تشریفات ترحیم غرب تهران

خیلی اندک پیش آمده که برای مرگ یکی از دوستان و یا آشنایان خودتان وبرای هر چه آبرومندانه تر برگذاری مراسم ختم متوفی برنامه ریزی کرده باشید. همچنین در ایران طرح ریزی از قبل برای برگزاری مراسم فوت انجام نمی شود.

پک پذیرایی مراسم ختم غرب تهران که میتواند شامل:غذا ،میوه و حلوا و خرما باشد
پک پذیرایی مراسم ختم غرب تهران که میتواند شامل:غذا ،میوه و حلوا و خرما باشد

 

مسلما در اکثر موارد مرگ یک امر ناگهانی است و ما از وقوع آن بی خبر هستیم. در مرگ های ناگهانی به دلیل استرس و فشاری که بر روی بستگان فرد متوفی ایجاد می گردد، تصمیم گیری را گاها برای آن ها بسیار سخت و غیر ممکن می کند.تا جایی که ممکن است ناخواسته به وضعیتی منجر شود که مراسم این فرد متوفی به درستی و با شکوه برگزار نگردد.

از این رو به دنبال افزایش جمعیت و نیاز ضروری به انجام این خدمات و با توجه به اینکه باری از روی دوش خانواده متوفی در این زمان برداشته شود مجموعه هایی در کشورمان به وجود آمده اند که این کار را برای خانواده مرحوم انجام می دهند و باعث می شوند در آن شرایط که فشار و استرس خیلی زیادی به خانواده وارد است بخشی از بار و نگرانی آن ها کم گردد. تشریفات ترحیم و خدمات مجالس ترحیم غرب تهران یکی از این مجموعه هاست که افتخار دارد با برگزاری صدها مراسم موفق این تضمین را به شما بدهد که این مراسم را برایتان به بهترین نحو برگزار خواهد کرد.

در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که تشریفات ترحیم و خدمات مجالس ختم در برگزاری مراسم ختم غرب تهران شامل چه آیتم هایی است و شما با استفاده از خدمات این مجموعه از چه مواردی بهره مند می گردید. لذا بهتر است ابتدا با این مورد شروع کنیم که اصلا تشریفات ترحیم چیست و به چه خدماتی، خدمات مجالس ترحیم می گویند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

خدمات مجالس ترحیم غرب تهران با دقت و احترام به ترتیبات مراسم ترحیم ارائه می‌شود تا مراسمی پر از احترام و اعتزاز برای عزیزان دفن شده فراهم شود.

منظور از تشریفات ختم غرب تهران چیست؟

در گذشته مجالس ترحیم با آداب خاصی برگزار می شدند که در شان مرحوم و خانواده ایشان بود و این آداب نسل به نسل میان خانواده ها زبان به زبان منتقل می شد و ادامه پیدا می کرد، اما امروزه به دلیل رشد انفجاری جمعیت در دنیا و پیشرفت فوق العاده سریع تکنولوژی دیگر انسان ها اصلا فرصت این را ندارند که این آداب را به فرزندان و خانواده خود منتقل کنند و با توجه به اینکه زمان مرگ و مرحوم شدن یک فرد بار استرسی و فشار زیادی به خانواده مرحوم وارد می شود حتی گاها در صورتی که تمامی آداب مراسم را بدانند ممکن است به خاطر استرس مواردی را فراموش کنند و یا از قلم بیندازند که ممکن است آن موارد دقیقا همان موارد کلیدی و بسیار مهم باشند. برای این منظور می توانید از تشریفات ختم غرب تهران استفاده کنید.

تشریفات ختم شهرک غرب به صورت کامل اجرا می شود و به طور کلی همان مجموعه آدابی است که بعد از مرگ متوفی باید انجام شوند و برگزاری مجلس ختم و رعایت ترتیب در این آداب بخشی از این خدمات است و به طور کلی وقتی که این خدمات به مجموعه ای واگذار می گردد به دلیل اینکه اعضای کادر آن مجموعه در آن لحظه همانند خانواده مرحوم استرس و فشاری رویشان نیست لذا به بهترین نحو این خدمات را برای خانواده مرحوم انجام می دهند.

در برگزاری مراسم ختم و تشریفات تحریم غرب تهران چه خدماتی ارائه می شود:

به صورت کلی خدمات ترحیم شامل چند دسته بندی است که همگی باید با رعایت ترتیبی و آداب و رسوم مخصوص خودشان به نحو صحیح برگزار گردند. تشریفات ترحیم و خدمات مجالس ترحیم غرب تهران مفتخر است که این آداب و رسوم و رعایت ترتییب میان آن ها را به بهترین نحو ممکن برای مشتریان عزیز و خانواده متوفی انجام می دهد. همانطور که گفتیم این خدمات شامل چند دسته بندی می شوند که در ادامه با ذکر آن ها به صورت خلاصه آن ها را بیان می کنیم:

نمونه ای از بسته های پذیرایی حلوا و خرما تشریفات ترحیم غرب
نمونه ای از بسته های پذیرایی حلوا و خرما تشریفات ترحیم غرب
  1. ابتدا می بایست تمامی امور مربوط به قبل از مراسم تشییع به درستی انجام شوند که خود دارای چند مرحله است.
  2. مراسم تشییع و خاکسپاری که شاید یکی از بخش های مهم این مراحل به شمار می آید.
  3. رزرو مداح یا گروه موسیقی عرفانی. (با توجه به اعتقادات و آداب و رسومی که در میان اعضای خانواده مرحوم رواج است مداح برای بعد از مراسم خاک سپاری و هنگام خاکسپاری لازم است و یا اینکه بعضی خانواده دوست دارند مداح هنگام خاکسپاری حضور نداشته باشد و به جای رزرو یک گروه موسیقی عرفانی برای خاکسپاری و مراحل بعدی آن را ترجیح می دهند. البته موسیقی عرفانی نیز گروهی هستند که به همراه یک مداح حضور پیدا می کنند اما نوع برگزاری مراسم در این حالت کاملا متفاوت است با زمانی که فقط مداح برای مراسم حضور پیدا می کند.)
  4. مسلما بعد از اینکه این مراحل انجام می شود، دیگر نوبت به مراسم های یادبود می رسد. مراسم یادبود انواع مختلفی دارد و تقریبا می توان گفت بلافاصله بعد از خاکسپاری به ترتیب اولویت و تاریخ برگزاری شروع می شود. معمولا اولین مراسمی که برگزار می گردد شام غریبان مرحوم است و سپس مراسم های سوم و هفتم برگزار می گردند. بعد از مراسم هفتم تا چهلم یا همان اربعین متوفی دیگر مراسمی وجود ندارد و بعد از مراسم چهلم هم معمولا دیگر تا سالگرد مراسم خاصی برگزار نمی گردد. تمامی این مراسم های یادبود توسط تشریفات ترحیم و خدمات مجالس ترحیم غرب تهران به عنوان یکی از خدمات مجموعه در هر زمانی برای شما قابل ارائه می باشد.

برگزاری مراسم ختم با تشریفاتی متفاوت و دقیق، اطمینان از یک مراسم پر از احترام و معنویت را برای شما فراهم می‌آورد.

نمونه ای از تاج گل تشریفات ترحیم غرب،آماده پذیرش انواع تاج گل برای مراسم ختم،یادبود و ...
نمونه ای از تاج گل تشریفات ترحیم غرب،آماده پذیرش انواع تاج گل برای مراسم ختم،یادبود و …

چرا باید از خدمات مجالس ختم غرب تهران استفاده کرد؟

مسلما الزامی برای برگزاری مراسم با استفاده از خدمات مجالس ختم غرب تهران وجود ندارد. اما همانطور که می دانید برگزاری این مراسم مستلزم هماهنگی های خاصی با مکان های مختلف است و در آن لحظات حساس که خانواده مرحوم دچار شوک و استرس ناشی از فوت مرحوم و ضربه روحی هستند ممکن است انجام این هماهنگی ها برایشان بسیار آزار دهنده باشد. جالب است بدانید که برای برگزاری این مراسم شما باید با محل های زیر در ارتباط باشید و هماهنگی های لازم را انجام دهید:

  • مسجد برای مجلس ختم
  • انتخاب و رزرو تالار مراسم ختم غرب تهران و سرو غذا برای میهمانان
  • وسایل ایاب و ذهاب برای میهمانانی که با وسیله شخصی نیامده اند و نیاز به وسیله نقلیه برای جابجایی خود دارند.
  • آمبولانس برای جابجایی متوفی
  • تامین کنندگان وسایل پذیرایی از میهمانان بر سر مزار و در مسجد هنگام برگزاری مجلس ختم
  • سفارش تاج گل
  • اطلاع رسانی به اقوام
  • تشریفات داخل بهشت زهرا برای انجام شدن صحیح تمامی کارها

بنابراین تمامی این موارد اگر به درستی و به صورت کامل هماهنگ نشوند ممکن است مراسم شما تحت تاثیر قرار بگیرد و به درستی برگزار نشود. برای این منظور می توانید از خدمات مجالس ختم غرب تهران استفاده کنید و خیالتان را از بابت تمامی این هماهنگی ها آسوده کنید.

خدمات دیگر تشریفات مجالس غرب:

– برگزارکننده جشنها و مهمانی ها و جشن تولد
– اجاره انواع میز و صندلی و ظروف کامل
– اجاره صندلی روستیک و میز روستیک
– مهماندار
– میزفینگر جهت مهمانی ها
– اجاره میز ال ای دی و وسایل نورپردازی
– اجاره وسایل نور پردازی و باند اکتیو

اگر به دنبال این هستید مراسمی که به برگزار می کنید بسیار آبرومند و در شان متوفی و همچنین خانواده مرحوم باشد و همواره در یادها و خاطره ها باقی بماند پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات تشریفات ترحیم و خدمات مجالس ترحیم غرب تهران است. از شما بابت این که این مقاله را تا انتها مطالعه کردید سپاسگزاریم و امیدواریم که این مقاله پاسخ پرسش های شما درباره این موارد بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *