مرکز توانبخشی ولیعصر (عج)

مرکز توانبخشی ولیعصر (عج)

مرکز توانبخشی ولیعصر (عج) در سال ۱۳۷۱ در قالب مؤسسه ای غیردولتی و غیرانتفاعی تأسیس شد. راه اندازی  مرکز توانبخشی،آموزشی ویژه پسران کم توان ذهنی بالای ۱۰ سال در محله سعادت آباد تهران در سال ۱۳۷۱، آغاز فعالیت این مؤسسه بود. در آن زمان اقدام مؤسسه در توجه ویژه به آموزش و توانبخشی معلولین ذهنی، با وجود تعداد اندک مراکز دولتی و غیردولتی فعال در عرصه توانبخشی، در نوع خود اقدامی ارزشمند بوده است. 
تجربه حاصل از آموزش و توانبخشی در مرکز سعادت آباد و آشنایی با سطوح مختلف توانمندی مددجویان به مرور مؤسسه را به سمت حرفه آموزی به معلولین ذهنی سوق داد. لذا با توجه به سطحی نگری های  موجود در زمینه حرفه آموزی، برنامه جامع آموزش حرفه ای و طرح تشکیل تعاونیها جهت حمایت از کارآفرینی مددجویان، که در زمان خود تحلیل تکلیفی برای آموزش حرفه بود، از طرف مؤسسه تدوین و مورد استقبال سازمان بهزیستی و آموزش پرورش استثنایی وقت قرار گرفت و مبنای راه اندازی کارگاههای حرفه آموزی ویژه معلولین ذهنی توسط مؤسسه شد. در واقع این برنامه جامع، در آن زمان نوآوری مؤسسه در مسئله حرفه آموزی محسوب می شد.
مؤسسه توانبخشی ولیعصر (عج) در نخستین گام در راه توانبخشی دختران کم توان ذهنی، مرکز حرفه آموزی بالای ۱۴ سال در محله تهران پارس تهران در سال ۱۳۷۲ را تأسیس نمود. در جهت انسجام و توسعه فرایند حرفه آموزی، مرکز حرفه آموزی ارمغان عصر در خیابان ولیعصر تهران در سال ۱۳۸۴ توسط مؤسسه توانبخشی ولیعصر (عج) تأسیس شد. مرکز ارمغان عصر در واقع دستاورد خدمات و فعالیتهای مؤسسه در دو مرکز سعادت آباد و بنی هاشم است. این مرکز در دو بخش مجزای دختران و پسران،  مفتخر به ارائه خدمت به مددجویان عزیز در قالب کارگاههای مونتاژ سنگ، خیاطی (راسته دوزی، سری دوزی)، بسته بندی، پاکت سازی برای پسران و کارگاههای خیاطی ( راسته دوزی، سری دوزی)، طراحی پارچه، گلدوزی و ساخت بدلیجات برای دختران است.
آنچه که برای توانمند سازی معلولین ذهنی حائز اهمیت است توجه به کلیه ابعاد مهارتی آنها است، لذا آموزش ورزش همگانی، آموزش کامپیوتر، برگزاری نمایشگاههای دوره ای، آموزش تئاتر، برگزاری اردوهای متنوع، کار درمانی، گفتار درمانی ، موسیقی درمانی، رفتار درمانی ، آموزش مهارتهای خودیاری و اجتماعی؛ نیز از جمله خدماتی است که جهت تکمیل فرایند توانمندسازی به مددجویان مرکز ارمغان عصر ارائه می شود.

اطلاعات تماس: 

آدرس: تهران، میدان رسالت، بزرگراه رسالت به سمت غرب، بعد از مجتمع دنیای نور،خیابان شهید اردکانی، پلاک ۱۴۴

تلفن: ۸۸۶۶۵۶۱۰

در هنگام تماس بفرمایید که از سایت آنلاین تبلیغ تماس گرفته اید.

برای مشاهده ی شماره تماس سایر خدمات توانبخشی و کاردرمانی کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *