آموزش آنلاین خیاطی

 همان طور که حتما مستحضرید، آموزش خیاطی خیلی مفید و کاربردی است و از طرفی آموزش آنلاین خیاطی خیلی راحت تر از آموزش حضوری می باشد. در این مقاله در نظر داریم تا شما را با یک آموزشگاه خیاطی آنلاین که می توانید در آن آموزش غیر حضوری خیاطی ببینید، به شما معرفی کنیم.

به چه کسانی خیاط می گویند؟

خیاط یک صنعتگر ماهر است که لباس های آسیب دیده را ترمیم می کند و تغییراتی را در لباس ایجاد می کند تا بهتر متناسب با انواع مختلف بدن باشد. خیاطان همچنین لباس های جدیدی را طراحی و تولید می کنند.

اندازه گیری مشتری ، توصیه اندازه بر اساس آن اندازه گیری ها ، الگوهای رسم ، کار با ماشین خیاطی یا کار با سوزن و نخ از دیگر کارهایی است که انتظار دارید به عنوان خیاط انجام دهید. در برخی مشاغل ، ممکن است به عنوان فروشنده با مشتریان تعامل داشته باشید.

خیاط ها دقیقا چه کارهایی انجام می دهند؟

خیاطان متناسب با مشتری خود قطعاتی از لباس ها را ایجاد ، تعمیر و اصلاح می کنند. خیاطان می دانند که چگونه لباسی را بر روی مشتری امتحان کرده و آن را برای اتصالات بهینه مطالعه کنند. آنها لباس ها را متناسب با مشتری بهتر تغییر می دهند ، اما همچنین لباس ها را از ابتدا با استفاده از سوزن و نخ یا چرخ خیاطی می دوزند. آنها می توانند لبه ها و درزها را برای تغییر اندازه گیری ، علامت گذاری و تنظیم کنند. خیاطانی که مغازه های خود را دارند نیز باید دانش پایه ای در زمینه مدیریت تجارت مانند نحوه استفاده از نرم افزار دفترداری و رسیدگی به معاملات مشتری داشته باشند. از آنجا که بخش عمده ای از یک تجارت خیاط موفق در حال کسب مشتری است ، خیاطان همچنین باید در برقراری ارتباط بین فردی مهارت داشته باشند.

 

مراحل سنتی تبدیل شدن به یک خیاط چه ها هستند؟

مرحله ۱: یک دیپلم دبیرستان کسب کنید

بسیاری از دبیرستان ها کلاس های مربوط به خیاطان را شامل می شوند ، از جمله طراحی مد ، دوخت دستی و دوخت برق صنعتی. شما می توانید انواع پارچه ، انواع کوک های پایه و پیشرفته ، دوخت الگو و عملکرد چرخ خیاطی را بیاموزید. همچنین شما باید مهارتهای پایه ریاضی خود را تقویت کنید زیرا خیاطان با اندازه گیری کار می کنند. دوره های هنری می تواند به شما کمک کند تا چشم خود را برای طراحی ، سبک و رنگ توسعه دهید.

مرحله ۲: در کارآموزی کار کنید

کارآموزی برای خیاط شدن ممکن است در ایالت شما در دسترس باشد. وزارت کار ایالات متحده برنامه ای دارد که دوره های کارآموزی را ثبت می کند و به کارآموزان احتمالی امکان دسترسی به بیش از ۱۰۰۰ حوزه شغلی را می دهد. برخی از ایالت ها ممکن است برنامه مورد نیاز داشته باشند از جمله اینکه چند ساعت قبل از اینکه به طور رسمی به عنوان خیاط برچسب گذاری شوید ، باید شاگرد شوید.

مرحله ۳: دوره های دانشگاه را بگذرانید

دانشگاه ها و آموزشگاه های فنی جامعه طیف وسیعی از دوره های مبتدی ، متوسط و پیشرفته در زمینه خیاطی و طراحی مد را ارائه می دهند که می توانید از آنها برای خیاطی استفاده کنید. ساخت اولیه ، الگوها ، پارچه ها ، اتمام سفارشی ، جزئیات و تناسب از جمله مباحثی است که شما مطالعه خواهید کرد. در بیشتر کلاس ها ، بیشتر وقت خود را به تمرین تکنیک های خیاطی اختصاص خواهید داد. اگر مدرک دانشگاهی یا دوره تحصیلات دانشگاهی دارید ، یا در یک خرده فروش عمده یا تولید کننده لباس کار می کنید ، شانس بیشتری برای پیشرفت در سمت های نظارت خواهید داشت.

مرحله ۴: مهارتهای اجتماعی خود را توسعه دهید

از آنجا که اگر برای یک خرده فروش لباس کار می کنید تعامل با مشتری یک قسمت اساسی از شغل شما است ، ارتباط قوی و مهارت های بین فردی ضروری است. مشتریان هنگام اندازه گیری خود باید تا حد امکان احساس راحتی کنند. هنگام ارائه مشاوره مد یا توصیه لباس های خاصی که می توانند بخرند ، باید اطمینان آنها را در مورد قضاوت خود جلب کنید.

مرحله ۵: محیط کار را انتخاب کنید

اگر شما به عنوان خیاط کار می کنید ، کارفرمایان برجسته شما فروشگاه های لباس ، خدمات خشکشویی و خشکشویی ، تولید کنندگان پوشاک و فروشگاه های بزرگ هستند. به عنوان یک گزینه ، می توانید کار خود را شروع کنید.

مزیت کار برای شخص دیگر این است که شما مجبور به مدیریت یا بازاریابی در تجارت نخواهید بود ، اگرچه درآمد شما محدود خواهد شد. اگر برای خودتان شغل دارید ، باید وقت خود را به انجام کارهای دفتری و اداری ، ایجاد اعتبار حرفه ای و ایجاد مشتری اختصاص دهید. اما ، پتانسیل درآمد شما مستقیماً با موفقیت مالی تعیین می شود.

برخی از مشاغل جایگزین مرتبط با خیاطی کدامند؟

اگر خیاطی و تغییر لباس برای مشتری خود را دوست دارید ، ممکن است یک حرفه خیاطی یا طراح لباس سفارشی را نیز در نظر بگیرید. برای هر دو مشاغل ، برای شروع کار به بیش از یک مدرک دبیرستان و آموزش نیاز دارید. به عنوان یک لباس ساز ، ممکن است بخواهید قبل از افتتاح تجارت لباس شخصی خود ، در شرکتی مانند فروشگاه بزرگ یا تئاتر کار خود را شروع کنید. به عنوان یک طراح لباس سفارشی ، ممکن است بخواهید مهارت و تجربه کار در طراح لباس های سفارشی دیگر را قبل از راه اندازی خود به دست آورید. در هر دو شغل شما برای رقابت با دیگران در همان زمینه به مهارت هماهنگی بین چشم و دست و خیاطی نیاز خواهید داشت.

آیا راه جایگزینی وجود دارد؟

بله مسلما وجود دارد. با توجه به پیشرفت های دائم تکنولوژی امروزه دیگر نیاز به طی این همه مراحل سخت، وقت گیر و پر هزینه نمی باشد. می توان این پروسه را در مدت زمان بسیار کوتاه تری طی کرد و به اصطلاح یک شبه راه صد ساله را رفت.

آموزش آنلاین خیاطی به شما کمک می کند تا به سرعت و کاملا آسان فنون خیاطی را یاد بگیرید. پیشنهاد ما به شما، آموزشگاه خیاطی آریا دوخت رز است. این آموزشگاه خیاطی در انقلاب که بهترین آموزشگاه خیاطی تهران است، با آموزش مجازی خیاطی به شما کمک می کند. قیمت آموزش آنلاین خیاطی در آموزشگاه خیاطی آنلاین آریا دوخت کاملا مناسب است و آموزش ها با بهترین کیفیت انجام می شوند*

مزایای یادگیری خیاطی و اینکه چرا باید اکنون شروع کنید

به نظر می رسد که امروزه یادگیری مهارت های اساسی دیگر برای اکثر افراد ، به ویژه برای بزرگسالان جوان اولویت نیست. طبق یک مطالعه ، از هر ۱۰ بزرگسال هفت نفر نمی دانند چگونه کارهای اساسی را انجام دهند که این حتی شامل دوختن یک دکمه است. حتی افراد مسن ترجیح می دهند لباس های جدید بخرند تا اینکه با تعمیرات لباس کار کنند. این تحقیق نشان داد که از هر سه فرد بالای ۶۵ سال یک نفر یک جایگزین را خریداری می کند یا به خیاط می رود تا اینکه خود کالا را تعمیر کند. یادگیری چگونگی خیاطی مهم است زیرا چه در سن ۱۶ سالگی و چه در سن ۶۰ سالگی فواید زیادی برای سلامتی و رشد فرد دارد. در اینجا مزایای یادگیری خیاطی در هر سنی وجود دارد.

الف. یادگیری خیاطی یک نوع پس انداز است و باعث می شود در مخارجتان صرفه جویی کنید.

شناختن خیاطی که بتواند روی لباس های شما جادو کند می تواند رضایت بخش باشد. با این حال ، هزینه آن تنظیمات اندک لباس می تواند به مقدار قابل توجهی اضافه شود. یادگیری نحوه دوخت دستی یا ماشین می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند زیرا مجبور نیستید هر بار که درز شما پاره می شود یا زیپ شما خراب می شود ، لباس جدید بخرید. به علاوه ، شما می توانید با دوختن دکمه های گران قیمت یا کریستال های سواروسکی ، کمد لباس خود را مرتب کرده و جلوه بیشتری داشته باشید.

ب. یادگیری می تواند از نظر عاطفی و روحی بسیار به نفع شما باشد

خیاطی یک سرگرمی است که می تواند برای سلامتی شما مفید باشد. درست مثل روند رنگ آمیزی بزرگسالان ، خیاطی می تواند تسکین دهنده و درمانی باشد و می تواند یک روش مثبت برای کنترل استرس باشد. یادگیری مدیریت استرس می تواند باعث کاهش اضطراب و احساسات منفی شود. علاوه بر این ، داشتن یک سرگرمی مانند خیاطی می تواند در هنگام گذراندن اوقات فراغت خود به روشی مولد و خلاق ، احساس آرامش و خوشبختی کند. خیاطی همچنین هنگامی که در حال انجام یک پروژه جدید هستید ، ذهن شما را فعال نگه می دارد. داشتن ذهن فعال ، مغز شما را سالم نگه می دارد و حتی ممکن است زوال عقل را از بین ببرد.

ج. یادگیری خیاطی راهی است که از آن طریق می توانید ایده های خود را عملی سازید.

خیاطی به شما امکان می دهد خود را از طریق خلاقیت های خود بیان کنید. از انتخاب الگو و پارچه گرفته تا سنگ تمام گذاشتن ، تمام جنبه های این فعالیت به شما امکان می دهد در هنگام طراحی لباس خود خلاق باشید. همچنین به شما چیزی می دهد که به آن افتخار کنید زیرا خلاقیت های شما می تواند شما را نسبت به بقیه متمایز کند.

اگر هنوز خیاطی را یاد نگرفته اید ، می توانید در کلاس های خیاطی ثبت نام کنید و با آموزشگاه خیاطی آریا دوخت رز، آموزش خیاطی غیرحضوری ببینید تا اصول این کار را یاد بگیرید. امسال یادگیری خیاطی را در اولویت قرار دهید. شاید تعجب کنید که این کار تا چه اندازه به نفع شماست و چگونه می تواند زندگی شما را غنی کند.

نقش خیاطی در زندگی زنان جوان

زنانی در اوایل بیست سالگی که معمولا از استقلال مالی تازه پیدا شده خود لذت برده اند. با کار ، مسافرت ، مهمانی ها و لباس های روزمره ، لباس به چیزی بیش از حد ضروری برای ما تبدیل شده است ، در واقع هر نوع لباس نشان دهنده یک سبک زندگی است. اکثر زنان جوان خرید خود را از مراکز خرید و فروشگاه های مارک دار انجام می دهند ، به استثنای خیاط های گاه به گاه برای لباس های قومی ، زنان جوان معمولاً لباس های آماده را انتخاب می کنند. در حالی که امتیازات زیادی برای خرید پیش فروش وجود دارد ، زنان جوان باید به خیاطی بسیار بیشتر اهمیت بدهند. بیایید نگاهی به برخی از مزایای برجسته خیاطی بیندازیم.

الف. شما  امکان انتخاب های متفاوتی از بین مواد با کیفیت برای دوخت لباس مدنظر خود خواهید داشت

بارها پیش آمده که هنگام خرید لباس جنس آن مطابق با میل شما نبوده است. در مواردی نیز جنسی که می خرید آن کیفیت لازم را نداشته اند. خیاطی کردن، با کمک به شما در داشتن کنترل کامل بر روی پارچه ها و روکش های داخل لباس شما به راحتی شما در هنگام پوشیدن کمک می کند. حتی نمی توانید تصور کنید این کنترل روی کیفیت چه تاثیری در نگاه شما و دیگران به لباس هایتان خواهد گذاشت.

ب.  با دوختن لباس به جای خریدن آن، لباسی دقیقا متناسب با خواست و سلیقه خود تهیه کنید.

برعکس بدن مدل هایی که در مجلات و کاتالوگ ها می بینیم ، در حقیقت ، زنان در اشکال و اندازه های مختلف هستند. حتی لباس های سطح بالا و طراح از اینجا و آنجا از شانه افتاده و کمر نامناسب رنج می برند. ناگفته نماند که در صورت افزایش یا کاهش وزن نیز باید لباس هایی مناسب سایز جدید خود تهیه کنید یا قادر به ایجاد تغییر در لباس های سابق خود باشید. اینجا جایی است که خیاطی می تواند وارد عمل شود ، با اندازه گیری مناسب و پارچه اضافی دوخته شده که در هنگام تنظیم به شما کمک می کند ، دیگر هرگز نگران یک شلوار گشاد نخواهید بود.

ج . کمد لباس شما سبک و تلاش شخصی شما را منعکس می کند

کمی بند توری به اینجا اضافه کنید و کمی مهره بزنید و لباس شیفت عادی شما به یک لباس سبک و مد مخصوص شما درست می شود! خیاطی روش خوبی برای بیان کردن سبک شخصی شما در کمد لباس شما است. کمدی که فقط برای شما سرپرستی شده تلاش شما را می طلبد ، اما نتیجه آن بسیار خاص و پر از تعارف و هیبت است!

د. عمر لباس های شما بسیار طولانی تر خواهد بود

در دنیایی که مملو از لباس های تولید انبوه است ، تنها خیاطی کردن است که به یک خریدار هوشمند لباس کمک می کند. خیاطی کردن شما می تواند بسیاری از جزئیات را به لباس های شما اضافه کند ، از درزهای اضافی برای محکم کردن لبه یا شل برای جلوگیری از پارگی های تصادفی استفاده کند. با چند نکته ساده و آسان که می توانید به تنهایی انجام دهید ، لباس متناسب با دوام بیشتر از هرچیزی که بخرید و تصوری ندارید از کجا آمده است.

ه.  کمتر برای خرید لباس هزینه می کنید

با یک کمد لباس پر از لباس های متناسب و شیک دوخته شده توسط خودتان ، کمتر تمایل به خرید مکرر خرید پیدا می کنید. مگر این که  یک لباس کاملا جذاب و مناسب پیدا کنید. ماندگاری لباس های خیاطی بیشتر است و با قیمتی بسیار کمتر از لباس های گران قیمت طراح ، می توانید کمد خود را با لباس هایی پر کنید که به نظر می رسد یک میلیون دلار قیمت دارند اما واقعاً چنین نیست!

* خانم هایی که تمایل به آموزش آنلاین خیاطی دارید، کافیست به آموزشگاه خیاطی آنلاین آریا دوخت سر بزنید، ما استعداد شما را شکوفا می کنیم. در آموزشگاه خیاطی آریا دوخت رز، با آموزش مجازی خیاطی در خدمت شماست. نگران قیمت آموزش آنلاین خیاطی نباشید، کار ما با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه می شود*

تاثیر مثبت خیاطی در سلامتی

در اینجا برخی از مزایای خیاطی در سلامت انسان برای شما آورده شده است:

الف. فرآیند دوخت نیاز به تمرکز و هماهنگی چشم و دست دارد که به رشد شناختی و رشد مهارت های حرکتی کمک می کند.

ب. خیاطی تفکر خلاق را تشویق می کند و دانش را افزایش می دهد ، که می تواند به حل مسئله در زمینه های دیگر زندگی شما کمک کند.

ج.  دوختن لباس برای محیط زیست (و کیف پول شما) مفید است.

د. دوخت لباس حرکت انگشتان را افزایش داده و به مرور زمان مفاصل انگشتان را نرم می کند.

ه. خیاطی آرامش بخش است و می تواند به ضربان قلب ثابت تر ، فشار خون پایین و تعریق کمتر با گذشت زمان منجر شود.

و. اگر ذهن شما معطوف به آن باشد ، اثرات آرامش خیاطی می تواند استرس را کاهش دهد.

ز. خیاطی ذهن را سالم و فعال نگه می دارد تا ذهن شما بتواند برای مدت بیشتری تیزتر بماند. تفکر خلاقانه مورد نیاز در هنگام خیاطی رشد سلولهای مغزی جدید را تشویق می کند.

ح. خیاطی باعث انضباط شخصی ، موفقیت ها و ایجاد غرور می شود که باعث افزایش سلامت روان می شود.

ط. خیاطی یک وظیفه منفرد است ، که احتمال افکار منفی را کاهش می دهد و می تواند به مبارزه با اضطراب کمک کند.

ی. جامعه خیاطی راهی آسان برای دوست یابی و مشاوره گرفتن از افرادی است که از همان سرگرمی شما لذت می برند ، که می تواند با افسردگی نیز مقابله کند.

ک. دوختن لباس خلاقیت های با معنی می تواند محرک های حسی را برای کسانی که از زوال عقل رنج می برند ایجاد کند.

ل. دوخت لباس دوپامین را افزایش می دهد ، که می تواند احساس خوشبختی یا علاقه به چیزی را در ما ایجاد کند.

م. خیاطی به افراد کمک می کند تا سرعت پیدا کنند. این منجر به افزایش سرعت و سطح بهره وری می شود.

ن. خیاطی به صبر و حوصله زیاد و توجه به جزئیات احتیاج دارد ، بنابراین حتماً شاهد پیشرفت هایی در هر دو مورد خواهید بود.

استفاده از رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن خلاقیت های شما ، ضمن کمک به ایجاد غرور در خلاقیت های شما ، نمایش بسیار خوبی را ایجاد می کند.

میزان مرگ و میر در میان خیاطان بیش از ۱۹ در ۱۰۰۰ می باشد. یا به روشی که شاید راحت تر درک شود ، ممکن است هر کارگاه یا جامعه ای که ۵۲ عضو دارد ، طبق این نرخ متوسط مرگ و میر ، هر ساله یکی از اعضای خود را با مرگ از دست بدهد.

سلامتی خیاطان

خیاطی یک تجارت سالم است ، اگرچه خیاطان تعداد بیشتری از قربانیان مصرف را از بسیاری از مشاغل خارج از منزل تامین می کنند ، اما من عقیده دارم که این امر به دلیل شرایط نادرست ناشی از ناسالم ذاتی تجارت خیاطی ایجاد می شود. با داشتن یک کارگاه سالم و با تهویه مناسب ، سهم مناسبی از تمرینات بدنی و رعایت قوانین طبیعی ، هیچ دلیلی وجود ندارد که خیاط از بهترین سلامتی برخوردار نباشد و در جالب ترین چارچوب ذهنی نگه داشته شود .

دستمزد خیاطان

خیاطی حقق و درآمد نسبتاً خوب و مناسبی دارد. دستمزد یک خیاط متوسط می تواند به راحتی با دستمزد حاصل از نقاش ، نجار و مشاغل مشابه برابری کند ، در حالی که این مزیت را دارد که به دنبال شغلی برود که به ابزارهای گران قیمت یا کارگاه آماده شده ای دقیق احتیاج نداشته باشد . انجام این کار از نظر مالی نیز بسیار مفید و کاربردی است.

بعلاوه ، خیاطی بیشترین پیشرفت را دارد. فضای زیادی برای پیشرفت از شاگرد به برش کار ، از برش کار به خیاط ، از خیاط به کارشناس ارشد مد ، و از کارشناس مد به بازنشستگی با درآمد خوب وجود دارد ، و من فکر می کنم پیشرفا در خیاطی راحت تر از بسیاری از تجارت های دیگر است ، امکانات ارائه شده برای مطالعه برش و جنبه هنری خیاطی به قدری زیاد است که هر جوانی ممکن است در صورت انتخاب صلاحیت خود را برای آن موقعیت بدست بیاورد.

 

یک دیدگاه

  1. ایراندخت فرهمند

    من دوره آنلاین خیاطی را در آموزشگاه آریا دوخت به صورت آنلاین دوره دیده ام بسیار فیلمها با کیفیت و بهتر از حضوری و اختصاصی استفاده کردم دسترسی به فیلم ها آموزش آنلاین آریا دوخت برام محفوظ است از کلاس ها liveبا حضور استاد پرسش و پاسخ به خوبی بهره بردم مدرک مربی گری هم دریافت کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *