معرفی متخصص اورولوژی در تهرانپارس

اگر در منطقه شرق تهران ساکن هستید، و به دنبال یک متخصص اورولوژی در تهرانپارس هستید و نمی دانید کدامین به کدام مطب و دکتر اورولوژی در تهرانپارس مراجعه کنید، ما در اینجا بهترین متخصص اورولوژی تهرانپارس و شرق تهران را به شما معرفی خواهیم کرد، تا با خیالی آسوده به مطبشان مراجعه کنید.

آیا بروز سرطان پروستات در حال افزایش است؟ بر اساس داده های جدید گزارش آمار سرطان، گزارش سال ۲۰۲۳ که توسط انجمن سرطان آمریکا (ACS) منتشر شد، موارد سرطان پیشرفته پروستات برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته در حال افزایش است.

  • درمان و پیشگیری انواع سنگ های کلیوی و مجاری ادراری؛
  • انواع بدخیمی های کلیه مجاری ادراری و پروستات؛
  • انواع توده هیدروسل واریکوسل و بدخیمی های بیضه؛
  • انواع اختلالات مادرزادی و اکتسابی کلیوی و ادراری تناسلی اطفال؛
  • بیضه نزول نکرده شب ادراری برگشت ادراری تنگی مجرا؛
  • انواع اختلالات ادراری بانوان از جمله بی اختیاری ادراری؛
  • انجام کلیه جراحی های سرپایی؛
  • ختنه زگیل تناسلی.

بیماری هایی که مخصوص دستگاه تناسلی می باشد، اغلب برای درمان آنها به متخصص اورولوژی در تهرانپارس نیاز است.برخی از بیماری های اورولوژی یا مجاری ادراری به صورت موقت و دوره ای است.

متخصص اورولوژی کیست؟
پزشک متخصص مجاری ادراری و تناسلی و متخصص جراح کلیه در تهرانپارس، اورولوژیست یا متخصص اورولوژی نامیده می‌شود

اورولوژی شاخه‌ای از علم پزشکی است که با اندام‌های تولید مثل آقایان و سیستم ادراری آقایان و بانوان سر و کار دارد. متخصص اورولوژی پزشکی است که در این زمینه دارای تحصیلات تخصصی است و بیماری‌های مختلف سیستم ادراری و تناسلی را درمان می‌کند.

 

متخصص اورولوژی در تهرانپارس کیست؟

پزشک متخصص مجاری ادراری و تناسلی و متخصص اورولوژی در تهرانپارس، اورولوژیست یا متخصص اورولوژی نامیده می‌شود. درمان هر گونه بیماری مربوط به سیستم ادراری تناسلی و جراحی مربوط به این اندام‌ها توسط متخصص اورولوژی انجام می‌شود. متخصص اورولوژی مشکلات و بیماری‌های اندام‌های زیر را درمان نموده و جراحی‌های مربوط به آن‌ها را انجام می‌دهد:

  • مجاری اداری و مشکلات مربوط به آن؛
  • آلت تناسلی و هر گونه بیماری و مشکل اندام تناسلی؛
  • غده پروستات؛
  • حالب (لوله‌هایی که از ادرار را از مثانه به کلیه منتقل می‌کند)؛
  • غدد آدرنالین؛
  • کیسه‌های منی و VAS؛
  • بیضه‌ها؛
  • کلیه‌ها و انواع بیماری مربوط به کلیه از جمله سنگ کلیه و سرطان؛
  • مثانه و مشکلاتی از قبیل سنگ مثانه و سندرم مثانه دردناک و …

سیستم ادراری و اندام‌ها تناسلی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و به همین دلیل اگر بیماری یا مشکلی در یکی از این اندام‌ها به وجود آید، سایر بخش‌های سیستم ادراری تناسلی نیز درگیر خواهند شد. به همین علت متخصص کلیه در تهرانپارس بایستی با تمامی اندام‌های این بخش از بدن و بیماری‌های آن آشنایی داشته باشد تا بتواند بیمار را درمان کند. علاوه بر این ریشه بسیاری از بیماری‌ها به سیستم اداری و تناسلی مربوط می‌شوند و این مهارت و دانش متخصص اورولوژی در ونک را نشان می‌دهد که بتواند با بررسی علائم علت بروز بیماری و مشکل را در بیمار تشخیص دهد.

در منطقه تهرانپارس، اورولوژیست متخصصی وجود دارد که به تشخیص و درمان مشکلات مرتبط با سیستم ادراری و دستگاه کلیه متمرکز شده است. این متخصص با استفاده از دانش و تجربه‌اش در زمینه‌ی اورولوژی، به ارائه خدمات درمانی برای بیماران مبتلا به بیماری‌هایی مانند مشکلات پروستات و دیگر مشکلات مرتبط با سیستم ادراری و کلیه می‌پردازد.

جراحی اورولوژی چیست؟

هر گونه جراحی که بر روی دستگاه تناسلی و ادراری انجام می‌شود به حوزه تخصصی بهترین متخصص اورولوژی در تهرانپارس مرتبط است و حراجی اورولوژی نامیده می‌شود. از جمله جراحی‌های اورولوژی می‌توان به جراحی سنگ کلیه، جراحی سرطان کلیه و سرطان پروستات، جراحی رفع مادرزادی‌های سیستم ادراری و … اشاره نمود. برخی از این جراحی‌ها به صورت سرپایی انجام می‌شوند و برخی دیگر نیاز به بیهوشی کامل دارند. متخصص اورولوژی با استفاده از لوازم و تجهیزات پیشرفته انواع جراحی مربوط به دستگاه ادراری و تناسلی را انجام می‌دهد.

متخصص کلیه در تهرانپارس جراحی اورولوژی را به دو صورت جراحی باز یا جراحی بسته یا لاپاراسکوپی انجام می‌دهد. در جراحی باز بر روی بدن برشی ایجاد می‌شود تا بتوان به اندام‌های داخلی مانند کلیه و مثانه و … دسترسی داشت. در روش بسته با استفاده از دستگاه و تنها با ایجاد چند سوراخ در نواحی مختلف جراحی انجام می‌شود و برش زیادی در ناحیه جراحی ایجاد نمی‌شود.

یکی از جراحی‌های رایج حوزه اورولوژی به جراحی کلیه و شکستن سنگ کلیه مربوط می‌شود. تجزیه سنگ کلیه با استفاده از روش‌های مختلف و توسط جراح کلیه در تهرانپارس انجام می‎شود. امروزه بسیاری از جراحی‌ها با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و بدون نیاز به برش انجام می‌شود. بسیاری از جراحی‌های مربوط به سنگ‌های سیستم ادراری، بیماری‌های مربوط به بیضه و کیسه منی، بیماری‌های سیستم ادراری تناسلی، انواع اختلالات جنسی و مشکلات نعوظ و انزال، بیماری‌ها و سرطان‌های خوش خیم و بدخیم پروستات و هر گونه جراحی داخلی و خارجی در اندام‌های تناسلی مردان بر عهده دکتر اورولوژی در تهرانپارس است.

فناوری جدید اورولوژی در ۲۰۲۴ چیست؟

جراحی رباتیک مدل جدید SP (تک پورت) پیشرفته ترین در نوع خود است که از سه ابزار کاملا مچی و یک دوربین منعطف از طریق یک کانال استفاده می کند. ما از سیستم رباتیک تک پورت جدید (SP) برای انجام انواع جراحی های اورولوژیک استفاده می کنیم.

بهترین متخصص اورولوژی و مجاری ادراری در آمریکا ۲۰۲۳ دکتر جری بلایواس

شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژیک

بیماری‌های اورولوژیک ممکن است بخش‌های مختلفی از بدن را تحت تاثیر قرار دهند. به بیماری‌هایی که به حوزه تخصص دکتر اورولوژی مربوط می‌شود، بیماری‌های اورولوژیک گفته می‌شود. در این بخش شایع‌ترین بیماری‌ها و علل مراجعه بیماران نزد متخصص اورولوژی در تهرانپارس را معرفی خواهیم کرد.

  •  توده های خوش خیم پروستات

هایپرپلازی یا توده خوش خیم پروستات یکی از بیماری‌های شایع در اندام‌های تناسلی و ادراری است که به موجب آن اندازه غده پروستات تغییر می‌کند و بزرگ می‌شود. این بیماری بیشتر در آقایان با سن بالا مشاهده می‌شود و نمی‌توان آن را دلیل ابتلا به سرطان پروستات دانست.

از مهمترین علائم این بیماری می‌توان به تکرر ادرار، احساس وجود ادرار پس از دفع ادرار، احساس پر بودن مثانه و … اشاره کرد. زمانی که غده پروستات بزرگ می‌شود بر روی مثانه فشار زیادی وارد می‌کند و این علائم نیز به همین دلیل در فرد مشاهده می‌شود. این بیماری با استفاده از دارو قابل درمان است و تنها در شرایط حاد ممکن است جراحی انجام شود.

  • تورم بیضه

یکی از بیماری‌های شایع اورولوژیک تورم بیضه است. تورم بیضه یک بیماری خطرناک است و در صورت مشاهده باید سریعا نزد پزشک مراجعه شود. هر گونه کوتاهی و عدم دقت در مورد این بیماری ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای بیمار به همراه داشته باشد. در صورتی که تورم بیضه هرچه سریع‌تر درمان شود عوارض کمتری برای بیضه به همراه خواهد داشت و مشکلی برای فرد ایجاد نخواهد کرد.

  • وجود توده در قسمت بالای بیضه

هر گونه توده یا برآمدگی موجود در بیضه بایستی به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد. این توده می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. توده بیضه در هر سنی ممکن است ایجاد شود و گاهی ممکن است در یکی از بیضه‌ها و یا در هر دو آن ایجاد شود. وجود توده در بیضه علامت یک مشکل یا بیماری در بیضه است و در صورتی که به موقع درمان نشود ممکن است مشکلات جدی برای بیمار به وجود آورد. یکی از دلایل ایجاد توده در بیضه ابتلا به بیماری واریکوسل است.

  • واریکوسل

واریس بیضه یا واریکوسل نوعی بیماری مربوط به اندام تناسلی است که کیسه بیضه رخ می‌دهد. در این بیماری رگ‌های وریدی داخل کیسه بیضه بزرگ می‌شوند و منجر به کاهش تعداد و کیفیت اسپرم‌ها در بیضه می‌شود. این بیماری معمولا در بیضه سمت چپ ایجاد می‌شود و به ندرت ممکن است در بیضه سمت راست نیز مشاهده شود. ابتلا به بیماری واریکوسل ممکن است منجر به کوچک شدن بیضه، ایجاد تورم و ناباروری شود و در بیشتر موارد با درد همراه است.

  • بی اختیاری ادرار

از شایع‌ترین مشکلات سیستم ادراری که در سنین بالا بیشتر مشاهده می‌شود، بی اختیاری ادرار است. در این حالت فرد به طور بی اختیار مقداری ادرار دفع می‌کند و این مساله موجب خجالت وی می‌شود. عوامل مختلفی می‌تواند باعث این مشکل شود. از جمله دیابت، مثانه بیش فعال، ضعف عضلات مثانه، عفونت ادراری، آسیب‌های نخاعی، یبوست شدید، پروستات بزرگ شده از عواملی هستند که باعث می‌شوند فرد نتواند مثانه و دفع ادرار خود را کنترل کند.

  • کج بودن آلت

یکی از مشکلات شایع در اندام‌های تناسلی کج بودن آلت است. این مشکل ممکن است به صورت مادرزادی ایجاد شده باشد و یا به دلایل مختلف با شدت زیاد یا کم به وجود آمده باشد. در برخی از افراد کجی آلت به خودی خود رفع می‌شود اما اگر این انحراف زیاد باشد ممکن است در آینده و در رابطه زناشویی برای فرد مشکلاتی ایجاد کند. اگر آلت بیش از اندازه کج باشد در زمان نعوظ و در زمان نزدیکی مشکل آفرین خواهد بود و عملکرد جنسی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

  • خون در مایع منی

یکی از علل شایع مراجعه آقایان به متخصص ارولوژی در تهرانپارس مشاهده خون در منی است. معمولا این افراد با ترس زیاد نزد پزشک مراجعه می‌کنند و نگران این هستند که به بیماری سختی مانند سرطان مبتلا شده باشند. معمولا وجود خون در مایع منی دلیل مشخصی ندارد و مشکلی نیز برای فرد ایجاد نمی‌کند. گاهی ممکن است به دلیل عفونت ادراری باشد که با علائم دیگری مانند سوزش ادراری همراه است. اما اگر در آزمایش‌ها ناهنجاری یا عفونتی مشاهده نشود جای نگرانی ندارد.

  • عفونت ادراری

از دیگر بیماری‌های شایع اورولوژیک عفونت مجاری ادراری است. عفونت ممکن است از اندام تناسلی و ادراری آغاز شود و تا مثانه یا کلیه نیز ادامه داشته باشد. در صورتی که عفونت ادراری زود تشخیص داده نشود به مثانه و در نهایت به کلیه منتقل می‌شود و مشکلات بسیاری برای بیمار به همراه خواهد داشت. ساده‌ترین راه درمان عفونت ادراری مصرف آنتی بیوتیک است.

از مهمترین علائم وجود عفونت در مجاری ادراری می‌توان به احساس سوزش در زمان دفع ادرار، احساس پر بودن مثانه و نیاز فوری به توالت و مشاهده خون در ادرار اشاره نمود.

  • زود انزالی

اگر انزال در کمتر از ۲ دقیقه اتفاق بیفتد، انزال زودرس یا زود انزالی محسوب می‌شود. عوامل مختلف می‌تواند باعث شود که فرد دچار این حالت شود. مشکل در نعوظ از جمله دلایل زود انزالی است که باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد. در برخی از افراد انزال همراه با شدت زیاد اتفاق می‌افتد و مدت زمان نعوظ تا انزال نیز بسیار کوتاه است.

  • ناتوانی جنسی

از دیگر مشکلات شایع آقایان عدم توانایی در برقراری رابطه جنسی است. این افراد هیچ میلی به برقراری رابطه زناشویی ندارند. البته ممکن است ابتلا به نوعی بیماری یا عوارض مصرف دارو دلیل اصلی این حالت باشد. اما به طور کلی دکتر اورولوژی در تهرانپارس شرایط بیمار را بررسی نموده و پس از انجام معاینات لازم دلیل اصلی ناتوانی جنسی در فرد را تشخیص می‌دهد و داروهای مورد نیاز را برای وی تجویز می‌کند.

  • کاهش میل جنسی

کاهش میل جنسی زمانی معنی دارد که فرد پیش از این مشکل شرایط عادی داشته است و پس از مدتی به طور تدریجی و یا به صورت ناگهانی میل جنسی خود را از دست داده است. در این حالت بهترین متخصص اورولوژی در تهرانپارس عوامل مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت نیاز چند آزمایش انجام می‌دهد تا دلیل اصلی کاهش میل جنسی بیمار را تشخیص دهد. در بیشتر موارد این بیماری خیلی زود درمان می‌شود.

  • قرار وجود بیضه‌ها در محل همیشگی

اگر فرد در زمان لمس بیضه‌ها متوجه شود که آنها در جای همیشگی خود قرار ندارند باید سریعا به متخصص ارولوژی مراجعه کند. در صورت تشخیص به موقع و رفع مشکل می‌توان از عوارض احتمالی آن پیشگیری کرد.

  • سنگ کلیه

وجود ذرات کریستالی ریز در کلیه و مجاری ادرار در اصطلاح سنگ کلیه گفته می‌شود. این سنگ ممکن است خیلی ریز باشد و از طریق ادرار دفع شود و در برخی از موارد به قدری بزرگ است که جراح کلیه در تهرانپارس تنها از راه جراحی می‌تواند آن را از بدن خارج کند. سنگ کلیه ممکن است مجاری ادرار را مسدود کند و بیمار درد بسیار شدیدی را در مجاری ادراری خود احساس کند.

از روش‌های مختلفی برای از بین سنگ کلیه استفاده می‌شود. یکی از این روش‌ها استفاده از امواج صوتی است که کمک می‌کند تا سنگ به قطعات ریز تجزیه شده و از طریق ادرار دفع شود. متخصص اورولوژی در تهرانپارس با بررسی اندازه سنگ کلیه و شرایط مجاری ادراری روش مناسب برای خارج کردن سنگ از کلیه را به بیمار پیشنهاد می‌کند.

  • زگیل تناسلی

یکی از شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژی وجود زگیل در اندام تناسلی یا HPV است. این زگیل‌ها به دلیل وجود ویروس HPV در فرد ایجاد می‌شود و خیلی زود به شریک زندگی فرد منتقل می‌شود. طبق بیان دکتر اورولوژی در تهرانپارس دکتر خوئینی ها، زگیل تناسلی درمان مشخصی ندارد اما با استفاده از تزریق واکسن و استفاده از داروهای کنترل کننده می‌توان شدت بیماری را کاهش داد و از انتقال آن به سایر افراد جلوگیری کرد.

  • سندروم مثانه دردناک

این مشکل یکی از شایع‌ترین دلایل مراجعه بیماران به متخصص مجاری ادراری در تهرانپارس محسوب می‌شود. این بیماری با علائمی مانند درد در ناحیه مثانه، احساس فشار بر روی مثانه و درد در ناحیه لگن همراه است و فرد در بیشتر اوقات احساس می‌کند که مثانه او پر است و باید هر چه زودتر ادرار خود را دفع کند. در حالی که مقدار ادرار بسیار کمی در مثانه وجود دارد. این بیماری درمان قطعی ندارد اما متخصص مجاری ادراری در تهرانپارس با استفاده از دارو درد و مشکلات ناشی از آن را تحت کنترل قرار می‌دهد.

چند توصیه مهم به افراد مبتلا به بیماری‌های اورولوژیک
استفاده آب کافی در طول روز یکی از مهم ترین توصیه هایست که به افراد مبتلا به بیماری های اورولوژیک داده می شود.

چند توصیه مهم به افراد مبتلا به بیماری‌های اورولوژیک

متخصص اورولوژی در تهرانپارس به افرادی که به بیماری‌های اورولوژیک مبتلا هستند چند راهکار عملی و موثر ارائه می‌دهد. اگر همه افراد این نکات را رعایت کنند با مشکلات اورولوژیک کمتری مواجه خواهند شد:

  • در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید و آب مورد نیاز بدن را تامین کنید؛
  • برای جلوگیری از ابتلا به عفونت ادراری آب ذغال اخته میل کنید؛
  • مقدار مصرف نمک و کافئین را در طول روز محدود کنید؛
  • وزن خود را در حد نرمال حفظ کنید؛
  • سبک زندگی خود را تغییر دهید و زندگی سالم و پر تحرک را انتخاب کنید؛
  • مصرف سیگار و دخانیات را کنار بگذارید؛
  • ورزش‌های مخصوص تقویت عضلات لگن را به طور مرتب انجام دهید؛
  • پیش از خواب حتما مثانه خود را خالی کنید، این را به کودکان خود نیز بیاموزید؛
  • چند ساعت قبل از خواب مصرف مایعات را کاهش دهید؛

کلام آخر

 

افرادی که به بیماری های اورولوژیک مانند مشکلات کلیوی، مثانه بیش فعال و … هستند، باید بدانند که این بیماری ها می تواند ارگان های دیگر را تحت شعاع قرار دهد. بنابراین بهتر است این مسائل را جدی بگیرید و با بهترین متخصص اورولوژی در تهرانپارس در میان بگذارید و به صورت سالیانه به متخصص اورولوژی در تهرانپارس و یا دکتر اورولوژی در تهرانپارس مراجعه کنید و به صورت کامل چک آپ شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *