هزینه شستشوی فرش

یکی از عناصر و کالاهای همیشگی خانه‌های ایرانی که نقش پر رنگ و زیادی را در دکوراسیون منزل ایفا می‌ کنند، فرش می باشد. فرش ایرانی از اصیل ‌ترین و زیبا ترین انواع فرش بوده و از گذشته به‌ عنوان یکی از ارزشمندترین و نفیس ‌ترین وسایل خانه به حساب می آید. به خاطر وسیع بودن فرش روی زمین و در معرض آلوده شدن آن، بحث حفظ و نگهداری فرش همیشه در ذهن ها بوده است. جارو کشیدن فرش گر چه غبارهای سطحی آن را از بین می برد ولی برای نظافت و تمیزی بیشتر و افزایش عمر فرش کمک زیادی می کند و حتما به سراغ شستشوی فرش ها بروید. قالیشویی و شستشوی فرش یکی از خدماتی خواهد بود که به خاطر نیاز به مهارت و دقت زیاد، انجام آن در منزل دشوار و سخت است. به همین دلیل اکثر افراد به دنبال بهترین و معتبرترین قالیشویی می ‌گردند تا با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، شستشوی فرش را انجام بدهند. از این رو برای باید بدانید که هزینه شستشوی فرش توسط اتحادیه قالیشویان تعیین می شود.

شستشوی انواع فرش

شستشوی فرش از اصلی ‌ترین و مهم ترین خدمات کارخانه قالیشویی ها می باشد که بهترین کیفیت ممکن را به همشهریان عزیز در کلیه مناطق تهران ارائه خواهد کرد. ما فرش شما را با رعایت تمام ملاحظات لازم حمل می کنیم، با بهترین کیفیت ممکن آن را شسته و در زمان تعیین شده از قبل و در داخل کاور تحویل شما عزیزان خواهیم داد. قالیشویی ها تضمین می ‌کنند که بهترین خدمات فرش شویی را با تعرفه و عرف مناسب به مشتریان عزیز خود ارائه می دهند. به این نکته دقت نمائید که شستشوی برای فرش های ابریشم و دستباف بسته به نوع جنس و حساس  بودنشان تعرفه و نرخ هزینه شستشوی آن متغیر خواهد شد. از این رو برای دانستن قیمت شستشوی فرش ۱۲ متری ماشینی، دستباف و ابریشم و سایر اندازه های دیگر فرش می توانید با کارشناسان ماهر و مجرب ما تماس حاصل فرمایید.قالیشویی غرب تهران شهرک غرب
شستن قالی و فرش یک عملیات تخصصی بوده و کسی که آن را بر عهده می گیرد، باید از همه نکات شستشوی فرش آگاه باشد. در گذشته این کار به وسیله افراد خانواده و در فضای باز خانه نظیر حیاط انجام می‌ شد، ولی امروزه به خاطر دلایل زیادی که هست شستشوی فرش ها در خانه، دیگر امکان پذیر نیست. که قالیشویی معتبر به شستن انواع فرش های زیر با قیمتی مناسب می پردازد که عبارتند از:

۱- شستشوی فرش دستباف

فرش های دستباف یکی از ارزشمندترین و ظریف ترین انواع فرش ها بوده که با هنر دست هنرمندانی ماهر بافته خواهد شد. این فرش ها نسبت به فرش های ماشینی حساس تر می باشند و از این رو شستشو و تمیز کردن آن ها نیز نیاز به دقت و توجه زیادتری دارد.
از این رو قیمت شستشوی فرش دستباف نسبت به فرش های ماشینی بیشتر خواهد بود. برای فرش های دستباف تعرفه و هزینه شستشو بسته به نوع، جنس و متراژ فرش متفاوت بوده که برای داشتن اطلاعات درباره قیمت و مشاوره می توانید با ما تماس بگیرید.

۲- شستشوی فرش ماشینی

می ‌توان فرش‌ های ماشینی را هم به شیوه قدیمی در منزل و هم به شیوه جدید و با استفاده از خدمات شرکت ‌های قالیشویی شستشو داد. به صورت کلی بهترین راه برای شستشوی فرش ماشینی استفاده از قالیشویی های معتبر می باشد. چون که در این شرکت ‌ها از تجهیزات و امکانات پیشرفته و مدرن، مواد شوینده مرغوب و نیروهای متخصص استفاده خواهد شد. از این رو باید بدانید که هزینه و قیمت شستشوی این فرش ها باید متناسب با نرخ اتحادیه قالیشویان تهران بوده و همه قالیشویی ها باید این نرخ را رعایت کنند. برای اطلاع دقیق تر از نرخ اتحادیه شستشوی فرش می توانید با اتحادیه یا قالیشویی های معتبر تماس حاصل فرمایید.

۳- شستشوی فرش خارجی

شستشوی فرش خارجی در حالتی که از نوع ماشینی باشند باید با دقتی بالا و مواد شوینده ویژه و با روشی مناسب انجام شود و از این رو می توان گفت که شستشوی فرش های ماشینی در هر قالیشویی یکی از خدمات تخصصی و ویژه محسوب می شود و نیاز خواهد بود که در این زمینه جنس نخ های فرش، مواد شوینده و … مورد نظر قرار داده بشود و متناسب با همه این موارد بهترین خدمات در زمینه شستشو فرش خارجی ارائه شود. از این رو برای آگاهی از نرخ شستشوی فرش خارجی و قیمت شستشوی فرش ابریشم می توانید با کارشناسان ماهر ما تماس بگیرید.

۴- شستشوی فرش پرز بلند

فرش شگی یا فرش پرز بلند، فرشی مدرن و پرطرفدار می باشد که به دلیل شکل خاص آن مورد توجه قرار گرفته و فضای خانه را شکیل و زیبا خواهد کرد. این فرش از خانواده فرش های فانتزی خواهد بود. این فرش های پرز بلند هماهنگی و همخوانی خوبی با طراحی و دیزاین مدرن دارد. به همین خاطر تمیز نگه داشتن و شستشوی فرش شگی بسیار اهمیت بالایی دارد. 

۵- شستشوی تابلو فرش

تابلو فرش ها به خاطر ظرافت و زیبایی که دارند از اهمیت زیادی برخوردار می باشند و نحوه و شکل شستشوی آن ها نیز همواره از مشکلات افراد بوده است. تابلو فرش در دو نوع دستباف و ماشینی تولید و ساخته می شود که نحوه شستشوی هر نوع کمی متفاوت خواهد بود.

انواع خدمات رفوگری 

رفوگری فرش یکی از هنرهای قدیمی و سنتی ایرانی است. فرش، یکی از مهم ترین و اصلی ترین لوازم منازل ایرانی بوده که گویی به خانه بی ‌رنگ و رو، روح و جان می ‌بخشد. از طرفی، جزء لوازم گران قیمت به حساب می آید و امکان اینکه شما هر ساله فرش‌ های منزل خود را تعویض نمائید وجود ندارد. مخصوصاً اگر فرش های شما از نوع دستباف باشد از ارزش بسیار زیادی برخوردار می باشند.

قالیشویی شهرک غرب تهران
رعایت اصول شستشوی شرعی از دیگر ویژگی های قالیشویی پاکمهر می باشد.
بنابراین، نگهداری و مراقبت و استفاده صحیح از فرش امری بسیار مهم و با اهمیت است. با این کار، شما می ‌توانید حتی تا بیش از سی سال از یک فرش استفاده کنید. ولی در هر حال نمی ‌توان از اتفاقات ناخواسته جلوگیری نمود و امکان به روز مشکلاتی نظیر سوختگی، پارگی، ساییدگی و … وجود دارد. در چنین شرایطی شما می‌توانید با رفوی فرش خود، آن را ترمیم و تعمیر کرده و به حالت روز اولش برگردانید. که بعضی از مهم ترین و اصلی ترین این خدمات عبارتند از:

۱ـ ترمیم فرش پاره

ترمیم و بازسازی حرفه ای و عالی فرش برای جبران اثرات ساییدگی و پارگی طبیعی در طول زمان، ضروری می باشد. هدف از ترمیم و بازسازی فرش، جلوگیری از آسیب و صدمه بیشتر یا خراب شدن فرش و برگداندن زیبایی و ارزش آن برای چندین سال آینده خواهد بود. از این رو می توانید برای آگاهی از نرخ ترمیم و هزینه شستشوی فرش با قالیشویی ما تماس گرفته و مشورت بگیرید.

۲- ریشه بافی یا ریشه دوزی فرش

در حقیقت انتهایی ‌ترین بخش فرش ‌ها ریشه بوده که به وضوح مشخص خواهد بود. ریشه ‌ها می ‌توانند شکل های متنوعی نظیر ساده، گره‌دار، توری، زنجیری، پنجره ‌ای، حلقه ‌ای، گیس بافت، اریب و … داشته باشند. در اصل ریشه می‌ تواند تار و پود و گره‌ های فرش ها را محکم در کنار هم نگه داشته در حالی که بعضی اعتقاد دارند که ریشه فرش تنها جنبه تزئینی دارد. اگر ریشه فرش دچار ضدمه شود با گذشت زمان بقیه بخش ‌ها نیز آسیب دیده و موجب می ‌شود که فرش‌ ها از کناره ‌ها دچار صدمه، پارگی، خوردگی و … شوند. در اصل ریشه دوزی فرش به عملیاتی گفته می‌ شود که در آن عیب های نظیر پوسیدگی ریشه ‌ها، پارگی، تغییر رنگ و … برطرف کرده و ریشه ‌های جدیدی جایگزین ریشه ‌های پوسیده و قدیمی خواهد شد. 

۳- چرم دوزی فرش

چرم دوزی یا دور دوزی فرش به نوعی فعالیت در زمان تولید فرش گفته می شود که به عقیده بسیاری سبب استحکام و زیبایی فرش می گردد. در عملیات تولید فرش روش های گوناگونی برای بهبود نوع فرش و البته استحکام آن در کنار توجه به زیبایی آن خواهد بود. اخیرا کارخانجات بافندگی اقدام به دوخت نوارهای چرمی در پشت فرش های ماشینی کرده اند که فایده های زیادی دارد.

۴- شیرازه دوزی فرش

همانگونه که می دانید شیرازه فرش در چپ و راست فرش قرار داشته و هر فرشی بعد از استفاده طولانی ممکن است دچار پوسیدگی و فرسودگی شیرازه شود ولی جای نگرانی نیست برای شیرازه دوزی عموما شیرازه فرسوده را از فرش جدا کرده و بعد شیرازه مشابه دیگری را به آن خواهند دوخت. بد نیست بدانید شیرازه دوزی فرش نیازمند به تخصص و سابقه کافی است. چون که اگر شیرازه دوزی اشتباه انجام بشود موجب و سبب ایجاد ظاهری زشت شده و ممکن است به فرش آسیب و صدمه بزند.
شیرازه دوزی فرش همان بافت گرد لبه های فرش بوده که در کناره های طولی فرش بافته شده اند و مسئولیت حفاظتی فرش را بر عهده دارند. شیرازه دوزی فرش بعد از تمام شدن کار بافت فرش به وسیله متخصصان رفوکار برای جلوگیری از ریزش بافت فرش و زیبایی بر روی فرش بافته خواهد شد.

۵- رنگ برداری فرش

رنگ برداری فرش از آن دسته اموری می باشد که با اتفاق های ساده ‌ای نظیر ریختن حتی آب و دیگر مایعات مجبور به انجام آن خواهیم بود. رنگ برداری از فرش ها به نوعی ریکاوری حال و هوای رنگی فرش به روز اول خود خواهد بود.
یقینا ایجاد هر ایرادی در رنگ فرش می تواند بسیار اهمیت زیادی داشته باشد، چون که تاثیر مستقیم بر ظاهر و زیبایی فرش خواهد داشت. تجربه نشان داده که فرش های دستباف در ۸۰% موارد در صورت تماس با آب و دیگر مایعات دچار آمیختگی رنگی شده و رنگ ‌های تیره‌ تر قسمتی از رنگ خود را به دیگر نقاط فرش منتقل خواهند کرد و همین موضوع سبب شده تا نگرانی‌ های ما از اینکه فرش دستباف قیمتی ما آسیب و صدمه ای جدی دیده است شروع می ‌شود.

۶- لکه برداری فرش

برخی اوقات پیش می آید ماده ‌ای رنگی بر روی فرش ریخته و لکه ای از خود بر روی فرش جا خواهد گذاشت که جذب پرزهای فرش شده و دیگر به این سادگی ها قابل پاک شدن نمی باشد. ولی جای نگرانی نیست فرآیند لکه برداری فرش هر لکه ای را با حلال مخصوص خودش پاک خواهد کرد. گاهی لکه ‌های قدیمی را می‌ توان با مواردی نظیر گل سرشوی و چوبک پاک نمود چون که این مواد، مواد روغنی را جذب کرده و در نتیجه لکه را از بین می ببرد.

انواع خدمات شستشوی فرش

خدمات قالیشویی یکی از مواردی خواهد بود که هر خانه و خانه‌ داری در طول سال به آن نیاز پیدا خواهد کرد. انتخاب یک مجموعه معتبر و بزرگ از میان مراکز زیاد قالیشویی تهران، کاری می باشد که نیازمند تحقیق و آگاهی بووده است. قالیشویی ما با سابقه‌ ای نسبتا طولانی و تحویل کار با کیفیت و قابل قیول، تا به حال در جلب اعتماد شما عزیزان موفق شده است. در قالیشویی ها خدماتی همچون شستشوی انواع فرش، خشک شویی، مبل شویی،رفوگری، شیرازه دوزی و … را انجام می شود.

شستشوی فرش به صورت معمولی

شستشو و تمیز کردن فرش از اهمیت خاصی برخوردار بوده و رعایت اصول و قواعد خاص آن موجب خواهد شد تا فرش کیفیت اولیه خود را از دست نداده و حتی امکان دارد خصوصیات ظاهر خود را حفظ نماید. که روش آن در قالیشویی ها به ترتیب زیر است:
۱. غبارگیری
۲. شستشوی فرش با مواد شوینده مرغوب و باکیفیت
۳. آبکشی فرش ها
 ۴٫ آب‌ گیری فرش ها
۵٫ خشک‌ کردن کامل فرش ها

قالیشویی شهرک غرب
یکی از مناطق تحت سرویس دهی قالیشویی پاکمهر قالیشویی در شهرک غرب می باشد.

دوبار شستشوی فرش به همراه شامپو نانو

به طور خلاصه نانو شویی فرش به این معنا می باشد که فرش ها به وسیله مواد خاص نانو شستشو داده می شود و در واقع خیلی ها تصور می کنند که نانوشویی با استفاده از ابزار های خاص در قالیشویی انجام خواهد شد ولی اینگونه نیست، همه مراحل نانو شویی دستی بوده که به وسیله الیاف خود فرش شما صورت خواهد گرفت.
مراحل انجام نانوشویی به چهار بخش و قسمت کلی تقسیم خواهد شد که این مراحل شامل شستشوی فرش با مواد خاص، لکه برداری، اتو کشی و بسته بندی خواهد بود.

اعلاشویی فرش 

اعلاشویی فرش همان طور که از اسم و نام آن مشخص است شستشوی عالی و برتر فرش دستبافت و ماشینی و دیگر فرش ها است و یا بهتر بگوییم شستشوی فرش با بالاترین کیفیت ممکن خواهد بود. اگر از خدمات قالیشویی استفاده نموده اید حتما با این مسئله و بحث مواجه شده اید. در اعلاشویی فرش ماشینی از مواد شوینده مخصوص و با کیفیت استفاده خواهد شد. اما در شستشوی ساده، فرش ها معمولا با پودر آب شسته خواهند شد. 
در ارتباط با فرش هایی که مشکل خاصی ندارند و به تازگی شستشو داده شده اند، شسشتوی معمولی انتخاب معقولی می باشد. ولی در اعلاشویی به خاطر نوع شستشوی عمیقی که انجام خواهد شد، همه لکه ها از روی فرش پاک شده و در گرمخانه خشک می شوند و سپس اتوپرس خواهند شد و به صورت بسته بندی تحویل مشتریان عزیز داده می شود. طبیعتا قیمت و نرخ اعلاشویی فرش ها با شستشوی عادی فرش متفاوت بوده و در تعیین قیمت قالیشویی تاثیر گذار است. از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نرخ اتحادیه قالیشویی سال ۱۴۰۱ و هزینه شستشوی فرش می توانید با اتحادیه تماس گرفته و از نرخ آن ها اطلاعات به دست آورید.

اعلاشویی فرش ها در مورد های زیر توصیه خواهد شد:

✓اگر از زمان آخرین شستشوی فرش ها بیش از یکسال بگذرد
✓شستشوی فرش های دستباف و ابریشم تنها به صورت اعلاشویی انجام خواهد شد.
✓اگر از عمر فرش ها بیش از ۳ سال گذشته باشد باید از خدمات اعلاشویی فرش استفاده نمائید.
✓در صورتیکه فرش ها در معرض گرد و خاک و غبار زیاد باشند.
قیمت اعلاشویی فرش به خاطر دلایل بالا بیشتر بوده و قیمت قالیشویی برای خدمات اعلاشویی به صورت جدا حساب می شود. طبق تجربه، اعلاشویی فرش برای مواردی که دچار آسیب و صدمه شده اند یا نیاز به شستشوی اساسی و کلی دارند، مناسب تر است. از این رو برای آگاهی از نرخ اتحادیه شستشوی فرش و قیمت شستشوی فرش دستباف می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

شستشوی فرش در قالیشویی متری چند است؟

هزینه شستشوی فرش ها در قالیشویی طبق تعرفه هایی مشخص خواهد شد که اتحادیه قالیشویان  آن ها را تایید می کند. نرخ اتحادیه شستشوی فرش بستگی به نوع و مدل فرش داشته که به طور مثال فرش هایی  هستند که امکان شستن با پودر آب را نخواهند داشت، چون که شستشو با پودر آب امکان دارد به فرش آسیب و صدمه بزند و یا سبب زرد شستن فرش ها شوند. بعضی از آن ها جنس اکلرولیک داشته و یا پرز خواهند داد. همه این موارد بر قیمت تاثیر زیادی دارد.

قیمت شستشوی فرش ۶ متری

قیمت های ارائه شده از سمت اتحادیه هر ساله با توجه به عوامل گوناگونی از جمله تورم، هزینه نیروی انسانی، هزینه های مواد شوینده، قیمت دستگاه های شستشو و خشکشویی و … تعیین و ابلاغ خواهد شد. ولی باید در نظر داشت عوامل متعددی بر روی این مبالغ تاثیر می گذارند.  برای مثال قیمت شستشوی فرش ۶ متری از فرش ۹ متری اگر از یک جنس باشند کمتر می باشد و طبق و عرف نرخ اتحادیه شستشوی فرش تعیین شده است.
برای نمونه بهتر است بدانید که برای فرش های معمولی و ماشینی هزینه شستشوی فشر از متری ۲۰ تومان شروع می شود و تا متری ۷۰ تومان نیز خواهد رسید.

قیمت شستشوی فرش ۹ متری

ازآنجایی‌که امکان دارد تعداد زیادی از شرکت ‌های قالیشویی بدون داشتن مجوزهای رسمی فعالیت بکنند و به مشتریان خود انواع خدمات را ارائه کنند، اتحادیه قالیشویان هر ساله برای کنترل دقیق ‌تر و بهتر شرایط و جلب رضایت مندی مشتریان عزیز، نرخ و قیمت ‌های مصوبی برای انواع خدمات گوناگون شرکت ‌ها نظیر قیمت شستشوی فرش ۹ متری، شستن انواع موکت ‌ها، مبلمان، خوشخواب و … تعیین خواهد کرد. قیمت‌ های مصوبه اتحادیه می ‌تواند تحت تأثیر شرایط اقتصادی جامعه، نرخ تورم، قیمت مواد شوینده، هزینه ‌های حمل ‌و نقل، قیمت تجهیزات و … فرق کند. همه شرکت ‌های قالیشویی در سراسر کشور باید در قبال خدماتی که به مشتریان ارائه می دهند هزینه‌ هایی طبق نرخ اتحادیه دریافت نمایند. نرخ اتحادیه قالیشویان در سال ۱۴۰۱ نیز مانند دیگر سال ها توسط اتحادیه به صورت یک جدول به همه شرکت ها ابلاغ کرده است. 

قیمت شستشوی فرش ۱۲ متریقالیشویی پاکمهر شرق تهران

اولین مرحله در حساب کردن هزینه شستشوی فرش، ضرب مقدار دقیق تمیزکاری به ازای هر متر فرش و موکت در متراژ فرش خواهد بود. سپس همه هزینه های جانبی را برای تعیین قیمت نهایی شناسایی بکنید. اگر پیش از شستن فرش از لکه بر یا پاک کننده فرش استفاده نموده اید، باید هزینه آن را نیز تعیین نمائید. سپس می توانید با در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل، قیمت نهایی را محاسبه کنید. حال اگر درباره قیمت شستشوی فرش دستباف، قیمت شستشوی فرش ۱۲ متری و … سوالی داشتید می توانید با اتحادیه و یا با مشاوران ما تماس بگیرید و ابهامات و سوالات خود را برطرف نمائید. 

قیمت شستشوی قالیچه

شستشوی قالیچه یکی‌ از فعالیت های تخصصی و مهمی است که در طول سال و به خصوص نزدیک خانه‌ تکانی نوروز مشکل بخش اعظمی از ایرانیان می شود. در حالتی که برای خرید قالیچه هزینه زیادی کرده ‌اید پیشنهاد می کنیم آن را در منزل نشسته و به دست کارشناسان  و پرسنل با تجربه و ماهر در قالیشویی ها بسپارید تا خیالتان راحت باشد. به خاطر این که برخی از قالیچه‌ها را نمی‌ توان در خانه و داخل ماشین لباسشویی شست. برای هزینه شستشوی قالیچه های کوچک باید بدانید که در قالیشویی ها نرخ قالیچه های کوچک به صورت تخته ای حساب می شود نه به صورت متری نمی باشد.

قالیشویی در محله های مختلف

اگر به دنبال قالیشویی در محله های ذکر شده هستید کلیک کنید:
۱- قالیشویی غرب تهران
۳- قالیشویی در جیحون
۴- قالیشویی شرق تهران
۷- قالیشویی شمال تهران

سخن پایانی

فرش‌ از مهم ‌ترین ارکان و ستون دکوراسیون و دیزاین داخلی خانه ها می باشد و به خاطر پتانسیل بالایی که در جذب آلودگی و کثیفی دارد حتما نیاز به شستشو پیدا خواهد کرد. یکی از مهم ‌ترین و اساسی ترین فاکتورها در انتخاب شرکت قالیشویی برای شستشوی فرش ‌ها مقدار هزینه‌ ها خواهد بود. به همین خاطر اتحادیه قالیشویان هر ساله برای هزینه شستشوی فرش، قیمت ‌های مصوب و جدیدی را اعلام خواهد کرد که شرکت‌ ها باید بر اساس آن ها به مشتریان خود خدمات‌رسانی بکنند. افراد می‌توانند با مطالعه قیمت‌ های مصوب به‌ آسانی قیمت شستشوی فرش ۹ متری، قیمت شستشوی فرش ۶ متری و … را محاسبه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *