هرآنچه که باید در مورد گل بدانید

مواد محرک گل

می دونستین گل بعد از الکل یکی از رایج ترین روانگردان ها محسوب میشه؟ آیا شما هم یکی از مصرف کنندگان این مواد هستین؟

جالبه بدونین یکی از دلایل اصلی افزایش تمایل افراد به مصرف این مواد توی دنیا شاید اینه که این ماده محرک امروزه برای مصارف پزشکی توی بعضی از ایالات آمریکا قانونی شده. بخاطر همین خیلی از مصرف کنندگان اون معتقد هستن که عوارضی نداره و با خیال راحت توی دام می افتن.

در صورتی که این ماده محرک مثل بقیه انواع مواد محرک عوارض جسمی و روانی مخصوص به خودش رو داره، فقط شاید کمی دیرتر از بقیه محرک ها این عوارض ظاهر بشه. حالا اگه میخواین بیشتر با این ماده آشنا بشین، با ما همراه باشین.

 

هرآنچه که باید در مورد گل بدانید

جالبه بدونین گل یکی از مواد محرکی محسوب میشه که ترکیبات طبیعی داره. در واقع برای تولید گل از مواد شیمیایی استفاده نمیشه. چون که اصلی ترین مواد تشکیل دهنده اون گیاه شاهدانه ست. به طوری که از برگ، گل و ساقه های خشک گیاه شاهدانه برای تولید این ماده محرک استفاده میشه. در این رابطه تقریبا میشه گفت توی همه کشورها امکان تولید و عرضه اون وجود داره.

ترک اعتیاد کیمیای رهایی

 

مواد محرک گل چه شکلیه؟

 

اگه از مصرف کنندگان گل باشین یا یکی از عزیزان و نزدیکانتون این مواد محرک رو مصرف کنن، باید با شکل اون آشنا باشین. از اونجایی که این ماده محرک همچون گیاه شاهدانه خشک شده ست، شکل اون همین شکلیه. به طوری که برگ ها و ساقه های خشک شده شاهدانه رو خورد و پودر کردن و اون رو مصرف میکنن.

 

گل رو چطوری مصرف می کنن؟

تا به حال به این فکر کردین چند روش مصرف برای گل وجود داره؟ می دونستین شیوه مصرف این مواد چقدر روی بروز عوارض اون می تونه تاثیرگذار باشه؟

افراد متناسب با شرایط و سلیقه با روش های مختلفی همچون رول کردن مثل سیگار این مواد رو مصرف می کنن. همچنین با استفاده از دستگاه بخور، ریختن گل در مواد غذایی، دم کردن، خوردن وغیره هم قابل مصرفه. البته باید توجه داشته باشین که مصرف اون به شکل سیگار بین جوون ها و توی دورهمی ها و مهمانی ها بیشتر رواج داره.

 

باورهای غلط در رابطه با گل

تلخ ترین واقعیت درباره مصرف انواع محرک ها اینه که تولید کنندگان یا مصرف کنندگان با یک سری باورهای غلط بقیه رو گول می زنن که این مواد رو مصرف کنن. به طوری که این حقیقت دردناک درباره گل هم کاملا صادقه.

جالبه بدونین از این محرک بیشتر توی مهمونی ها و دورهمی ها استفاده میشه و بیشترین قشر مصرف کننده گل هم جوونا هستن. بخاطر همین باورهای غلط درباره گل باعث افزایش مصرف کنندگان اون میشه

 

. پس ما اینجا چند تا از مهمترین باورهای نادرستی که درباره گل وجود داره رو براتون شرح میدیم. به طوری که با اطلاع کامل خودتون رو از این باورها نجات بدین.

 

گل وابستگی نداره، یک حقیقت نامفهوم

امروزه باورهای نادرستی درباره گل وجود داره که باعث میشه افراد با سنین مختلف با خیال راحت این مواد رو مصرف کنن. یکی از این باورها اینه که تصور میکنن این مواد وابستگی ایجاد نمی کنه.

در رابطه با این موضوع باید بدونین عبارت « عدم ایجاد وابستگی به گل» نه درسته و نه غلط. در واقع افرادی که این مواد رو مصرف میکنن به مرور زمان دچار یک بیماری پزشکی که اختلال توی مصرف محرک هاست دچار میشن. می پرسین یعنی چی؟

یعنی اینکه ممکنه کسی که این مواد رو با مقدار زیاد و طولانی مدت مصرف می کنه، با مشکلات و عوارض جسمی و روانی اون هم رو به رو بشه. ضمن اینکه باز هم نمی تونه به درمان سوء مصرف فکر کنه. جالبه بدونین براساس یک تحقیق ۹ تا ۳۰ درصد از کسایی که این مواد رو مصرف می کنن، به این اختلال دچار میشن!

 

مصرف محرک گل و عدم تاثیر روی زندگی

یکی دیگه از باورهای نادرستی که درباره علف یا گل مطرح میشه، اینه که میگن مصرف این مواد محرک روی زندگی افراد تاثیر خاصی نداره. به طوری که با همین توجیه خیلی از افراد به مصرف اون رو میارن و تصور می کنن اتفاق خاصی نمی افته.

در صورتی که باید بدونین افرادی که این مواد رو به صورت مداوم و با مقدار زیاد مصرف می کنن، مسائلی از جمله موارد زیر رو گزارش کردن. به طوری که نشون میده بین زندگی اون ها با افراد عادی تفاوت زیادی وجود داره:

  • رضایت کمتر از زندگی؛
  • عدم سلامت روان کافی؛
  • سلامت جسمی در وضعیت ضعیف؛
  • مشکلات زیاد در روابط؛
  • و خیلی موارد دیگه.

آیا هنوز هم اصرار دارین که گل مواد بدی نیست و نمی خواین به درمان سوء مصرف گل فکر کنین؟ پس با ما همراه باشین تا بهتون بگیم که این مواد چه عوارض جسمی و روانی خطرناکی رو به دنبال داره.

 

عوارض گل

شاید باورتون نشه اما گل یکی از موادی محسوب میشه که علاوه بر عوارض جسمی و روانی بیشترین تاثیر منفی رو روی عملکرد مغز داره. پس نه تنها عوارض زیادی داره بلکه نسبت به مواد دیگه خطرناک تره. چون که خیلی از مشکلات مغز به این راحتی ها حل نمیشه.

حالا برای آشنایی بیشتر شما ما در ادامه به عوارض مغزی، جسمی و روانی این مواد محرک می پردازیم:

 

مصرف محرک گل چه عوارضی برای مغز داره؟

قبل از هر چیز باید بگیم که آسیب های گل به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت ظاهر میشن. به طوری که از جمله عوارض کوتاه مدت اون برای مغز باید به موارد زیر اشاره بشه:

  • تغییرات در روحیه؛
  • تغییرات در احساسات؛
  • تغییرات در حس زمان؛
  • بروز اختلالات مغزی در حرکت بدن؛
  • بروز مشکل در تفکر؛
  • اختلال در حل مسئله؛
  • حافظه را ضعیف می کند؛
  • توهم؛
  • روان پریشی؛
  • هذیان؛
  • و خیلی موارد دیگه.

تازه همه این ها فقط عوارض کوتاه مدت گل روی مغزه. چون که مصرف این مواد باعث بروز عواقب بلند مدتی میشه که از جمله اون ها باید به اختلال در رشد مغز اشاره کنیم.

چون که بر اساس تحقیقات مصرف این مواد توی سنین پایین باعث بروز مشکلات زیادی توی تفکر، یادگیری و حافظه میشه. این مواد باعث میشه که رشد مغز توی این قسمت ها به خوبی ادامه پیدا نکنه و اختلال ایجاد میشه.

تازه جالبه بدونین براساس یه تحقیق معتبر توی نیوزلند کسایی که توی سنین کم و نوجوانی گل مصرف می کردن، توی سن ۱۳ تا ۳۸ سالگی تقریبا ۸ امتیاز از ضریب هوشیشون رو از دست دادن. علاوه بر این باید بدونین کسایی که توی سنین بالا برای درمان سوء مصرف گل اقدام می کنن، توانایی های مغز اون ها به طور کامل برنمیگرده.

 

مصرف کنندگان گل با چه عوارض روانی مواجه میشن؟

علاوه بر اون همه آسیب مغزی این مواد پرطرفدار عوارض خیلی جدی و زیاد روانی هم داره. می پرسین مثلا چی؟ مثلا اینکه مشکلات جدی توی تفکر و حل مسئله رخ میده. تازه مصرف کنندگان این مواد به خصوص با دوز بالا با درک تحریف شده در رابطه با صداها، مناظر، زمان و لمس مواجه میشن.

همچنین سوء مصرف محرک گل باعث از بین رفتن هماهنگی های سیستم عصبی میشه. ضمن اینکه مشکلات جدی توی یادگیری و حافظه، اضطراب، ترس، بی اعتمادی، گمراهی و توهم رو هم به همراه داره.

علاوه بر این ها اگه فکر میکنین عوارض این مواد فقط به آسیب های مغزی و روانی محدود میشه، کاملا در اشتباه هستین. پس با ما همراه باشین تا با مشکلات جسمی ناشی از مصرف زیاد گل هم آشنا بشین.

ترک گل

عوارض جسمی گل چیه؟

برخلاف تصور عموم که فکر می کنن این مواد تاثیر زیادی روی جسم نداره، آسیب های جسمی گل خیلی زیاده. عوارض جسمی مربوط به گل براساس روش مصرف اون به شکل های مختلفی بروز پیدا می کنن. به طوری که موارد زیر آسیب های جسمی ناشی از مصرف محرک گل هستن:

  • مشکلات جدی تنفسی از جمله سرفه، بیماری های مکرر ریه، خطر افزایش عفونت های ریه و سرطان ریه؛
  • بالارفتن ضربان قلب و افزایش خطر بروز حمله قلبی؛
  • حالت تهوع و گاهی استفراغ شدید که گاهی مشکل سندرم هایپرمیزیس کانابینوئید رو هم به همراه داره؛
  • بروز مشکلات استخوانی همچون کاهش تراکم استخوان ها و بروز شکستگی در آن ها؛
  • و مرگ و میر.

حالا که با این عوارض آشنا شدین، اگه میخواین خودتون رو نجات بدین به کلینیک های مربوطه مراجعه کنین. در این رابطه باید بدونین کیمیای رهایی یکی از علمی ترین و تخصصی ترین مراکز فعال توی این زمینه ست.

 

خدمات کلینیک کیمیای رهایی

اگه قصد نجات از عوارض محرک گل رو دارین، باید بدونین کلینیک کیمیای رهایی یکی از گزینه های پیش روی شماست. به طوری که باعث میشه با دریافت بهترین خدمات این مرحله رو به راحتی پشت سر بزارین.

چون که توی مرکز کیمیای رهایی خدمات مختلف مشاوره ای مثل مشاوره و درمان فردی و مشاوره و درمان خانواده به مراجعان ارائه میشه. علاوه بر این باید بدونین با مراجعه به این مرکز امکان استفاده از کلاسهای آموزشی گروهی برای بیماران وجود داره. ضمن اینکه کلاسهای آموزش خانواده هم برپا میشه.

تازه یکی از مهم ترین و قابل توجه ترین خدمات این مرکز پشتیبانی توسط روانشناس های متخصص و مجربه. به طوری که طی مراحل درمانی با کمک اون ها با مشکل و آسیب روانی رو به رو نمی شین.

علاوه بر این یکی از خدمات جالب کلینیک کیمیای رهایی اینه که به مراجعان توصیه های رژیم غذایی ارائه میشه. پس دیگه نگران عدم تناسب اندام نیستین!

هنوز هم تردید دارین؟ پس باید بدونین که توی کیمیای رهایی برای درمان مراجعان از روش های گوناگونی استفاده میشه. هیپنوتیزم، طب سنتی، طب سوزنی، درمان با دارو و غیره از جمله این روش ها هستن.

 

مشاوره تلفنی درباره درمان سوء مصرف محرک گل

اگه از اون دسته افرادی هستین که گل مصرف می کنین و میخواین کسی متوجه نشه و این مواد رو ترک کنین، جای هیچ نگرانی نیست. چون که به تازگی مرکز کیمیای رهایی خیلی از خدمات توی این زمینه رو به صورت تلفنی به مراجعان ارائه میده.

اینطوری دیگه نگران نیستین که با رفت و آمدتون به مرکز کسی متوجه بشه. پس به راحتی می تونین مراحل درمانی رو طی کنین. علاوه بر این دیگه با اتلاف وقت و هزینه مواجه نمی شین.

تازه باید بدونین زمانی که از مشاوره تلفنی استفاده میکنین، محدودیت زمانی برای شما وجود نداره. پس توی هر زمان از شبانه روز می تونین با مشاور ارتباط برقرار کنین و از اون کمک بخواین. مگه بهتر از این هم میشه؟ دیگه منتظر چی هستی؟

 

چرا کلینیک کیمیای رهایی؟

شاید بعد از توضیحاتی که درباره خدمات کلینیک کیمیای رهایی گفته شد، همچنان دنبال دلایلی برای قطعیت تصمیم خودتون باشین. بخاطر همین باید با چند تا از مهم ترین ویژگی های این مرکز که باعث تفاوت اون با بقیه کلینیک ها میشه، آشنا بشین:

  • توی مرکز کیمیای رهایی اولویت همه درمانگران و مشاوران، رفاه و سلامتی مراجعان محسوب میشه. به طوری که از بهترین روش ها متناسب با جسم و روان فرد برای درمان استفاده میشه؛
  • کلینیک کیمیای رهایی یک کمپ نیست و برای درمان هیچ گونه خدماتی تحت عنوان بستری ارائه نمیشه. چون که کمپ درمان قطعی نداره و بخاطر همین توی این مرکز افراد به صورت علمی درمان میشن؛
  • توی این کلینیک درمانگران و مشاورانی فعالیت می کنن که توی کار خودشون متخصص و ماهر هستن؛
  • با مراجعه به کیمیای رهایی اصلا نگران هزینه نباشین. چون که در برابر بیشترین و بهترین خدمات کمترین هزینه از شما دریافت میشه.

حالا با اطلاع از این ویژگی ها به نظر میرسه که بدون هیچ تردیدی برای درمان نباید داشته باشین. پس همین الان با مشاوران ما ارتباط برقرار کنین و زندگیتون رو از این همه آسیب و مشکل نجات بدین.

 

اطلاعات تماس با مرکز:

آدرس: میدان توحید، نصرت غربی، خیابان خوش شمالی، مقابل شرکت مرتب خودرو، پلاک۷۳، طبقه سوم

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۷۲۸۹ و ۰۲۱۶۶۹۳۱۹۴۸

به اینســــــــتاگرام ما بپیونیدید.

یک دیدگاه

  1. خیلی خوبه من هم میخواهم نجات پیدا کنم از این بند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *