تشریفات ترحیم شهرک غرب

اگر به تازگی عزیزی را از دست داده اید یا اینکه خبر از دست دادن فردی در اقوامتان را شنیده اید به شما از صمیم قلب تسلیت می گوییم و از این بابت به شدت متاسفیم و ضمن ابزار همدردی از شما می خواهیم که آرامشتان را حفظ کنید.

متاسفانه زمانی که این گونه بحران ها نظیر از دست دادن فردی در خانواده به وجد می آید شدت استرس و فشار روحی بر روی اعضای خانواده مرحوم افزایش پیدا می کند و به دلیل اینکه افراد نزدیک مرحوم افسوس لحظاتی را می خورند که در دیدار و زندگی با مرحوم از دست داده اند، لذا قدرت تصمیم گیری تقریبا تا حد زیادی از این افراد صلب می شود و در این بین حالا باید علاوه بر غم و عزاداری برای مرحوم به فکر تشکیلات و تشریفات ترحیم نیز باشند. بعد از فوت یک فرد تمامی آداب و رسوم و پیگیری ها و تشریفات باید به نحو احسن انجام شود لذا قدم به قدم تمامی این مراحل را به شما معرفی و با هم آن ها را بررسی خواهیم کرد.

ضمن اینکه مفتخریم که تمامی این خدمات توسط مجموعه ما یعنی خدمات مجالس ترحیم شهرک غرب نیز انجام می پذیرد.

برگزارکننده مجالس ترحیم و تشریفات ترحیم غرب

به اینستاگرام ما بپیوندید

شماره تماس: ۰۹۱۲۵۱۰۷۷۹۵

سینی حلوا و خرما ترحیم

خدمات مجالس ترحیم شهرک غرب شامل چه مواردی است؟

از صفر تا صد مراسم ختم و یادبود از خاکسپاری تا سالگرد را می توانید به مجموعه خدمات مجالس ترحیم شهرک غرب بسپارید. در ادامه به معرفی بعضی از این اقدام ها نیز می پردازیم که مربوط به قبل و بعد از تشییع جنازه هستند و برای تمامی آن ها می توانید روی ارائه خدمات ما حساب باز کنید. علاوه بر این موارد که در این مقاله به بررسی آن ها پرداخته ایم موارد زیر از جمله خدمات مجموعه هستند که عبارتند از:

  • بسته پذیرایی مراسم ترحیم به صورت بهداشتی
  • سینی حلوا و خرما
  • کترینگ اختصاصی
  • مهماندار جهت پذیرایی در مراسم
  • تاج گل

تشریفات ترحیم غرب؛ برگزار کننده مجالس ترحیم با تجربه ویژه، ما با ارائه سینی حلوا و خرما به عنوان جزی از خدمات ما، سعی داریم تا با لمسی دلنشین و لذت‌بخش به مراسم شما اضافه کنیم تا لحظاتی از آرامش و تسلی به خانواده‌تان هدیه دهیم.

قدم اول: اقدام خودتان برای صدور گواهی فوت یا توسط تشریفات ختم شهرک غرب

بعد از فوت شخص، به لحاظ مسائل قانونی می بایست حتما برای ایشان گواهی فوت صادر گردد و چنانچه این مرحله اتفاق نیفتد قطعا در هنگام خاکسپاری مرحوم و دیگر مراحل به مشکل برخورد خواهید کرد. بنابراین لازم است که بعد از فوت مرحوم (اگر مرحوم در منزل فوت شده باشد)، با دعوت یک پزشک و معاینه ایشان گواهی فوت شخص مربوطه صادر گردد.

در صورتی که می خواهید تمامی مراحل توسط تشریفات ختم شهرک غرب انجام شود می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. هماهنگی و اعزام پزشک نیز یکی از خدماتی است که می تواند توسط تشریفات ختم شهرک غرب برای شما انجام شود.

البته باید در نظر داشته باشید که این مورد تنها در زمانی صادق است که شخص پس از فوت در منزل باشد. اگر بنا بر هر دلیلی شخص قبل از فوت به بیمارستان منتقل شده باشد و در بیمارستان دعوت حق را لبیک گفته باشد، این مرحله صدور گواهی فوت به صورت اتوماتیک توسط بیمارستان انجام خواهد شد.

برگزارکننده مجالس ترحیم و تشریفات ترحیم غرب

به اینستاگرام ما بپیوندید

شماره تماس: ۰۹۱۲۵۱۰۷۷۹۵

تشریفات ترحیم شهرک غرب تهران

 

قدم دوم: تماس خودتان با آمبولانس یا توسط تشریفات ترحیم شهرک غرب

در مرحله دوم بعد از صدور گواهی فوت می بایست با آمبولانس های بهشت زهرای تهران هماهنگی تلفنی حاصل نمایید تا نسبت به انتقال جنازه متوفی به بهشت زهرا اقدام نمایند. می توانید این مرحله را نیز به تشریفات ترحیم شهرک غرب بسپارید.

گاهی نیز ممکن است شخص فوت شده بنابر وصیت نامه ای که ارائه داده است و یا به درخواست اقوام و نزدیکان، لازم باشد که به شهرستان منتقل شود.

در این صورت نیز بعد از صدور گواهی فوت می توان با هماهنگی آمبولانس های خصوصی نسبت به انتقال جسد به شهرهای دیگر اقدام کرد. البته این عمل می بایست پس از صدور مجوزهای قانونی انجام شود. اگر نمی خواهید درگیر این مراحل شوید می توانید تمامی آن ها را به تشریفات ترحیم شهرک غرب بسپارید. کافیست با ما تماس بگیرید. بعد از تماس و هماهنگی شما با مجموعه تمامی این خدمات می تواند توسط خدمات مجالس ترحیم شهرک غرب، انجام بپذیرد.

 

قدم سوم: اطلاع رسانی به اقوام و بستگان توسط خدمات مجالس ختم شهرک غرب

اگر تجربه این امر ناخوشایند را داشته باشید قطعا می دانید که این مرحله یکی از دردناک ترین و سخت ترین مراحل است که بخواهید با آن وضعیت بد روحی و فشار عصبی و غم از دست دادن عزیزتان، به اقوام هم این خبر را برسانید. هر بار که این خبر را به یکی از بستگان می دهید گویی دوباره همان درد و غم از نو روی قلب سنگینی می کند و شدت بیشتر پیدا می کند.

طبق سنتی که در ایران وجود دارد معمولا در این شرایط خانواده متوفی تنها به یکی از بستگان یا اقوامی که سنشان از بقیه بالاتر است خبر را منتقل می کنند و وی به تمام اقوام و بستگان این خبر و حادثه ناگوار را منتقل می کند. اما گاهی ممکن است این شرایط برایتان فراهم نگردد و مجبور باشید خودتان اقدام به این کار کنید. البته این کار را نیز می توانید به موسساتی همچون مجموعه خود ما به نام خدمات مجالس ختم شهرک غرب، که این اطلاع رسانی ها را بر عهده می گیرند نیز بسپارید.

بعد از اینکه این کار را به خدمات مجالس ختم شهرک غرب، می سپارید ما از طریق ارسال پیام یا توسط تماس تلفنی این اطلاع رسانی را با آرامش به اقوام و بستگان شما منتقل خواهیم کرد.

 

قدم چهارم: چاپ اعلامیه و بنر تسلیت توسط خدمات مجالس ترحیم شهرک غرب

بارها شاهد این موضوع بوده ایم، به دلیل اینکه روز فوت یک مرحوم یا مرحومه، در روز های تعطیل رسمی بوده است متاسفانه خانواده ایشان موفق  نشدند که اعلامیه و بنر را به دلیل تعطیلی چاپخانه ها، چاپ کنند و این اطلاع رسانی را خودشان بر عهده گرفته اند. از این دست مسائلی که باعث می شود چاپ اعلامیه و یا بنر برای شما به تاخیر بیفتد کم نیستند اما شما با هماهنگی با یک مجموعه خدمات تشریفات ترحیم می توانید تمامی این مشکلات را حل شده در نظر بگیرید.

با افتخار به عنوان برگزار کننده مجالس ترحیم در منطقه شهرک غرب، خدمات چاپ اعلامیه و بنر تسلیت را نیز ارائه می‌دهیم تا در لحظات دشوار ترحیم، با طراحی‌های منحصر به فرد و کیفیت بی‌نظیر، به خانواده‌ها در ابراز تسلی و همدردی کمک کنیم.

در زمان مناسب اعلامیه های شما به درخواست خودتان چاپ می گردند. همچنین در صورتی که به هر دلیل نتوانید سلیقه خود را در این رابطه بیان کنید کارشناسان مجموعه سعی بر این دارند که بهترین ها را برایتان در نظر بگیرند تا خیالتان از بابت تمامی این موارد راحت باشد. حتی می توانید قاب عکسی که در مجلس و یا خانه شخصی مرحوم و یا مرحومه را می خواهید استفاده کنید سفارش دهید تا به صورت سفارشی و خیلی سریع به شما تحویل داده شود.

بعضی موارد نیز هست که شما نیاز به پلاکارد، بنر و یا حتی استند دارید که امروزه به مقدار خیلی زیادی در تمامی مراسم ها به شکلی مرسوم شده است. برای تمامی این موارد، باز هم می توانید روی خدمات مجالس ترحیم شهرک غرب حساب باز کنید. حتی ممکن است شخص متوفی فردی مشهور یا مهم باشد که با افراد زیادی در ارتباط است و یا فوت ایشان برای عده زیادی مهم است. بنابراین لازم است تا آگهی فوت ایشان را در روزنامه چاپ کنید و همچنین در سایت های مشهور خبری منتشر کنید. این دسته از خدمات نیز به راحتی قابل ارائه هستند.

اگر می خواهید این گونه کارهای چاپی را به خدمات مجالس ترحیم شهرک غرب، بسپارید چند نکته اساسی وجود دارد که اگر رعایت کنید هم کارتان با سرعت بیشتری انجام می شود و هم کیفیت بیشتری خواهد داشت.

اولین مورد این است که برای چاپ اعلامیه مواردی توسط خدمات مجالس ترحیم شهرک غرب، نیاز است که عبارتند از: نام و نام خانوادگی فرد فوت شده، یک عکس با کیفیت از ایشان و زمان و مکان مراسم ختم (در صورتی که مراسم را به مجموعه واگذار کرده اید می توانید از این بابت اطمینان حاص کنید که این مورد به درستی در اعلامیه درج خواهد شد و دیگر نگرانی ای از این بابت نخواهید داشت).

دومین مورد انتخاب یک شعر در مدح و وصف شخصی که فوت شده است بسیار با اهمیت است، چرا که شعر اهمیت بسیار بالایی دارد و هر چه فاخر تر و زیباتر باشد، زیبایی اعلامیه را بسیار بیشتر نمایان می کند. سومین مورد این است که اگر عکس بزرگی که با کیفیت باشد از مرحوم دارید حتما در اختیاران کارشناسان مجموعه ها قرار دهید تا برای چاپ روی استند و پلاکارد و بنر و … مورد استفاده قرار گیرد.

برگزاری مراسم یادبود

قدم پنجم: کرایه اتوبوس یا مینی بوس توسط تشریفات ترحیم شهرک غرب

اجاره و یا همان کرایه اتوبوس و یا مینی بوس یک اقدام لازم و ضروری است که می تواند توسط تشریفات ترحیم شهرک غرب انجام این مرحله یک مزیت مهم دارد و همیشه به همین دلیل است که به افراد و خانواده های متوفی پیشنهاد می شود که اجاره مینی بوس و اتوبوس را انجام دهند. این مزیت این است که وقتی شما و مهمان هایتان با یک وسیله به صورت عمومی در بهشت زهرا و سپس محل های دیگر حضور پیدا می کنید دیگر نگران هماهنگی زمان و مکان برگزاری نخواهید بود و لازم نیست به تماس های مکرر مهمان ها برای رسیدن آن ها به محل اعلامی شما پاسخ دهید.

بنابراین حتی اگر مهمان هایتان همه وسایل نقلیه شخصی خودشان را دارند باز هم بهتر است که از وسیله حمل و نقل عمومی برای جابجایی آن ها استفاده کنید چرا که با این کار علاوه بر بهره بردن از مزیتی که عنوان کردیم این مزیت هم برای شما و هم برای مهمان ها وجود دارد که درگیر و نگران جای پارک برای خودروهای خودشان نخواهند شد و به راحتی می توانند بدون نگرانی در مجلس و تمامی مراسم حضور داشته باشند.لازم نیست نگران اجاره اتوبوس یا مینی بوس باشید، اجاره وسایل نقلیه توسط تشریفات ترحیم شهرک غرب می تواند با هماهنگی شما انجام شود.

 

قدم ششم: هماهنگی و رزرو مسجد توسط مجموعه برگزاری مراسم ختم شهرک غرب

برگزاری مراسم ختم شهرک غرب می تواند این اقدام را برای شما انجام دهد.یکی دیگر از موارد مهمی که حتما باید قبل از تشییع جنازه هماهنگی آن صورت گیرد هماهنگی و رزرو مسجد است. چرا که در اعلامیه زمان و مکان مجلس ختم می بایست به مهمانان اطلاع رسانی گردد و اگر هماهنگی با مسجد انجام نشود عملا امکان چاپ اعلامیه برایتان میسر نخواهد بود.

هزینه این مجلس و رزرو آن بستگی به امکانات مجلس مورد نظر شما دارد. اگر یک مسجد معمولی مد نظرتان باشد قطعا هزینه آن به مراتب پایین تر از اجاره یک مسجد مبله و با امکانات بیشتر است. مجموعه برگزاری مراسم ختم شهرک غرب لیست مساجد با امکانات بالا را در اختیار دارد و می تواند این هماهنگی را برایتان به راحتی انجام دهد.

امکانات مساجد به صورت های مختلفی وجود دارد. اما بعضی امکانات که ممکن است برایتان اهمیت بیشتری داشته باشد و به نظر لازم می باشند عبارتند از:

  • مبلمان اختصاصی برای پذیرایی از مهمانان شما درون مسجد
  • بهره گیری از سیستم های صوتی پیشرفته و دالبی
  • اگر اطلاعاتی را بخواهید به صورت دیداری به مهمانان نمایش دهید و یا تصاویری از مرحوم در حین مراسم به نمایش درآید، می توانید از ویدیو پرژکتور در طول مراسم استفاده کنید. همچنین وجود یک ویدیو پرژکتور در قسمت بانوان که تصویر مراسم را به صورت آنی در قسمت بانوان نیز به نمایش بگذارد لازم است و این موضوع در اکثر مساجدی که مجهر به ویدیو پرژکتور هستند رعایت شده است.
  • فیلم برداری و صدا برداری حرفه ای در طول مدت زمان مجلس
  • امکان پخش مراسم به صورت زنده در شبکه های مجازی و سایت های اشتراک ویدیو
  • پارکینگ خودرو و یا تضمین جهت راحتی در پارک کردن خودروهای مهمان های شما
  • عکس برداری به جهت یادبود از مراسم و در اختیار قرار دادن آن ها بعد از اتمام مراسم (در صورت نیاز شما بعد از مراسم چاپ می شوند)

این ها از جمله امکاناتی هستند که برخی از مساجد دارا می باشند و می توانند روند کارهای شما را برای اداره امور تا آخر مراسم تسهیل کنند و رزرو این گونه مساجد یکی از خدمات مجالس ترحیم شهرک غرب می باشد.

 

قدم هفتم: اجاره تالار پذیرایی توسط خدمات مجالس ترحیم شهرک غرب

همانطور که می دانید امروزه تالارهای بسیار زیبا و شکیلی در اطراف بهشت زهرای تهران برای پذیرایی از خانواده های متوفی و مهمان های آن ها ساخته شده اند.

از این رو بیشتر افراد ترجیحشان بر این است؛ به جای اینکه تالار را در مکان دوری از بهشت زهرا رزرو کنند، از همان تالارهای اطراف بهشت زهرا استفاده کنند. به هر حال اجاره تالار یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید تا بتوانید از مهمان های خود در مراسم پذیرایی کرده و از آمدن آن ها به مراسم قدردانی کنید.

به اینستاگرام ما بپیوندید


شماره تماس: ۰۹۱۲۵۱۰۷۷۹۵

 

تصاویر مربوط به خدمات مجموعه تشریفات ترحیم غرب و خدمات مجالس غرب تهران می باشد.

کلام آخر

در این مقاله تمامی اقدام هایی که خانواده متوفی باید قبل و بعد از مراسم تشییع را انجام دهند به صورت کامل بررسی کردیم تا در این زمان حساس که خانواده بر اثر شوک و استرس ناگهانی قادر به تصمیم گیری نیستند این موارد را فراموش نکنند. ضمن اینکه علاوه بر اطلاع رسانی بابت این موارد، باید بگوییم که صفر تا صد این موارد را می توانید به مجموعه مجالس ترحیم شهرک غرب بسپارید، ما تمامی این موارد را به جای شما انجام می دهیم تا در این زمان علاوه بر فشار روحی و ناراحتی ای که دارید بار و فشار اضافی دیگری را متحمل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *