فیزیوتراپی در منزل شرق تهران

فیزیوتراپی در منزل، همیشه بهتر از رفتن به یک مرکز فیزیوتراپی است. به همین دلیل ما در نظر داریم به شما یک مرکز ارائه دهنده بهترین فیزیوتراپی در منزل شرق تهران را معرفی کنیم. مرکز فیزیوتراپی شرق، ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی فقط و فقط در منزل شما. اگر به دنبال فیزیوتراپی ارزان شرق تهران هستید؛ بد نیست بدانید فیزیوتراپی شرق طرف قرارداد با بیمه های مختلف بوده و خدمات خود را با بهترین و مناسب ترین قیمت ها ارائه می دهد. از همه مهم تر، اگر به دنبال یک فیزیوتراپیست خوب شرق تهران هستید، ما به شما اطمینان می دهیم که فیزیوتراپیست های ما با دسترسی به اطلاعات علمی روز بهترین و با کیفیت تر خدمات را به شما عزیزان ارائه دهند.

فیزیوتراپی هنگامی که کسی تحت تأثیر آسیب ، بیماری یا ناتوانی قرار گیرد ، به بازیابی حرکت و عملکرد کمک می کند. همچنین می تواند به کاهش خطر آسیب یا بیماری در آینده کمک کند.

این یک رویکرد جامع را در پیش می گیرد که بیمار را مستقیماً تحت مراقبت از خود درگیر می کند.

چه زمانی از فیزیوتراپی استفاده می شود؟

فیزیوتراپی می تواند برای افراد در هر سنی با طیف گسترده ای از شرایط سلامتی ، از جمله مشکلات موثر بر:

استخوان ها ، مفاصل و بافت نرم – مانند کمر درد ، گردن درد ، درد شانه و آسیب های ورزشی

مغز یا سیستم عصبی – مانند مشکلات حرکتی ناشی از سکته مغزی ، مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) یا بیماری پارکینسون

قلب و گردش خون – به عنوان مثال توان بخشی بعد از حمله ی قلبی

ریه ها و تنفس – مانند بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD) و فیبروز کیستیک

فیزیوتراپی ضمن کمک به شما در جلوگیری از آسیب های بعدی ، می تواند فعالیت بدنی شما را بهبود بخشد.

بهترین-فیزیوتراپی-در-منزل-شرق-تهران
بهترین-فیزیوتراپی-در-منزل-شرق-تهران

فیزیوتراپیست ها

فیزیوتراپی توسط پزشکان آموزش دیده و تنظیم شده به نام فیزیوتراپیست ارائه می شود.

در اکثر موارد، فیزیوتراپیست ها بخشی از یک تیم چند رشته ای هستند که در زمینه های مختلف پزشکی و تنظیمات کار می کنند ، از جمله:

بیمارستان ها

مراکز بهداشتی درمانی یا کلینیک ها

برخی از جراحی های GP

برخی از تیم های ورزشی ، باشگاه ها ، موسسات خیریه و محل های کار

فیزیوتراپیست هایی نیز وجود دارند که می توانند ویزیت در منزل را نیز ارائه دهند.

 

فیزیوتراپیست ها چه می کنند؟

فیزیوتراپیست ها از طریق حرکت و ورزش ، درمان دستی بدن بیمار ، آموزش و مشاوره به افراد آسیب دیده ، بیمار یا ناتوان، در روند بهبود کمک می کنند.فیزیوتراپیست ها به حفظ سلامتی افراد هر سن و سالی کمک کرده و به بیماران در کنترل درد و جلوگیری از بیماری نیز کمک می کنند.

فیزیوتراپیست بدن را به عنوان یک کلیت و تمامیت در نظر می گیرد ، نه اینکه فقط روی جنبه های فردی آسیب یا بیماری تمرکز کند.

برخی از رویکردهای اصلی مورد استفاده توسط فیزیوتراپیست ها عبارتند از:

آموزش و مشاوره – فیزیوتراپیست ها می توانند در مواردی که قادرند برنامه روتین زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهند مانند وضعیت بدن و راه های درست بلند کردن یا حمل برای جلوگیری از آسیب دیدگی ، توصیه های کلی ارائه دهند

حرکت ، ورزش متناسب و توصیه های مربوط به فعالیت بدنی – ممکن است تمریناتی برای بهبود سلامت و تحرک عمومی و تقویت قسمت های خاصی از بدن توصیه شوند.

درمان دستی – جایی که فیزیوتراپیست از دستان خود برای کمک به تسکین درد و تشویق حرکت بهتر بدن استفاده می کند

تکنیک های دیگری نیز وجود دارد که ممکن است گاهی اوقات استفاده شود ، مانند ورزش هایی که در آب انجام می شود ( مانند آب درمانی) یا طب سوزنی.

توجیهات کارهای فیزیوتراپی ما اثر فیزیوتراپی را در درمان طیف وسیعی از شرایط نشان می دهد.

فیزیوتراپی یک حرفه مبتنی بر علم است و رویکرد “کل فرد” را در مورد سلامتی و سلامتی دارد ، که شامل سبک زندگی عمومی بیمار است.

در هسته اصلی ، مشارکت بیمار در مراقبت های خود از طریق آموزش ، آگاهی ، توانمند سازی و مشارکت در درمان قرار دارد.

چه زمانی باید به فیزیوتراپیست مراجعه کنم؟

در صورت آسیب دیدگی یا درد مزمن که بر عملکرد روزمره شما تأثیر می گذارد ، به فکر فیزیوتراپی باشید. پزشک ممکن است شما را پس از جراحی مانند تعویض مفصل ران ، یا رویدادی مانند حمله قلبی یا سکته به فیزیوتراپی ارجاع دهد.

اگر قصد دارید برای تأمین هزینه های فیزیوتراپی از بیمه درمانی استفاده کنید ، به خاطر داشته باشید که از وب سایت شرکت بیمه خود بازدید کنید تا اطمینان حاصل شود که فیزیوتراپیست تحت پوشش قرار دارد. اگر فیزیوتراپیست تحت پوشش آن شرکت بیمه نباشد ، دیگر نمی توانید از مزایای خود استفاده کنید و باید هزینه کامل درمان را پرداخت کنید.

برخی از رایج ترین دلایل مراجعه افراد به فیزیوتراپیست عبارتند از:

بیماری: پس از یک بیماری طولانی مدت یا در طی / پس از بیماری که بر تحرک ، تعادل یا مهارت های حرکتی تأثیر می گذارد.

بیماری مزمن: برخی از بیماری های مزمن سلامتی مانند دیابت می توانند بر تحرک و تعادل تأثیر بگذارند.

به دنبال جراحی: بعد از جراحی ، برخاستن و حرکت کردن قسمت مهمی از روند بهبودی است. اگر قسمتی از بدن مانند دست ، پا یا کمر تحت تأثیر قرار گرفته باشد ، فیزیوتراپی می تواند به بیمار کمک کند.

آسیب: صدماتی که بیمار را با درد زیادی روبرو می کند و یا بیمار پس از آن توانایی حرکت ندارد ، اغلب می تواند از طریق فیزیوتراپی رفع شود.

پیری: با افزایش سن افراد تغییراتی در بدن خود ایجاد می کنند که بر حرکت و عملکرد تأثیر می گذارد. فیزیوتراپی می تواند به آنها کمک کند تا بخشی از عملکرد خود را بازیابند یا به آنها یاد دهد که چگونه با این ضرر کار کنند.

بحران عمده سلامتی: حمله قلبی ، سکته مغزی ، آسیب مغزی آسیب دیده و سایر بحران های سلامتی می تواند فرد را در عملکرد طبیعی روزمره با مشکلات زیادی مواجه کند. فیزیوتراپی می تواند به بیماران کمک کند تا بخشی از عملکرد خود را بازیابند.

بهبود عملکرد بدنی: ورزشکارانی یا حتی فقط بیمارانی که می خواهند در انجام فعالیت های تناسب اندام خود عملکرد بهتری داشته باشند ممکن است برای یادگیری راهکارهایی برای به حداکثر رساندن پتانسیل عملکرد بدن به فیزیوتراپی روی بیاورند.

سلامتی عمومی: بیماران ممکن است فیزیوتراپی را برای مقابله با اثرات پیری ، یادگیری مهارت های تحرک و سلامت و انعطاف پذیری را شروع کنند.

فیزیوتراپی چه مشکلاتی را برطرف می کند؟

متخصصین فیزیوتراپی هم بر پیشگیری و هم توان بخشی تمرکز دارند. درمان می تواند برای مشکلات ناشی از آسیب ، بیماری یا ناتوانی باشد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

درد در گردن و کمر  که  از مشکلات در عضلات و اسکلت سرچشمه بگیرد

مشکلاتی در استخوان ها ، مفاصل ، عضلات و رباط ها مانند آرتروز و اثرات بعدی قطع عضو

مشکلات ریوی مانند آسم

ناتوانی در نتیجه مشکلات قلبی

مسائل لگن مانند مشکلات مثانه و روده مربوط به زایمان

از دست دادن تحرک به دلیل ضربه به مغز یا ستون فقرات ، یا به دلیل بیماری هایی مانند بیماری پارکینسون و مولتیپل اسکلروزیس

خستگی ، درد ، تورم ، سفتی و از دست دادن قدرت عضلانی ، به عنوان مثال در طول درمان سرطان ، یا مراقبت های تسکینی

از یک جلسه فیزیوتراپی چه انتظاراتی باید داشت؟

جلسه شما بی نظیر خواهد بود ، زیرا همه چیز مربوط به شما و نیازهای خاص شماست. به طور کلی، احتمالا اتفاقات زیر در یک جلسه فیزیوتراپی خوب و مناسب اتفاق خواهد افتاد:

فیزیوتراپیست با سابقه پزشکی شما آشنا می شود.

فیزیوتراپیست وضعیت سلامتی شما را ارزیابی می کند و مشکلات احتمالی را تشخیص می دهد.

شما یک برنامه درمانی دریافت می کنید که اهداف شما را تعیین می کند.

برای شما یک دوره تمرین و هر وسیله کمکی مورد نیاز تجویز می شود.

آنچه از یک فیزیوتراپیست خوب انتظار داریم

وقتی قرار ملاقات با یک فیزیوتراپیست می گذارید احتمالاً از شما خواسته می شود که یک لباس راحت ، گشاد و کفشی با پشتیبانی مناسب (مانند کفش ورزشی) بپوشید. این به این دلیل است که شما احتمالاً در برخی از حرکات بدنی شرکت خواهید کرد.

در اولین قرار ملاقات ، فیزیوتراپیست پرونده های شما را بررسی می کند و با بررسی اشعه ایکس و سایر آزمایشات ، یک سابقه پزشکی کامل به دست می آورد. آنها از شما سوالاتی در مورد سابقه پزشکی ، شیوه زندگی و بیماری یا جراحتی که در حال درمان آن هستند می پرسند. صادق بودن با پاسخ های خود بسیار مهم است.

به احتمال زیاد از شما خواسته می شود راه بروید ، خم شوید و کارهای ساده دیگری که به آنها امکان می دهد توانایی ها و محدودیت های جسمی شما را ارزیابی کنند. سپس آنها در مورد یک برنامه درمانی فیزیکی سفارشی با شما صحبت خواهند کرد.

در قرارهای بعدی معمولاً تمرینات یا حرکات خاصی را دارید که از شما خواسته می شود انجام دهید. فعالیت هایی که در طی فیزیوتراپی انجام می دهید بخشی از برنامه ای است که آنها فقط برای شما ایجاد کرده اند تا به شما در رسیدن به اهداف سلامتی و بهبودی کمک کند.

فواید فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل برخلاف مطب سنتی یا مطب بیمارستانی ، در خانه به شما درمان ارائه می دهد که در زیر به مزایای آن پرداخته می شود.

۱٫پیشرفت به دلیل راحتی خانه

در خانه خود ، در یک محیط آشنا هستید و بنابراین در راحت ترین و آرام ترین وضعیت خود هستید. راحتی بیشتر در هنگام دریافت فیزیوتراپی در منزل می تواند باعث بهبود درمان شود زیرا شما در وضعیت بسیار آرام تری قرار دارید. همچنین نشان داده شده است که از بین بردن عوامل حواس پرتی منجر به درمان متمرکزتر می شود. در برخی موارد ، پیشرفت ممکن است سریعتر پیش رود.

۲٫راحت تر بودن

به دلایل مختلف بسیاری از افراد از تنظیمات بالینی لذت نمی برند و توانایی درمان در خانه برایشان بهتر است. عوامل استرس زا ، زمان انتظار و سایر شرایط مشابه کاملاً برطرف شده و این امکان را برای شما فراهم می کند که فقط بر روی درمان خود تمرکز کنید.

  1. شخصی بودن درمان

هنگامی که یک فیزیوتراپیست به خانه شما مراجعه می کند ، احتمالاً توصیه های اضافی و اصلاحاتی را بر اساس خانه فعلی شما انجام می دهد ، در این صورت حتی به فرصت های بیشتری برای ارتقا بهبودی می یابید.

در حقیقت ، در بسیاری از موارد ، تمرینات ممکن است متناسب با خانه شما باشد ، در نتیجه مهارتهای عملی لازم برای زندگی راحت را به شما می دهد. به عنوان مثال ، بسیاری از افراد دارای مشکلات حرکتی ممکن است در جابجایی در خانه مشکل داشته باشند و می توان فیزیوتراپی داخلی را در جهت بهبود آن وظایف خاص تنظیم کرد.

  1. موانع را از بین می برد

اگرچه بسیاری از افراد از فیزیوتراپی بهره مند می شوند ، اما شرایط مختلفی وجود دارد که می تواند مانع از آن شود که بتوانند درمان کافی را دریافت کنند یا باعث می شود که درمان را به تاخیر بیندازند زیرا قادر به رفتن به کلینیک نیستند. این مسائل می تواند از مسائل حمل و نقل گرفته تا مشکلات حرکتی در نتیجه آسیب ، ناتوانی یا بیماری باشد. با این وجود، خدمات  فیزیوتراپی در خانه ، علی رغم موانعی که ممکن است بر سر راه درمان وجود داشته باشد ، امکان دسترسی و بهره مندی از فیزیوتراپی را برای افراد فراهم می کند.

۵٫امن تر برای افراد در معرض خطر

در بین افراد نیازمند به فیزیوتراپی، افرادی نیز هستند که بیماران پر خطر به حساب می آیند. این افراد با دریافت خدمات فیزیوتراپی در مطب خود را در یک محیط ناامن قرار می دهند. ممکن است آنها یک بیماری یا ناتوانی داشته باشند که تحرک آنها را به خطر اندازد. شاید آنها در معرض خطر افزایش عفونت در مکان های عمومی باشند. با این حال فیزیوتراپی در خانه به این افراد در معرض خطر اجازه می دهد تا از امنیت فیزیکی در خانه خود بسیار بهره مند شوند.

  1. صرفه جویی در وقت

فیزیوتراپی در منزل در مواقعی ارائه می شود که نسبت به برنامه شما انعطاف پذیر باشد. در حقیقت ، در بسیاری از موارد ، فیزیوتراپیست های داخل خانه نیز می توانند در محل کار یا مکان دیگری که برای شما مناسب است ، درمان را ارائه دهند و به شما امکان می دهد در وقت خود صرفه جویی کنید.

۷٫صرفه جویی در هزینه

فیزیوتراپی در منزل شرق تهران باعث صرفه جویی می شود و در مقایسه با خدمات فیزیوتراپی داخل مطب مقرون به صرفه تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *