتباط باشد و مشکلات و حالات روحی و روانی خود را با وی در میان بگذارد. روانشناس در سعادت آباد با استفاده از مهارت و تخصص خود می‌تواند افراد جامعه را از مشکلات روانی و رفتاری رها کند و فرد را دوباره به زندگی عادی در جامعه بازگرداند.مرکز مشاوره سعادت آباد تعداد زیادی هستند ولی انتخاب یک مرکز مشاوره خوب در سعادت آباد کار دشواری است.    

در این مقاله قصد داریم چند نمونه از ویژگی‌های بارز بهترین روانشناس سعادت آباد را برشماریم.

یک روانشناس متخصص و خبره در سعادت‌آباد، باید دارای علم به‌روز و تجربه غنی باشد و همچنین توانایی گوش دادن به مشکلات مراجعین رو تمام و کمال داشته باشد.

ویژگی‌های روانشناس سعادت آباد

  • یک روانشناس در سعادت آباد؛ همواره در حال مطالعه و کسب اطلاعات جدید است تا دانش خود را ارتقا بخشد. در دنیای امروز علوم مختلف هر لحظه در حال پیشرفت و تغییر می‌باشند. علم روانشناسی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
روانشناس سعادت آباد؛ با تخصص خود در تحلیل رفتارها و ارتباطات انسانی، به ارتقاء فهم عمیق از روان‌شناسی فردی و جمعی کمک می‌کنند.
ویژگی مهم دیگر روانشناس خوب در سعادت آباد، در ارائه راهکارهای بهبود و تسهیل فرآیندهای روانی برای افراد مختلف مشاهده می‌شود.

چه زمانی روانشناسی به یک علم تبدیل شد؟ ۱۸۷۹ روانشناسی به عنوان یک رشته علمی با تأسیس آزمایشگاه وونت در لایپزیگ در پایان قرن نوزدهم (۱۸۷۹) ظهور کرد.

یک روانشناس در سعادت آباد، آگاه و متخصص باید علم و دانش خود را ارتقا دهد و همواره مطالب و تحقیقات جدید در زمینه روانشناسی را مطالعه نماید و از بیماری‌های روانی و روحی و روش‌های درمان مطلع باشد. بهترین روانشناس در سعادت آباد؛ نباید همیشه به دانسته‌های دوره تحصیل خود اکتفا نماید و بهتر است که همواره در تلاش باشد تا سطح علمی و دانش خود را توسعه دهد. امروزه بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی تنها با رفتار و عملکرد صحیح بهبود می‌یابند و شاید نیازی به دارو درمانی نباشد. علوم پیشرفته راه‌های جدیدی برای درمان انواع بیماری‌های روانی کشف کرده‌اند که بسیار موثرتر از روش‌های پیشین است.

  • روانشناس خوب بایستی با مراجعه کننده خود رفتاری همدلانه و صمیمی داشته باشد. هنگامی که فرد مراجعه کننده با کوله باری از مشکلات و مسائل روحی و روانی به مرکز مشاوره سعادت آباد مراجعه می‌کند، انتظار دارد که گوشی شنوا حرفها و دردهای او را بشنود. فرد مراجعه کننده نیاز به کمک دارد و بهترین روانشناس سعادت آباد بایستی با رفتاری آرام و صمیمی با وی ارتباط برقرار کند و با وی همدلی کند.

یکی از وظایف روانشناس در سعادت آباد همدردی با مراجعه کننده می‌باشد. وی بایستی به گونه‌ای رفتار کند و سخن بگوید که فرد مراجعه کننده متوجه شود که توسط روانشناس درک می‌شود و می‌تواند تمامی مسائل و مشکلات خود را برای او تعریف کند. اگر روانشناس در رفتار و گفتار خود اینگونه نشان دهد که با مراجعه کننده خود همراه و همدل است و او را درک می‌کند، مراجعه کننده نیز با اعتماد بیشتری با وی سخن خواهد گفت و شروع درمان آسان‌تر خواهد بود.

  • روانشناس ابتدا باید خوب گوش کند و فقط گوش کند. روانشناس سعادت آباد، بایستی بداند که گوش کردن به سخنان مراجعه کننده تنها کاری است که در جلسات اول ملاقات با او باید انجام دهد. فرد مراجعه کننده نیاز دارد که حرف بزند و خود را از آزارهای روحی و دغدغه‌های درونی خالی کند. در این میان یک روانشناس متخصص و حرفه‌ای می‌داند که نباید حرف او را قطع کند و باید با دقت و با حوصله به سخنان مراجعه کننده خود گوش دهد.

در برخی از موارد شاهد بوده‌ایم که فرد مراجعه کننده تنها نیاز داشته است که با فردی سخن بگوید و مشکلاتش را بر زبان بیاورد تا حال بهتری داشته باشد. فردی که بدون نصیحت و هیچ حرفی به سخنان آنها گوش دهد. بسیاری از افرادی که دارای مشکلات روحی و روانی هستند نیازمند همدلی و همدردی هستند، همین.

  • رازداری و حفظ اسرار مراجعه کننده از مهمترین ویژگی‌های یک روان شناس می‌باشد. فردی که به روانشناس در سعادت آباد، مراجعه می‌نماید انتظار دارد که مسائلی که بیان می‌کند بین او و روانشناس باقی بماند و هیچ فرد دیگری از اسرار وی مطلع نشود. رازداری یکی از مهمترین ویژگی‌های یک روانشناس متعهد و مسئولیت پذیر است.

روانشناس بایستی این اطمینان را به مراجعه کننده بدهد که هر حرفی که نزد او گفته می‌شود مانند یک راز باقی خواهد ماند و هیچ شخص دیگری از این موضوع آگاه نخواهد شد. به عنوان مثال فردی که مورد تجاوز قرار گرفته است و از اینکه افراد خانواده یا آشنایان از این موضوع مطلع شوند وحشت دارد و برای حل مشکلات روحی و روانی ناشی از این آسیب به روانشناس مراجعه کرده است، باید اطمینان حاصل کند که راز وی نزد روانشناس محفوظ خواهد ماند و این وظیفه یک روانشناس است.

  • روانشناس بایستی صبور باشد و با مراجعه کننده خود رفتاری مناسب داشته باشد. برخی از مراجعه کنندگان به دلیل مشکلات روحی ممکن است رفتاری نا مناسب داشته باشند و گاهی عصبانی شوند، گریه کند و رفتارهای متفاوتی از خود نشان دهد. در چنین مواردی روانشناس در سعادت آباد بایستی صبر داشته باشد و با حوصله و آرامش موقعیت را کنترل کند.

روانشناس می‌تواند با برخورد صحیح و آرام بر رفتار مراجعه کننده تاثیر بگذارد و او را آرام کند. بهترین روانشناس سعادت آباد حرفه‌ای و متخصص می‌داند که چه رفتاری در چه موقعیتی مناسب و تاثیر گذار است.

  • روانشناس از نصیحت کردن و قضاوت کردن مراجعه کننده پرهیز می‌کند و مراجعه کننده را متهم به ارتکاب اشتباه نمی‌کند. هنگامی که مراجعه کننده مشکل خود را می‌گوید و در حال بیان مسائلی است که موجب آزار و رنجش او شده است، بهترین کار گوش کردن است.بهترین روانشناس سعادت آباد هرگز نباید رفتار و حال روحی مراجعه کننده را قضاوت کند و شروع به نصیحت کردن او کند.

در برخی از موارد ممکن است فرد مراجعه کننده به دلیل انجام اشتباهی دچار مشکلات روانی شده باشد و روانشناس سعادت آباد بداند که مقصر خود او است اما نباید این مساله را به طور صریح به او بگوید و او را سرزنش نماید. بلکه باید راهی برای کنار آمدن مراجعه کننده با مساله بوجود آمده و جبران اشتباه را به وی پیشنهاد کند که موجب می‌شود حال او بهتر شود.

  • روانشناس حرفه‌ای و متخصص از عجیب‌ترین و خاص‌ترین رفتارها و سخنان مراجعه کننده تعجب نمی‌کند. برخی از مراجعه کنندگان ممکن است در میان سخنان خود خاطره‌ای عجیب تعریف کنند و یا کاری عجیب انجام داده باشند که غیر معقول و غیرعادی است. در این لحظه روانشناس سعادت آباد نباید با حالت چهره یا آوایی خاص نشان دهد که از حرف یا عمل وی متعجب شده است. هر عکس العمل نامناسبی ممکن است،  باعث شود تا فرد از ادامه حرف خود منصرف شود.
  • اولین جلسه ملاقات با مراجعه کننده بسیار مهم است و رفتار درست موجب می‌شود تا مراجعه کننده تمایل داشته باشد تا دوباره نزد روانشناس بازگردد. در اولین جلسه مراجعه به مرکز مشاوره سعادت آباد و رویارویی با روانشناس، مراجعه کننده باید بتواند ارتباط صمیمی و گرم برقرار کند. روانشناس سعادت آباد بایستی با فرد به صورت انفرادی صحبت کند و از همراه وی بخواهد تا بیرون از اتاق منتظر بماند. بسیاری از افراد به دلایل مختلف تمایلی ندارند نزدیکان از مشکلات و مسائل آنها با خبر شوند، به همین دلیل روانشناس باید اتاق را خلوت کند تا مراجعه کننده بدون هیچ معذوریتی بتواند مشکل خود را مطرح نماید.
  • روانشناس بایستی در حوزه تخصصی خود فعالیت داشته باشد. روانشناسی حوزه‌های مختلفی دارند به طور مثال:مشاوره پیش از ازدواج، زوج درمانی، خانواده (طلاق، خیانت) و شکست عشقی و هر روان شناس سعادت آباد در حوزه تخصصی خود مهارت و تجربه دارد و بهتر است در همان حوزه فعالیت داشته باشد و اگر مساله مربوط به حوزه فعالیت وی نبود مراجعه کننده را به همکار مربوطه ارجاع نماید.

در دنیای امروز پر از چالش‌ها و فشارهای روزمره، مشاوره روانشناسی در سعادت آباد به عنوان یک پشتیبان حیاتی و اثرگذار در بهبود کیفیت زندگی افراد جلوه می‌کند. روانشناس سعادت آباد، با تخصص و تجربه‌ی خود، به ارائه خدماتی گسترده از مشاوره فردی تا مدیریت استرس و بهبود روابط می‌پردازند. آنها از ابزارها و تکنیک‌های متنوعی برای شناخت عمیقتر افراد و حل مسائل روحی و روانی استفاده می‌کنند. با ایجاد یک فضای امن و محترمانه، روانشناسان به مشتریان کمک می‌کنند تا به درک بهتری از خود و دیگران بپردازند و راهکارهای مناسبی برای مواجهه با چالش‌ها و تقویت روانی خود ایجاد کنند. روانشناس خوب در سعادت آباد بازوی قدرتمندی است که به افراد کمک می‌کند تا با بهترین نسخه خود آشنا شوند و زندگی روانی سالم‌تری را برای خود بسازند.

سه نمونه از معروفترین حوزه فعالیت مرکز مشاوره سعادت آباد:

مرکز مشاوره در سعادت آباد امروزه به عنوان یک منبع حمایت روانی برای افراد در زمینه‌های مختلف شناخته می‌شوند. آن‌ها با ارائه راهنمایی‌ها و پشتیبانی‌های لازم، به افراد کمک می‌کنند تا در مسیر زندگی خود به بهترین شکل پیش بروند و تصمیمات مناسبی برای آینده خود انتخاب کنند. از جمله حوزه ها و شاخه های فعالیت روان شناسان به شرح زیر است.

  • حوزه کودکان
  • خانواده و ازدواج
  • مشاور تحصیلی می‌باشد.

یک روانشناس کودک و نوجوان کیفیت بالا باید با دانش و آگاهی کامل از بیماریهای کودکان آشنا باشد و همچنین بتواند اطلاعات مراجعین را با محرمیت و احترام به اسرار حفظ کند.

روانشناس کودک سعادت آباد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

 مسائل مربوط به کودکان همیشه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل برای حل مسائل و مشکلات بوجود آمده برای کودکان بایستی به بهترین روانشناس سعادت آباد مراجعه نمود. روانشناس کودک سعادت آباد بایستی مهارت‌های لازم برای ارزیابی و تحلیل رفتار و گفتار کودک را داشته باشد و بتواند با کودک ارتباطی صمیمی برقرار کند.

روانشناس کودک در سعادت آباد، باید دارای حس شناخت عمیق نسبت به رشد و توسعه کودکان باشد و توانمندی در ایجاد ارتباط مثبت و فهم صحیح احساست و نیازهای کودکان را داشته باشد.
مشاوره کودک باید توانایی ارائه راهنمایی‌های موثر به والدین برای پشتیبانی از سلامت روانی کودکان را داشته و در فرآیند آموزش مهارت‌های ارتباطی و مدیریت احساسات کودکان نقش موثری ایفا کند.
  • روانشناس اطفال بایستی با دقت به سخنان کودک گوش دهد تا کودک احساس ارزشمند بودن کند و بتواند به وی اعتماد کند و هر آنچه در ذهن دارد را برای روانشناس بگوید. برخی از کودکان به دلیل مشکلات رفتاری یا خانوادگی قادر نیستند به خوبی منظور خود را بیان کنند و ممکن است گاهی به دروغ مسائلی را بیان کنند که واقعیت ندارد. در این مواقع روانشناس با استفاده از مهارت و تخصص خود می‌تواند با کودک ارتباطی صمیمی برقرار کند تا کودک نسبت به او احساس امنیت کند و حقیقت را بازگو کند.
  • بهترین مشاوره کودک و نوجوان سعادت آباد بایستی در زمینه روانشناسی کودکان تخصص داشته باشد و درگیری‌های روانی و حالات روحی کودکان را به خوبی بشناسد. روانشناس حرفه‌ای و متخصص می‌داند که منظور کودک از گفتن برخی مسائل چیست و حال جسمی و نحوه رفتار کودک نشان دهنده چه مشکلی است.
  • بهترین روانشناس کودک؛ بایستی محرم اسرار کودک باشد و مسائلی که کودک یا نوجوان برای او می‌گوید را برای خانواده‌اش بازگو نکند. در خصوص برخی مسائل ممکن است گفتن راز کودک مشکلی بزرگ در خانواده بوجود آورد که به ضرر کودک یا نوجوان باشد. روانشناس باید این اطمینان را به کودک یا نوجوان بدهد که هیچ حرفی به بیرون از اتاق درز نخواهد کرد و تمامی حرف‌ها مانند یک راز بین آنها باقی خواهد ماند. البته وی باید متعهد باشد و اسرار کودک را برای هیچ کسی حتی پدر و مادر وی فاش نکند.
  • دکتر روانشناس کودکان؛ بایستی با بیماری‌های روانی و روحی کودکان و نوجوانان آشنا باشد، قادر باشد با کودکان و نوجوانان ارتباطی صمیمی برقرار کند، به کودکان علاقه مند باشد و علایق کودکان و نوجوانان را بشناسد و به آنها احترام بگذارد. روانشناس باید با کودک به گونه‌ای رفتار کند که کودک احساس حقارت نکند و القای حس ارزشمندی در کودک یا نوجوان موجب می‌شود تا حل مشکل ساده‌تر شود.
  • روانشناس سعادت آباد؛ باید بتواند به طور غیر مستقیم والدین کودک را از مسائل آگاه کند. نه اینکه مشکل را به طور واضح بیان کند، بلکه راه‌هایی را پیشنهاد کند تا والدین با انجام دادن آن به حل مشکل کودک کمک نمایند. گاهی ممکن است والدین ابراز نگرانی کنند و بخواهند مشکل کودک را بدانند، اما روانشناس بایستی با آرامش و به درستی آنها را راهنمایی کند تا از اصرار کردن بر کودک برای دانستن ماجرا و حرف‌هایی که زده است منع کند.
  • بهترین روانشناس کودک درتهران؛ بایستی با والدین به صورت جداگانه و بدون حضور کودک صحبت نماید و از نحوه رفتار آنها با کودک آگاه شود. این مساله به حل مشکل کودک کمک بزرگی خواهد کرد.

۵ نوع تیپ شخصیت کودک کدامند؟

اکثر کودکان به پنج تیپ شخصیتی اصلی تقسیم می شوند که از ویژگی های فیزیکی ذاتی ناشی می شوند:

  1. کودک حساس؛
  2. کودک خود شیفته؛
  3. کودک نافرمانی؛
  4. کودک بی توجه؛
  5. کودک فعال/پرخاشگر.

چرا کودک من اینقدر عصبانی است؟

یکی از محرک‌های رایج، ناامیدی است که کودک نمی‌تواند آنچه را که می‌خواهد به دست آورد یا از او خواسته می‌شود کاری را انجام دهد که ممکن است تمایلی به انجام آن نداشته باشد. برای کودکان، مسائل خشم اغلب با سایر شرایط سلامت روان، از جمله ADHD، اوتیسم، اختلال وسواس فکری اجباری و سندرم تورت همراه است.

دیگر روانشناسان در تهران:

 

ویژگی‌های بهترین مشاوره ازدواج در سعادت آباد

ازدواج یکی از مهمترین اتفاقات زندگی است که همه آرزو دارند به بهترین شکل ممکن رخ دهد. اما در دوران زندگی مشترک ممکن است مسائلی پیش بیاید که نیازمند مشاوره قبل از ازدواج در سعادت آباد و مشورت با یک فرد آگاه و متخصص باشد. مسائل خانواده و ازدواج بسیار حساس و پیچیده است و کوچکترین مشکلی اگر نادیده گرفته شود ممکن است،  مشکل بسیار بزرگتری بوجود آورد.

دکتر سهیلا منعم،با فعالیت در مرکز مشاوره در سعادت آباد، با تمرکز ویژه بر مشاوره خانواده، به ایجاد تغییرات مثبت در زندگی افراد می‌پردازد.

بهترین مشاور ازدواج؛ می‌تواند به بهبود روابط زوج‌های جوان و روابط میان زوج‌هایی که سالیان زیادی است با یکدیگر زندگی می‌کنند اما هنوز بر سر مسائلی با یکدیگر مشکل دارند کمک نماید.

یکی از وظایف روانشناس در سعادت آباد ارائه مشاوره قبل از ازدواج در سعادت آباد می‌باشد. همواره توصیه می‌شود جوانان پیش از اقدام به ازدواج حتما به مرکز مشاوره سعادت آباد مراجعه نمایند و در جلسات مشاوره شرکت نمایند. مشاوره خوب و مفید می‌تواند، جوانان را برای انتخاب درست و ازدواج آگاهانه راهنمایی نماید. در ادامه قصد داریم به ویژگی‌های بهترین مشاور ازدواج در سعادت آباد بپردازیم.

  • مشاوره ازدواج در سعادت آباد؛ بایستی در اولین جلسه بتواند با مراجعه کنندگان که ممکن است یک زوج باشند، ارتباط خوبی برقرار کند. زوجی که به مرکز مشاوره ازدواج سعادت آباد مراجعه می‌کنند مطمئنا قصد دارند درباره موضوعی صحبت نمایند و مشکل خود را حل نمایند، به همین دلیل روانشناس بایستی رفتاری محبت آمیز و صمیمی با آنها داشته باشد و بهترین مشاوره را ارائه دهد.
  • برقراری ارتباط با زوجین و ایجاد حس اعتماد در آنها موجب می‌شود تا زوجین بتوانند با صراحت و اعتماد به نفس سخن بگویند و مشکل خود را مطرح کنند. مشاوره ازدواج در تهران، باید ابتدا با دقت و بدون قضاوت به سخنان زوجین گوش کند، طرفداری کردن از یکی از زوجین و احترام بیشتر قائل شدن برای یکی از آنها ممنوع می‌باشد. نحوه برخورد با هر دو باید یکسان باشد.

با گوش دادن می‌توان مشکل اصلی را پیدا کرد و راه حل مناسب را ارائه داد. یکی از ویژگی‌های روانشناس با تجربه و متخصص داشتن مهارت در برقراری ارتباط و ایجاد اعتماد در مراجعه کنندگان است.

  • روانشناس خوب در سعادت آباد؛ بایستی اطلاعات و دانش بالایی در حوزه تخصص خود داشته باشد. از آنجائیکه جوانان برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج در سعادت آباد به روانشناس مراجعه می‌کنند و یا افرادی برای رفع مشکلات و مسائل موجود در زندگی زناشویی از مشاور راهنمایی می‌خواهند، روانشناس خانواده بایستی از اطلاعات کافی برای ارائه مشاوره برخوردار باشد تا بتواند به بهترین نحو مراجعه کنندگان را راهنمایی کند.

بهترین مشاور ازدواج در تهران؛ بایستی با تیپ‌های شخصیتی و نحوه برخورد با آنها آشنا باشد و در صورتیکه زوجین تیپ شخصیتی متفاوتی دارند آنها را برای رفتار مناسب با یکدیگر یاری کند. بسیاری از افراد در زندگی مشترک به دلیل عدم درک و شناخت شخصیت یکدیگر دچار مشکل می‌شوند، حال اگر بهترین مشاور ازدواج در سعادت آباد، تیپ شخصیتی مراجعه کنندگان را بشناسد و به زوجین کمک کند تا یکدیگر را بهتر بشناسند، بسیاری از مشکلات زندگی حل خواهد شد.   

  • بهترین روانشناس در سعادت آباد؛ قادر خواهد بود برای حل مشکلات زوجین بهترین راه حل‌ها را پیشنهاد دهد. روانشناس متخصص می‌تواند با توجه به موقعیت و شرایط زندگی مراجعه کنندگان خود، بهترین و موثرترین راه حل‌ها را پیشنهاد دهد. مسلما یک مساله مشترک در دو زندگی راه حل متفاوتی خواهد داشت چون شخصیت و نوع رفتار هر فرد با دیگری متفاوت است. ممکن است یک روش در یک زندگی مشترک و برای یک زوج موثر باشد، اما همان روش برای زوج دیگر با مشکل مشابه هیچ اثری نداشته باشد و شاید شرایط را بدتر کند. به همین دلیل روانشناس باید با شناخت کامل از شخصیت و شرایط زندگی زوجین برای حل مشکلات اقدام نماید.

 

  • در مرکز مشاوره سعادت آباد، روانشناس بایستی با زوجین احساس همدلی نماید و از دیدگاه آنها به مسائل نگاه کند. مشاور خانواده باید فردی مهربان و همدل باشد و با روی خوش و رفتار همدلانه با مراجعه کنندگان صحبت کند و با آنها همدردی کند. یک مشاور خانواده زمانی می‌تواند به مراجعه کنندگان کمک کند که زندگی و مشکل را از دیدگاه آنها ببیند و خود را در ماجرای پیش آمده تصور کند.

تنها در این حالت می‌تواند راهی موثر برای حل مشکل پیشنهاد دهد و مراحل درمان را آغاز کند. تا زمانی که مراجعه کننده احساس نکند که از سوی مشاور درک شده است به او و روش‌های او اعتماد نخواهد کرد.

  • حفظ اسرار زوجین از جمله تعهدات یک روانشناس می‌باشد. گاهی روانشناس از یکی از زوجین می‌خواهد تا برای حل قسمتی از مسائل یا برای آگاهی از علت بوجود آمدن مشکل به تنهایی در مرکز مشاوره ازدواج سعادت آباد حضور داشته باشد. در این شرایط روانشناس باید این اطمینان را به مراجعه کننده بدهد که تمامی صحبت‌هایی که میان آنها رد و بدل می‌شود مانند رازی در میان آنها باقی می‌ماند و هیچ یک از مسائل گفته شده را به همسر وی نخواهد گفت.

اگر مراجعه کننده بتواند به روانشناس اعتماد کند، ممکن است مسائلی را بر زبان بیاورد که در حل مشکل بسیار موثر باشد. بدین ترتیب روانشناس می‌تواند علت اصلی مشکل را متوجه شود و روش‌های درمان و حل مشکل را شروع کند.

مردان و زنان چگونه متفاوت فکر می کنند؟

تفاوت مغز مردان و زنان؛ پزشکی استانفورد با تنظیم اندازه کل مغز (مردان بزرگتر است)، هیپوکامپ یک زن، که برای یادگیری و به خاطر سپردن حیاتی است، بزرگتر از یک مرد است و عملکرد متفاوتی دارد. برعکس، آمیگدال مرد که با تجربه احساسات و یادآوری چنین تجربیاتی همراه است، بزرگتر از آمیگدال زن است.

مشاوره تحصیلی در سعادت آباد چه اطلاعاتی دارد؟

 

اولین ویژگی مشاور تحصیلی اطلاعات کافی درباره کتاب‌های درسی و سر فصل‌ها می‌باشد. بدین ترتیب می‌تواند بهترین برنامه درسی را تنظیم کند. اگر مراجعه کننده برای کنکور برنامه ریزی کرده باشد مشاوره تحصیلی، بایستی از ضرایب دروس و پیش نیازها مطلع باشد و با توجه به آنها تعداد ساعات لازم برای مطالعه هر درس را در برنامه مشخص کند. برنامه ریزی برای کنکور بسیار فشرده می‌باشد و به همین دلیل باید با دقت و تخصص بالایی انجام شود تا اثر بخش باشد.

مشاوره تحصیلی در سعادت آباد، دارای اطلاعات جامع درباره مسیرهای تحصیلی، اختیارات تحصیلی، و مشاغل مختلف است، و توانایی ارزیابی مهارات و علاقه‌های فردی را دارد تا راهنمایی دقیقی در انتخاب رشته و مسیر حرفه‌ای ارائه کند.
همچنین، مشاوران تحصیلی با آگاهی از تغییرات در بازار کار و فرصت‌های آموزشی، به افراد کمک می‌کنند تا تصمیمات تحصیلی خود را بر اساس دانش فعلی و آینده‌ی شغف‌آورانه‌تری بگیرند.

نکته دیگر شناخت مرکز مشاوره تحصیلی، از شخصیت و وضعیت درسی دانش آموز است. مشاور پیش از آغاز برنامه ریزی درسی بایستی درباره علاقه دانش آموز به درس و شرایط تحصیلی وی اطلاعات لازم را داشته باشد تا بتواند با استفاده از روش‌های متنوع در دانش آموز علاقه و انگیزه برای تحصیل ایجاد نماید.

پس از برنامه ریزی مشاور باید پیوسته با دانش آموز در ارتباط باشد و وضعیت درسی وی را بررسی کند تا در صورت نیاز برنامه درسی را تغییر دهد. در آغاز کار بهتر است از برنامه سبک شروع شود تا دانش آموز بتواند با مشاور رابطه صمیمانه‌ای برقرار کند و در برابر سخت‌گیری‌های وی جبهه نگیرد.

سخن آخر؛

مواردی که در مقاله ذکر شد، وجه متمایز یک روانشناس سعادت آباد و مرکز مشاوره سعادت آباد است که بایستی در زمان تحقیق و انتخاب مورد توجه و دقت قرار گیرد. برای تحقیق درباره عملکرد بهترین روانشناس سعادت آباد می‌توانید از مراجعه کنندگان وی نیز سوال کنید و میزان رضایت آنها را بسنجید.

۵ دیدگاه

  1. من با خانم دکتر چند جلسه مشاوره داشتم ایشون خیلی صبورانه مادرانه راهنمایی کردن با لحن مهربونشون، با سواد و درایتشون دید من در رابطه با پارتنرم رو بهتر کردن، از منطق و انسانیتشون که بیشتر شبیه مادر بود تا مشاور تشکر میکنم،

  2. خانم دکتر سهیلا منعم
    بسیار با درایت و نکته سنجی دقیق به مشکل پیش آمده برای من نگاه شد و تاثیر آرامش درونی ایشان و ارائه راهکارهای موثر موجب آرامش و برخورد مناسب من در موقعیت بسیار سخت زندگی شد.

  3. نسرين ميكاييلي

    من مشکلم رو با خانم دکتر در میون گذاشتم و خیلی بهم کمک کردن و خبره در کارشون هستن و عالیییی

  4. سلام خانم دکتر منعم میخواستم از شما تشکر کنم من وقتی پیش شما میام خیلی احساس خوبی دارم چه مسائل خانوادگی چه مسائل دیگر خیلی بهتر شده خیلی ممنون متشکرم
    نازنین ۱۳ ساله از تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *