فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس

چگونه می توان بهترین فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس را شناسایی و انتخاب کرد؟ با توجه به تعدد کلینیک فیزیوتراپی تهرانپارس و تنوع خدماتی که ارائه می دهند، این کار چندان راحت به نظر نمی رسد. اما راه چاره چیست؟

برای این که بتوانیم بهترین فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس را برگزینیم؛ پیش از هرچیز باید بدانیم ویژگی های فیزیوتراپی خوب چیست؟ به عبارت دیگر، یک جلسه فیزیوتراپی خوب چگونه باید باشد؟ برای پاسخ دادن به این سوال، باید اول به سوالات کلیدی در این زمینه به اختصار پاسخ بدهیم.

 

فیزیوتراپی چیست؟

بیایید با اصول شروع کنیم. فیزیوتراپی نوعی درمان است که بر اساس مطالعه فیزیولوژی ، علوم اعصاب و آناتومی انجام می شود. هدف آن ساده است: عملکرد مناسب را به بدن خود برگردانید ، به شما کمک می کند تا به فعالیت های معمول خود برگردید و خطر آسیب دیدگی بیشتر را کاهش دهید.

بر خلاف شاخه های دیگر پزشکی ، که متکی به داروها و جراحی برای درمان آسیب ها و بیماری ها هستند ، در فیزیوتراپی از روش های فیزیکی مانند ماساژ ، حرکت و ورزش استفاده می شود. از فیزیوتراپی می توان برای درمان یک آسیب خاص استفاده کرد ، یا می تواند برای بهبود سلامت عمومی شما استفاده شود.

فیزیوتراپیست چه کاری انجام می دهد؟

فیزیوتراپیست شما را درگیر بهبودی خود می کند. این یک درد مزمن ، رفع فشار ستون فقرات یا هر مسئله دیگری است ، فیزیوتراپ ها به شما در بازتوانی بدنی ، تناسب اندام ، سلامتی و پیشگیری از آسیب کمک می کنند.

 

آیا فیزیوتراپی یک کار با ارزش است؟

بله ، واقعاً همینطور است. این شغلی است که به فرد کمک می کند تا با دیگران همدلی کند و در کنار آمدن با درد به آنها کمک کند.

آیا فیزیوتراپیست ها جراحی انجام می دهند؟

نه ، این حرفه بدون جراحی با درد سرو کار دارد. با این وجود ، در صورت پیشنهاد پزشک ، می توان فیزیوتراپی را قبل و بعد از جراحی انجام داد. این کار فقط نیاز به علاقه به موضوعات پزشکی و مسائل این چنینی دارد. مهم است که  یک فیزیوتراپیست از مهارت های متمایل به حفظ روند ، حفظ حرفه ای بودن ، صمیمی بودن و همدلی با بیماران آگاهی داشته باشد.

با توجه به آن چه تا اینجا خواندیم، بار اصلی خوب یا بد بودن یک فیزیوتراپی بر دوش فیزیوتراپیست می باشد.

فیزیوتراپیست ها به افراد آسیب دیده از جراحی ، بیماری ، پیری یا ناتوانی کمک می کنند تا بهبود یابند. آنها بیماران را برای بهبود قدرت و حرکت خود و جلوگیری از مشکلات بعدی در آینده راهنمایی می کنند.

فیزیوتراپیست ها برای تشخیص علل آسیب کار می کنند و یک برنامه درمانی را تهیه می کنند ، گاهی اوقات شامل تمرینات ، درمان دستی و الکتروتراپی (استفاده از انرژی الکتریکی به عنوان یک درمان پزشکی). آنها همچنین در مدیریت شرایط طولانی مدت توصیه می کنند.

انواع فیزیوتراپی

هر فیزیوتراپیست ، طیف وسیعی از افراد از جمله کودکان ، ورزشکاران و افراد مسن را درمان خواهد کرد. برخی از بیماران برای بهبودی از آسیب یا جراحی به کمک احتیاج دارند ، در حالی که برخی دیگر به بیماری های طولانی مدت مبتلا خواهند شد. انواع فیزیوتراپی عبارتند از:

فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی – درمان مواردی مانند کشیدگی ، پیچ خوردگی ، کمردرد و مشکلات وضعیت

فیزیوتراپی قلبی تنفسی – با هدف پیشگیری یا بهبود علائم بیماری ها از جمله آسم ، برونشیت مزمن و سایر اختلالات قلبی تنفسی

فیزیوتراپی عصبی – اختلالات موثر بر سیستم عصبی ، از جمله پارکینسون ، سکته مغزی و آسیب های مغزی را هدف قرار می دهد

فیزیوتراپی سالمندان – با تمرکز بر نیازهای پیچیده حرکتی افراد مسن

فیزیوتراپی کودکان – توان بخشی کودکان پس از بیماری ها یا آسیب دیدگی

فیزیوتراپی ورزشی – تلاش برای کاهش درد و بازگرداندن دامنه حرکتی پس از آسیب های ورزشی

سلامت زنان – در معالجه شرایط مربوط به سیستم تولید مثل زنان ، زایمان ، مراقبت های قبل از تولد و پس از تولد تمرکز دارد.

توانبخشی و مدیریت درد – معرفی تمریناتی برای کاهش و مدیریت درد پس از جراحی ، آسیب یا بیماری

وظایف یک فیزیوتراپیست

مسئولیت های معمول یک فیزیوتراپیست شامل موارد زیر است:

کار با بیماران با شرایط مختلف ، گاهی اوقات در طی چند هفته یا ماه

تشخیص ، ارزیابی و درمان مشکلات

تشویق ورزش و حرکت

مشاوره دادن به بیماران در مورد داشتن یک سبک زندگی سالم

گزارش گیری از بیماران و پیشرفت آنها

برقراری ارتباط با سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی برای تشویق رویکرد جامع در درمان

به روز بودن درمورد پیشرفت ها در درمان ها

دلسوز ، مهربان و صبور بودن

* با مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس زیر نظر دکتر علیشاهی،  می توانید با کمک فیزیوتراپیست های وظیفه شناس و مجرب سلامتی خود را در خانه بازیابید. به همین دلیل است که به این مجموعه بهترین فیزیوتراپی تهرانپارس گفته می شود*

یک فیزیوتراپی خوب و مناسب چه مواردی را می تواند درمان کند؟

چه به عنوان یک درمان مستقل و چه به عنوان درمان مکمل استفاده شود ، فیزیوتراپی نقشی اساسی در بازیابی حرکت و عملکرد از دست رفته دارد.

فیزیوتراپی در درجه اول برای درمان مسائل اسکلتی عضلانی ، از جمله طیف گسترده ای از ورزش ها و آسیب های مربوط به کار استفاده می شود. اگر در میدان ورزش ضربه ای وارد کرده اید یا به دلیل بالا کشیدن وزنه برداری یا انجام حرکات تکراری در محل کار خود دچار آسیب دیدگی شده اید ، احتمال زیادی وجود دارد که فیزیوتراپی سهم زیادی در درمان شما داشته باشد.

امروزه طیف گسترده ای از تحقیقات از استفاده کردن از فیزیوتراپی برای درمان مشکلات اسکلتی عضلانی پشتیبانی می کند. به عنوان مثال ، ده ها مطالعه نشان داده است که فیزیوتراپی می تواند به آسیب دیدگی مفصل و درد مربوط به پشت ، گردن ، شانه ، مچ دست و مچ پا کمک کند. همچنین برای تسریع در روند توان بخشی پس از جراحی ، فیزیوتراپی نیز تجویز می شود.

* به دنبال بهترین فیزیوتراپیست شرق تهران هستید؟؟؟شک نکنید و جهت مشاوره رایگان با آقای دکتر تماس بگیرید!!*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *