تعمیر تار و سه تار غرب تهران

تعمیر تار غرب تهران

تار و سه تار از ساز های حساس موسیقی ایرانی است که در صورت خراب شدن و به هم خوردن تنظیمات دستگاه، باید آن را به تعمیر کار معتبر و ماهر سپرد. تعمیر تار غرب تهران با مجرب ترین تعمیر کار های تهران در خدمت شما هنر دوستان عزیز می باشد.

تعمیر ساز ها و آلات موسیقی خود را به کارگاه ساخت و تعمیر تار و سه تار مهرآئین بسپارید.

در ادامه نظر شما را به چند نکته مهم در مورد تعمیر سه تار غرب تهران جلب می کنیم.


شماره کارگاه : ۰۲۱۴۴۷۶۲۱۶۱ – ۰۹۰۴۴۰۲۱۱۲۶ و ۰۹۱۲۴۴۷۱۴۲۳
 آدرس: دهکده المپبک

بیش از سی سال تجربه در ساخت ساز و تعمیرات حرفه ای

به پیج اینستاگرام کارگاه مهرآئین بپیونید


  • تاثیر استفاده از چسب های صنعتی در مقایسه با سریشوم

به طور معمول، ساز های موسیقی که در ساختار خود سیم و دسته دارند بعد از گذشت زمان، باید رگلاژ دسته برای آن ها انجام شود چون در دسته ی ساز مقداری جا خوردگی ایجاد می شود. در چند سال اخیر که انواع چسب های صنعتی و چسپ چوب به بازار آمده و رواج پیدا کرده اند، افراد زیادی برای ساخت ساز به استفاده از این چسپ ها روی اورده اند اما متاسفانه ساز ها و آلات موسیقی که به وسیله این نوع چسپ ها ساخته شده اند، جنبه یک بار مصرف دارند چرا که در سال های آینده اگر ساز آسیب بیند و جا خوردگی، پیچ خوردگی و یا شکستگی در اثر ضربه و حوادث مختلف برای آن پیش بیاید، دیگر نمی توان ساز را تعمیر و ترمیم کرد چون این چسپ های صنعتی و جدید را نمی توان باز کرد.

این در حالی است که سازندگان ساز و آلات موسیقی در گذشته از چسپ گرم سریشم استفاده می کردند و این امکان ایجاد می شد که در صورت لزوم ساز را باز کنند و تعمیرات لازم روی آن انجام گیرد. امروزه نیز اگر سازگران مقداری بوی تند و بد سریشم را تحمل کرده و برای ساخت ساز ها از آن استفاده کنند و با حوصله و سلیقه به کار خود ادامه دهند محصول بهتری ساخته می شود که هنرمندان از آن به درستی بهره می برند و رضایت دارند.

 کارگاه ساخت و تعمیر تار و سه تار مهر آئین بهترین تعمیر تار غرب تهران، به ماهرانه ترین شکل ممکن، تعمیر و ترمیم ساز را انجام می دهد.

تعمیر تار و سه تار غربی تهران

  • پیش از جاگذاری میخ های بیخ دسته، محل را سوراخ کنید

در اثر کوبیدن میخ ها به دسته ی تار، به مرور زمان ترک هایی ایجاد می شود و این ترک ها دقیقا در محل حساس و خطرناکی مثل بیخ دسته ایجاد می شود. برای این که این اتفاق نیوفتد لازم است در هنگام ساخت ساز و قبل از کوبیدن میخ، محل میخ ها را با مته سوراخ کنید و در این صورت میخ با فشار کمتری وارد می شود.

 مشکلات نوازندگان چپ دست

همواره نوازندگام و هنر آموزان تار و سه تاری که چپ دست هستند با مشکلاتی روبرو اند.

این نوازندگان باید ساز مخصوص خود را داشته باشند و اصلاحا چپ دست شده باشد. متاسفانه ساز بعد از این تغیر افت شدیدی می کند چون سیم های بالا و پایین آن جا به جا می شود

برای جلوگیری از بهم خوردن تنظیم ساز و ایجاد مراجعات بعدی بهتر است از ابتدا ساز خود را به فرد ماهر بسپارید. کارگاه ساخت و تعمیر تار و سه تار مهرآئین بهترین و معتبر ترین مرکز تعمیر تار و سه تار غرب تهران با مهارت و ظرافت تمام، امور مربوط به ساز شما را انجام می دهد.


شماره کارگاه : ۰۲۱۴۴۷۶۲۱۶۱ – ۰۹۰۴۴۰۲۱۱۲۶ و ۰۹۱۲۴۴۷۱۴۲۳

 آدرس: دهکده المپبک

به پیج اینستاگرام کارگاه مهرآئین بپیونید


مقالات دیگر ما: تعمیرات حرفه ای ساز تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *