آموزش سه تار شهرک گلستان

 آموزش سه تار شهرک گلستان

اگر به موسیقی علاقمند هستید و قصد دارید نواختن یک ساز را یاد بگیرید، توصیه می کنم تا پایان این مطلب همراه ما باشید. یکی از پر طرفدار ترین ساز های موسیقی، سه تار است که اصالت و روح زندگی موسیقی ایرانی را حفظ می کند. برای یاردگیری این ساز می توانید به بهترین آموزش سه تار شهرک گلستان یعنی آموزشگاه موسیقی مهرآئین مراجعه کنید.

قبل از این که ساز تهیه کنید و برای رفتن به بهترین آموزشگاه سه تار شهرک گلستان آماده شوید، بیایید با ساز سه تار بیشتر آشنا شویم.



معرفی ساز ایرانی سه تار

ساز ایرانی و باستانی سه تار از انواع ساز زهی و مضرابی در موسیقی ارزشمند ایرانی است و به وسیله ناخن های انکشت اشاره دست راست آن را مینوازند. این آلت موسیقی در بدنه ی خود چهار سیم فولادی و برنزی دارد که در امتداد و به موازات دسته ی ساز از قسمت کاسه تا پنجه کشیده شده است.

در سه تار بیست و هشت پرده متحرک و قابل حرکت وجود دارد که از روده حیوانات یا ابریشم ساخته شده است.

صدای این ساز با ظرافت و داخل دماغی و تقریبا غمگین است و دامنه صدای آن از هنگامِ بمِ دو زیر خطِ حامل تا لابم بالای خط حامل است و در کل نزدیک به سه اکتاو است.

 

سه تار در مقایسه با دیگر ساز ها

ساز سه تار در گذشته با ساز هایی مثل دوتار و تنبور هم خوانواده بود اما در حال حاضر به تار شباهت و نزدیکی بیشتری دارد.

در موسیقی دستگاهی ایرانی از ساز سه تار بسیار استفاده می شود. البته این ساز غالبا به صوررت تک نوازی مورد استفاده قرا می گیرد.

این آلت موسیقی مناسب تمام دستگاه های موسیقی است و متناسب با هر دستگاهی، کوک ویژه ای دارد اما فاصله چهارم و یا پنجم پایین رونده مغمولا بین سیم های اول و دوم این ساز ثابت است.

آموزش سه تار شهرک گلستان آموزشگاه مهرآئین

برای این که با این ساز ایرانی وسنتی به طورر کامل آشنا شوید و نواختن آن به صورت حرفه ای بیاموزید، لازم است بهترین آموزشگاه سه تار شهرک گلستان را پیدا کنید. در آموزشگاه موسیقی مهرآئین زیر نظر بهترین نوازندگان و مربیان سه تار آموزش خود را آغاز کنید و از نوای دلنگیز موسیقی اصیل ایرانی بهره مند شوید.

نواختن سه تار

نوازنده های سه تار هنگام اجرا و نواختن، روی زمین یا صندلی می نشینند. کاسه ی ساز را به صورت اوریب و با زاویه ای حدود چهل و پنج درجه بر روی ران پای راست می گذارند و با سر انگشتان دست چپ بر روی دسته سه تار یا محل پرده ها که اصطلاحا به آن دستار می گویند، حرکت می کنند و همچنین با انگشت اشاره دست راست به سیم ها ضربه می زنند.

به طور معمول برای نواختن، فقط انگشت های اشاره، میانی و حلقه و در موارد کم انگشت کوچک دست چپ استفاده می شود اما نوازندگان معروف و استادان در آثار خود، از انگشت شست برای پرده گیری روی سیم بم نیز استفاده کرده اند.

فاصله شما با یک نوازنده حرفه ای سه تار شدن، بسیار کم است. کافی است به بهترین آموزشگاه سه تار شهرک گلستان سر بزنید در آموزشگاه موسیقی مهرآئین بهترین مدرسان موسیقی فاخر ایرانی در خدمت شما هستند.

 

 

مقالات دیگر:

آموزشگاه موسیقی شهرک گلستان

آموزشگاه موسیقی منطقه ۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *