آن چه که باید در مورد سیگ ار بدانید

مضرات بسیار زیاد سیگار بر هیچ کسی پوشیده نیست. نجات از مصرف سیگار نیاز به اراده خواهد داشت و وقتی شما تصمیم می­گیرید در واقع نیمی از راه را طی کرده اید. چرا که در این زمینه اراده و خواستن حرف اول را می­زند. زمانی که شما خود را از نظر روحی و روانی برای کنار گذاشتن سیگار آماده می کنید تلاش شما برای درمان چند برابر خواهد شد و پس از درمان نیز امکان بازگشت بسیار کم است.

ترک اعتیاد کیمیای رهایی

باورهای غلط در رابطه با مصرف سیگار

متاسفانه بسیاری از افراد در مورد عوارض وحشتناک مصرف سیگار بی اطلاع هستند و سیگار کشیدن را امری طبیعی و معمول می­دانند. از این رو هیچ تلاشی برای درمان نخواهند داشت، در ادامه برخی از باورهای غلط که در جامعه در رابطه با سیگار وجود دارد را با هم بررسی خواهیم نمود:

  1. بسیاری از افراد معتقدند که سیگار تنها احتمال ابتلا به سرطان ریه را افزایش خواهد داد. حال آن که سیگار کشیدن ضمن بالا بردن خطر ابتلا به سرطان ریه، سرطان دهان، سرطان مری، سرطان مثانه، سکته مغزی، بیماری های قلبی، آسم و آسیب دیدگی جنین در زنان باردار را بسیار بالا می­برد. علاوه بر آن کشیدن سیگار را می­توان یکی از مشکلات اصلی در اختلال نعوظ در آقایان دانست.
  1. یکی دیگر از باورهای غلط در رابطه با سیگارها این است که برخی از سیگارها بی خطرند. اما واقعیت آن است که تمامی سیگارها دارای نیکوتین هستند و هیچ یک از آن­ها بی خطر نمی­باشند. حتی سیگارهای الکترونیکی نیز بی خطر نخواهند بود.
  2. از دیگر باورهای غلط می­توان به مضر نبودن سیگارهای لایت یا سبک اشاره نمود. کلماتی چون سبک و ملایم و یا ارائه سیگارها در پارکت ­های نقره ای، سفید و طلایی تنها شگردهای تبلیغاتی از سوی کارخانه­های تولیدکنندگان سیگار است و تمامی سیگارها به یک اندازه خطرناک هستند.
  3. خیلی از افراد نیز معتقدند که در پیری امکان درمان سوء مصرف سیگار وجود نخواهد داشت. حال آن که برای این تصمیم بزرگ هیچ گاه دیر نخواهد بود. هر وقت تصمیم به درمان گرفتید مطمئن باشید که ارزش آن را خواهد داشت و تاثیرات مثبت آن را به چشم خواهید دید.
  4. خیلی از افراد نیز از آن ور بوم افتاده و بر این باورند که در هر زمان که بخواهند به راحتی قادر به درمان خواهند بود. حال آن که هر چه مدت زمان بیشتری به مصرف سیگار پرداخته باشید درمان برای شما دشوارتر خواهد بود.
  5. عده ای از افراد نیز در زمان عدم حضور کودکان در خانه، خود را مجاز به کشیدن سیگار می­دانند. اما واقعیت آن است که دود سیگار روی فرش، لباس، پرده و دیگر وسایل به جای خواهد ماند و پس از آن نیز اگر کسی در خانه حضور پیدا کند دود باقی مانده سیگار بر روی او تاثیرگذار می­باشد. این موضوع در رابطه با کودکانی که سینه خیز می­روند و خود را به هر وسیله ای از خانه می­چسباند بسیار خطرناک تر خواهد بود.
  6. عده ای نیز می­گویند که درمان سوء مصرف سیگاز باعث افزایش وزن خواهد شد. اگر چه نیکوتین موجود سیگار سبب کاهش اشتهای افراد خواهد شد و با درمان سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می کند اما شما می­توانید با ورزش و پیاده روی از اضافه وزن خود جلوگیری نموده و بدن سالم تری داشته باشید.
  7. افرادی نیز وجود دارند که معتقدند سیگار کشیدن آن­ها تنها محدود به مهمانی­ها شده و از این رو برای آن­ها خطری نخواهد داشت. این در حالی است که همان سیگار کشیدن­های گاه و بی گاه نیز می­توانند عوارض بسیار خطرناکی را برای افراد به همراه داشته باشد.

 

عوارض سیگار

  1. سیگار رفته رفته پوشش جداره عروق از جمله عروق خونرسانی کننده قلب، مغز و سایر اعضای بدن را دچار آسیب خواهد نمود. آسیب دیدگی جداره سرخرگ ­­ها باعث می­شود که آسیب پذیری بیشتری در برابر تشکیل پلاک آترواسکلروز (تصلب شرایین) داشته باشند و در واقع تصلب شرایین تشدید پیدا خواهد نمود.
  2. پلاکت­های خون بر اثر استعمال سیگار به هم چسبیده و سبب تشکیل لخته خون شده و احتمال انسداد شریان ها را بالاتر خواهند برد. لخته خون در صورتی که راه سرخرگ­ ها را ببندد سبب سکته قلبی، سکته مغزی و بیماری سرخرگ های محیطی می­گردد.
  3. از دیگر عوارض استعمال سیگار می­توان به ایجاد اختلال در میزان کلسترول خون اشاره نمود.
  4. حتی مصرف یک نخ سیگار نیز عروق را تنگ نموده و فشار خون را بالا خواهد برد. حال آن که مصرف مداوم سیگار پرفشاری مزمن را به همراه خواهد داشت.
  5. در دود سیگار مقدار قابل توجهی مونوکسیدکربن وجود خواهد داشت که سبب کاهش اکسیژن درون خون شده و در پی آن ضربان قلب نیز بالاتر خواهد رفت.

مطمئنا شما نیز بعد از اطلاع از عوارضی که سیگار به همراه خواهد داشت تصمیمات جدی­تری را برای درمان اتخاذ خواهید کرد.

خدمات ارائه شده از سوی کلینیک کیمیای نفس

به طور کلی کلینیک­های مختلفی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند که کیمیای نفس یکی از آن هاست. در این رابطه باید بدانید که توی این کلینیک از روش های مختلفی برای درمان استفاده میشود. به طوری که طب سوزنی، طب سنتی، هیپنوتیزم وغیره از جمله روش های پرکاربرد کیمیای نفس هستند.

علاوه بر این در کلینیک کیمیای نفس خدمات مشاوره ای به مراجعان ارائه میشود که در ادامه این خدمات به شما معرفی میشود:

 

مشاوره

همان طور که پیش از این نیز گفتیم مهم ترین بعد در زمینه درمان سوء مصرف سیگار جنبه روحی و روانی آن می­باشد. از این رو شما بایستی برای درمان از نظر روانی نیز آماده گردید. در این زمینه مشاوره درمان سوء مصرف برای شما بسیار کارآمد و مفید خواهد بود. لذا بهتر است به سراغ مرکزی بروید که حتما به منظور مشاوره از مشاورانی مجرب و متخصص برخوردار باشند تا در این زمینه بتوانند به خوبی حرف­های شما را در این زمینه شنیده و شما را با روند پروسه درمان، عواقب مصرف سیگار، و نیز مزایای درمان آشنا نمایند.

کلینیک کیمیای نفس مفتخر است که با بهره مندی از کاربلدترین مشاوران و روانشناسان به خوبی می­تواند به مراجعه کنندگان خود مشاوره ای تخصصی ارائه نماید.

 

مشاوره تلفنی (مشاوره غیر حضوری و آنلاین)

حتی در صورتی که به منظور دریافت مشاوره تلفنی درمان سوء مصرف سیگار بنا به دلایلی نظیر دور بودن محل زندگی و یا سکونت در دیگر شهرها امکان رفتن به کلینیک را نخواهید داشت باز هم جای هیچ نگرانی نخواهد بود. چرا که شما به راحتی از طریق تماس تلفنی نیز قادر به دریافت مشاوره درمانی هستید.

از مزایای مشاوره تلفنی این است که با توجه به این که شما با مشاور به صورت غیرحضوری صحبت خواهید نمود راحت تر می­توانید بدون هیچ گونه خجالتی مشکلات خود را مطرح نمایید. در نتیجه مشاور نیز بهتر می­تواند با توجه به شرایط شما راهنمایی­های مطلوب تری را به شما ارائه کند.

کلینیک کیمیای نفس در زمینه مشاوره تلفنی نیز عملکرد درخشانی را از خود نشان داده و ضمن برخورداری از مشاوران و روانشناسان مجرب بهترین مشاوره تلفنی را برای بیماران خود رقم خواهد زد.

 

چرا کلینیک کیمیای نفس؟

در ادامه با یک جمع بندی کلی به شما خواهیم گفت که چرا این مرکز بهترین گزینه برای درمان مصرف زیاد سیگار به شمار می­آید:

  • کلینیک کیمیای نفس تنها مرکز تخصصی و علمی درمان سوء مصرف سیگار در ایران به شمار می­آید.
  • این مرکز دارای مجهزترین بخش به منظور درمان با طب سوزنی است.
  • درمان با هیپنوتیزم در این مرکز به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای قابل انجام است.
  • این مرکز ضمن برخورداری از مشاوران و روانشناسان کار بلد و کاملا متخصص بهترین مشاوره را به مراجعه کنندگان خود ارائه خواهند نمود و حتی در صورتی که امکان مشاوره حضوری برای شما وجود نخواهد داشت می­توانید از مشاوره تلفنی استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که اولین جلسه مشاوره چه مشاوره حضوری و چه مشاوره تلفنی در این مرکز در قالب مشاوره رایگان برای شما قابل استفاده است و شما در این زمینه هیچ هزینه ای پرداخت نخواهید نمود.
  • شما این امکان را خواهید داشت تا در خانه خود به صورت تلفنی و آنلاین تحت نظر پزشک و روانشناس قرار گیرید.
  • به هیچ عنوان نمی­توان از اهمیت دکتر خوب برای درمان غافل شد، کلینیک کیمیای نفس در واقع تیمی متشکل از حرفه ای ترین و با اخلاق ترین دکترها و روانشناسان را دارد.
  • در این مرکز راحتی و رفاه حال بیماران در درجه اول قرار گرفته است از این رو در این مرکز کلیه امکانات و خدمات با مناسب ترین هزینه­ ها برای شما عزیزان قابل ارائه خواهد بود.
  • کیمیای نفس کمپ نیست و بخاطر همین برای درمان از روش های علمی استفاده میکنه و نیازی به بستری مراجع نیست.

اطلاعات تماس با مرکز:

آدرس: میدان توحید، نصرت غربی، خیابان خوش شمالی، مقابل شرکت مرتب خودرو، پلاک۷۳، طبقه سوم

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۷۲۸۹ و ۰۲۱۶۶۹۳۱۹۴۸

به اینســــــــتاگرام ما بپیونیدید.

۵ دیدگاه

  1. همش خالی بندیه مگه میشه تلفنی حرف بزنی و کسیکه سالها سیگار میکشه بتونه ترک کنه… حرفاتون بیشتر شبیه جوک میمونه

    • دوست عزیز نگفتیم با حرف زدن درمان میشین .. اما روش مجموعه روش کاملا علمی هستش و ثیابت شده هستش و میتونید رضایت همراهان ما رو توی اینستاگرام ببینید .

  2. با تلفن مسخره?

  3. سلام
    من الان حدود۲ ۲سال هست سیگار میکشم
    چندبار هم ترک کردم ولی دوباره با شدت بیشتر برگشتم سمت سیگار.
    آیا با دارو میشه سیگار رو ترک کرد؟
    آیا دارم به تنهایی جواب میده یا مشاوره هم میخواد؟
    لطفا به ایمیل بنده جواب رو ارسال بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *