فیزویوتراپی در منزل تهران توسط فیزیوتراپ خانم و آقا با ارائه گواهی نامه بیمه

ارائه انجام خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران و حومه (توسط فیزیوتراپ خانم و آقا) با قیمت مناسب و دستگاه های بروز و پیشرفته توسط مجموعه بزرگ فیزیوتراپی پارس، فیزیوتراپی در خانه و محل مد نظر شما با ارائه گواهی برای بیمه. فیزیوتراپی لگن، سکته مغزی، فلج مغزی،دیسک کمر و گردن، زانو ، آرنج و … در منزل با مناسب ترین قیمت و بهترین فیزیوتراپ های تهران.

شماره های تماس:

۰۹۱۲۴۴۴۵۸۱۳— ۰۲۱۸۸۲۵۷۶۸۲

کلینیک فیزیوتراپی پارس؛ فیزیوتراپی در منزل تهران

این روزها که به دلیل کرونا تمام افراد سعی دارند برای جلوگیری از شیوع این بیماری و ابتلا به آن کمتر از خانه خارج شده و در محیط های شلوغی نظیر مراکز درمانی قرار گیرند می توان گفت فیزیوتراپی در منزل می تواند بهترین خدمات برای افرادی است که نیاز به بهره مندی از جلسات فیزیوتراپی دارند.

 علاوه بر آن گاهی افراد ممکن است به دلیل آسیب دیدگی پا یا نوع بیماری و همچنین کهولت سنی که داشته قادر به راه رفتن نباشند و در این زمان فیزیوتراپی در منزل می تواند همچون یک راه نجات به شمار آید. چرا که از این طریق افراد بدون هیچ دردسری می توانند جلسات درمانی خود را در منزل پشت سر گذاشته و با خیالی آسوده روی پروسه بهبود خود تمرکز کنند.

در این مطلب بیشتر در مورد فیزیوتراپی در منزل و بهترین مرکز فیزیوتراپی در منزل تهران آشنا خواهیم شد. اگر شما نیز به دنبال یک مرکز حرفه ای برای انجام خدمات فیزیوتراپی در منزل هستید توصیه می شود این مطلب را تا انتها دنبال کنید:

شماره های تماس

۰۹۱۲۴۴۴۵۸۱۳ –  ۰۲۱۸۸۲۵۷۶۸۲

کلینیک فیزیوتراپی پارس؛ فیزیوتراپی در محل تهران

تعریف فیزیوتراپی

فیزیوتراپی در واقع یک روش درمانی است که در آن به کمک درمان های دستی و نیز تجهیزات الکتریکی، مشکلات حرکتی در افراد بهبود پیدا خواهند نمود. به طور معمول ممکن است افراد پس از مشکلاتی نظیر سکته مغزی، درد ستون فقرات، شرایط تنفسی، پارکینسون و… به فیزیوتراپی نیاز پیدا کنند.

فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل نیز در واقع همان روش درمانی فیزیوتراپی در محیط های درمانی است و هیچ تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت. صرفاً در روش فیزیوتراپی در منزل، شخص تراپیست در منزل فرد بیمار حضور پیدا کرده و به کمک تجهیزات همراه خود به فرد کمک خواهد نمود تا جلسات درمانی خود را باکیفیتی مطلب و به شکلی کاملاً اصولی و صحیح پشت سر بگذارد.

فیزیوتراپیست

فیزیوتراپیست ها در واقع وظیفه انجام پروسه درمانی فیزیوتراپی را بر عهده خواهند داشت. این افراد به خوبی از دانش و تخصص مورد نیاز در زمینه انواع روش های فیزیوتراپی برخوردار هستند. از این رو بسته به شرایط بیمار بهترین روش درمانی را به کار خواهند گرفت و بسته به شرایط او تمرین های مناسبی را برای بهبود هر چه زودتر او در پیش می گیرند. یک فیزیوتراپیست حرفه ای دارای ویژگی های زیر می باشد:

  1. پر انرژی است و به خوبی این انرژی و حس خوب را به بیمار انتقال می دهد.
  2. از توانایی بدنی مطلوبی برخوردار است و می تواند ساعت ها به صورت سر پا مانده و به مشکل بیمار رسیدگی کند، از طرفی در شرایط خاص بیمار، ممکن است نیاز به تحمل نصف یا کل وزن بیمار توسط فیزیوتراپیست در زمان انجام تمرین ها باشد.
  3. مدام دانش خود را به روز می کند و در زمینه کاری خود تازه ترین اطلاعات را دارد.
  4. به خوبی می تواند با بیماران ارتباط برقرار نماید.
  5. دارای صدایی رسا و واضح است و در زمان توضیح، فرد بیمار به خوبی متوجه صحبت های او خواهد بود.
  6. از صبر و حوصله بالایی برخوردار است و به خوبی شرایط سخت بیمار را درک می کند.
  7. از توانایی های ذهنی بالایی بهره مند است.
کلینیک فیزیوتراپی پارس
فیزیوتراپی در منزل استان البرز

فیزیوتراپی در منزل چه فوایدی دارد؟

فیزیوتراپی در منزل در صورتی که توسط یک مرکز فیزیوتراپی در منزل حرفه ای انجام شود مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت. در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم نمود:

  1. بیمار با توجه به شرایطی که داشته برای مراجعه به کلینیک و مراکز درمانی به دردسر نمی افتد؛
  2. نیازی نیست اعضای خانواده برای بردن فرد بیمار به مراکز درمانی به منظور دریافت جلسات فیزیوتراپی از کار خود بزنند؛
  3. بیمار به دلیل حضور در خانه خود و داشتن حس آرامش، بهتر به درمان علاقه نشان خواهد داد؛
  4. در جلسات فیزیوتراپی در منزل بیمار بهتر یاد خواهد گرفت که در زمان تنهایی چگونه باید تمرین کند؛
  5. بی شک با لباس های خانگی و راحتی بیمار در طی جلسه حس بهتری خواهد داشت و بهتر روی تمارین خود تمرکز می کند؛
  6. بیمار به صورت خصوصی از خدمات فیزیوتراپیست بهره مند خواهد شد و برای آن که نوبتش شود نیازی به انتظاری طولانی بر روی صندلی های سرد مراکز درمانی نیست؛
  7. در فیزیوتراپی در منزل هزینه رفت و آمد حذف شده و این برای بیمارانی که در تهران پرترافیک زندگی می کنند کمک بسیاری به کاهش هزینه ها خواهد نمود.

اهمیت اجرای تمرین های فیزیوتراپی

طی تحقیقات صورت گرفته فیزیوتراپی به واسطه تمرین هایی که داشته یک روش موثر و عالی به منظور درمان و نیز جلوگیری از آسیب ها و دردهای مربوط به بیماری های مختلف است. فیزیوتراپیست ها به خوبی بسته به مشکل هر فرد بهترین تمارین را برای سرعت بخشی به روند بهبود او به کار خواهند گرفت.

با استفاده از این تمارین و حرکات مختلف رفته رفته بدن ترمیم شده و عملکرد بدنی به طور کامل بازیابی خواهد شد. البته اثر بخشی این تمارین نیز همچون داروست و در واقع زمانی تأثیر آن ها را خواهید دید که طبق دستور پزشک اقدام به مصرف آن ها نمایید.

روش های متداول فیزیوتراپی در منزل

به طور معمول در منزل نیز بیشتر روش های درمانی فیزیوتراپی در کلینیک های فیزیوتراپی قابل اجرا می باشد. اما به طور کلی می توان برخی از روش ها را کاربردی تر از سایر روش ها به شمار آورد:

۱٫ منوال تراپی

در روش منوال تراپی در واقع فیزیوتراپیست از دست خود به منظور درمانی بخش های مختلف بدن بیمار بهره می گیرد. این روش فیزیوتراپی کمک می کند تا در مفاصل و عضلات درد کمتری حس شود و بیمار دامنه حرکتی بیشتری پیدا کند.

۲٫ الکترو تراپی

در این روش از طریق تحریک الکتریکی عضلات و اعصاب درگیر خواهند شد و از این رو التهاب کاهش پیدا کرده، گردش خون بالا می رود، ماهیچه ها تحریک شده و هورمون ضد درد اندروفین آزاد می شود.

۳٫ ماساژ تراپی

در روش ماساژ تراپی در واقع از اعمال فشار و کشش استفاده می شود. این روش کمک می کند اندروفین آزاد شده، درد کاهش پیدا کند و دامنه حرکتی افزایش یابد.

بیشترین کاربرد فیزیوتراپی در منزل برای کدام افراد است؟

به طور معمول هر فردی این امکان را خواهد داشت تا از خدمات فیزیوتراپی در منزل بهره مند شود. اما در کل می توان گفت فیزیوتراپی در خانه می تواند برای افراد زیر بسیار کاربردی و مفید باشد:

  1. افرادی که استخوان ها شکسته یا ترک برداشته است؛
  2. بیمارانی که ستون فقرات آن ها آسیب دیده است؛
  3. افرادی که بعد از جراحی نیازمند توانبخشی هستند؛
  4. آن دسته از ورزشکارانی که دچار آسیب هایی نظیر کشیدگی و پارگی رباط صلیبی زانو شده اند؛
  5. افرادی که درگیری مشکلات ارتوپدیکی نظیر پیچ خوردگی مچ پا، مشکلات مفصلی، تعویض مفصل زانو و ران هستند؛
  6. کودکانی که دچار آسیب های مغزی نظیر فلج مغزی می باشند؛
  7. بیمارانی که درگیر بیماری های نورولوژیک نظیر سکته مغزی، ام اس، ضایعه نخایی، پارکینسون و… هستند؛
  8. افرادی که بیماری های قلب و عروقی مثل توانبخشی پس از جراحی قلب دارند؛
  9. بیمارانی که درگیر مشکلات تنفسی هستند؛
  10. افرادی که پا به سن گذاشته اند؛
  11. افراد کرونایی که به فیزیوتراپی تنفسی نیاز دارند.

میزان هزینه فیزیوتراپی در منزل

به طور کلی نمی توان هزینه و رقم مشخصی را برای خدمات فیزیوتراپی در منزل در نظر گرفت. چرا که در این زمینه پارامترهای مختلفی دخیل هستند و هر یک در بالا و پایین رفتن هزینه فیزیوتراپی در منزل نقش خواهند داشت. از بین این فاکتورهای موثر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. این که جلسه فیزیوتراپی چقدر طول می کشد؛
  2. این که فرد دارای چه مشکلی است و به چه نوع تمارینی نیاز دارد؛
  3. از چه نوع روش فیزیوتراپی استفاده می شود؛
  4. و این که چند اندام درگیر هستند و به فیزیوتراپی و تمارین آن احتیاج دارند.

ولی به طور کلی می توان به جرأت گفت که هزینه فیزیوتراپی در منزل با توجه به مزایایی که داشته اغلب با فیزیوتراپی در منزل برابری می کند. در واقع فیزیوتراپی در منزل را می توان یک روش مقرون به صرفه برای درمان بسیاری از مشکلات به شمار آورد.

شماره های تماس کلینیک فیزیوتراپی پارس؛ فیزیوتراپی در محل

۰۹۱۲۴۴۴۵۸۱۳

۰۲۱۸۸۲۵۷۶۸۲

نکاتی در زمینه فیزیوتراپی در منزل

جلسات فیزیوتراپی در منزل را می توان در واقع یک انتخاب عالی برای بهبود هر چه سریع ترین بیمار و طی شدن جلسات درمانی به شمار آورد. در ادامه نکاتی آورده شده اند که به بهبود کیفیت جلسات فیزیوتراپی در منزل کمک می کنند:

۱٫ در خانه اتاقی آرام و خلوت را برای جلسات فیزیوتراپی در نظر بگیرید

اتاق مناسبی را برای جلسات فیزیوتراپی اختصاص دهید. این اتاق نیاز است که از شرایطی نظیر تهویه مناسب، نور کافی و نیز عدم وجود وسایل اضافه در آن برخوردار باشد. چرا که ممکن است بسته به نیاز، فیزیوتراپیست از تجهیزات ورزشی کوچکی استفاده کند.

۲٫ در زمان برگزاری جلسات فیزیوتراپی لباس های راحتی به تن کنید

برای جلسات لباسی راحت به تن کنید و مطمئن باشید که برای انجام تمرین ها لباسی که به تن کرده اید باعث اذیت شما نخواهد شد و به شما اجازه انجام حرکات مختلف را خواهد داد. چرا که در این جلسات نیاز است حرکت و ثبات مفصل شما توسط فیزیوتراپیست مورد بررسی قرار بگیرد.

۳٫ مشکل خود را به طور دقیق نزد فیزیوتراپیست بازگو کنید

این که به طور دقیق مشکل خود را مطرح کنید و انتظارات خود را از جلسات فیزیوتراپی برای سطح عملکرد مورد نظر خود مشخص کنید باعث می شود دست فیزیوتراپ برای انتخاب تمارین و چیدمان جلسات بازتر باشد.

۴٫ فیزیوتراپیست را در جریان درد خود قرار دهید

برای این که فیزیوتراپ بهتر بتواند به شما کمک کند حتماً به او بگویید که درد در بدن شما به چه شکلی شروع می شود، دارای چه ماهیتی است و چه مدت این مشکل را دارید.

۵٫ خوب در مورد تمرینات خود از تراپیست بپرسید

در صورتی که قرار است در زمان نبود تراپیست در خانه، خود تمارینی را برای سرعت بخشیدن به روند بهبود انجام دهید. حتماً نحوه اجرای صحیح آن ها را از فیزیوتراپیست بپرسید و مطمئن شوید که به خوبی یاد گرفته اید.

۶٫ صبور باشید

جلسات فیزیوتراپی به طور معمول طولانی و ادامه دار هستند لذا توصیه می شود در این زمینه صبر و حوصله به خرج داده و با پشتکار جلسات را پشت سر بگذارید تا به بهبودی مورد انتظار خود دست پیدا کنید.

فیزیوتراپی در منزل برای سالمندان

به طور معمول بیشتر افراد نیازمند به مراقبت و رسیدگی در منزل را، سالمندان تشکیل داده اند. سالمندان نیاز به مراقبت، معمولاً با محدودیت های جسمی و شناختی همراه هستند. برای همین می توان گفت فیزیوتراپی در منزل برای افراد سالمند می تواند بسیار مفید باشد. از بین مزایای فیزیوتراپی در منزل سالمندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کاهش خطر سقوط، بستری شدن و میزان مرگ و میر
  2. بهبود سلامت کلی جسمی
  3. افزایش عملکرد اجتماعی در سالمندان
  4. امکان نظارت روزانه بر بیماران گوشه گیر
  5. کاهش میزان بستری شدن مجدد در بیمارستان و نیز استفاده از خدمات مراقبت های بهداشتی در آینده
  6. آموزش خود مدیریتی به سالمندان
  7. کاهش مشکلات تعادلی و تحرک در افراد مسن از طریق تمرینات مناسب
  8. بهبود قدرت عضلانی از طریق استفاده از دستگاه و تمرینات تقویتی
  9. افزایش کیفیت زندگی افراد سالمند و نیز کاهش هزینه های مراقب های بهداشتی برای آن ها
فیزیوتراپی در منزل تهران
فیزیوتراپی در منزل استان البرز

فیزیوتراپی در منزل برای کودکان

به طور معمول یک ترس نهفته در وجود بیشتر کودکان نسبت به محیط های درمانی وجود دارد. این موضوع باعث شده بسیاری از کودکان در زمان نیاز به مراجعه به پزشک و کلینیک های درمانی با پدر و مادر خود همکاری نکنند. گاهی نیز به دلیل بیماری و مشکلی که کودک داشته رفت و آمد او به مراکز بیرون بسیار دشوار خواهد بود.

برای همین می توان گفت برای انجام جلسات فیزیوتراپی کودکان نیز فیزیوتراپی در منزل یک روش ایده آل به شمار می رود. کودکان همواره حس خوبی به خانه خود خواهند داشت و خانه به نوعی یک محیط امن و پر از آرامش برای آن ها محسوب می شود.

کودک می تواند در خانه لباس های راحتی خود را به تن کرده و یکی دو اسباب بازی مورد علاقه خود را در کنار خود داشته باشد. همچنین در فیزیوتراپی در منزل تمامی اعضای خانواده در کنار او حضور خواهند داشت و برای همین کودک حس آرامش خاطر بیشتری را در زمان برگزاری جلسات تجربه می کند.

این که در این جلسات در منزل، رفت و آمد در ترافیک و شلوغی خیابان های تهران حذف خواهد شد نیز دلیل محکم دیگری برای خوش خلقی کودک در زمان انجام تمارین فیزیوتراپی در منزل می باشد.

فیزیوتراپی در منزل چند جلسه طول می کشد؟

یکی از پرتکرارترین سوال های افراد در زمینه فیزیوتراپی در منزل توسط آقا و خانم تعداد جلسات فیزیوتراپی است. واقعیت این است که این موضوع کاملاً به شدت بیماری و سایر شرایط موجود بستگی خواهد داشت. از این رو در اولین جلسه مشکل فرد به خوبی توسط تراپیست مورد بررسی قرار گرفته و تعداد جلسات تخمین زده خواهد شد.

البته گاهی ممکن است بسته به دلایلی، تعداد جلسات بیشتر یا کمتر از حد در نظر گرفته شده، شوند. ولی در کل پروسه درمانی از طریق فیزیوتراپی ۲ تا ۳ ماهی به طول می انجامد. هر چند همان طور که گفتیم همه چیز نسبی است و گاهی ممکن است افراد با یک جلسه فیزیوتراپی درمان پیدا کنند.

عوامل تعیین کننده تعداد جلسات فیزیوتراپی در منزل

۱٫ میزان شدت آسیب دیدگی اندام

یکی از موارد موثر در تعیین تعداد جلسات فیزیوتراپی در منزل با بیمه میزان و شدت آسیب دیدگی اندام مورد نظر است. در صورتی که این آسیب صرفاً موجب یک گرفتگی، خشکی، ترک یا در رفتگی جزئی شده باشد به طور معمول با سه جلسه فیزیوتراپی فرد به بهبود کامل دست پیدا خواهد نمود.

اما در آسیب دیدگی های شدیدتر نظیر شکستگی و مشکلاتی جدی تر، گاهی تعداد جلسات فیزیوتراپی به ۱۰ جلسه نیز می رسد. غالباً در آسیب های شدید به  ۸ تا ۱۰ جلسه یا بیشتر احتیاج خواهد بود. برخی مواقع به تشخیص فیزیوتراپیست، روند درمانی باید طی چندین دوره انجام شود. به طور معمول هر دوره ۸ تا ۱۰ جلسه است و گاهی بیمار باید دو تا سه دوره فیزیوتراپی شود.

۲٫ تعداد اندام های آسیب دیده

گاهی ممکن است همراه با مثلاً کمر، بخش های دیگری نظیر ناحیه پا و لگن نیز آسیب ببینند. در این حالت بی شک به تعداد جلسات فیزیوتراپی بیشتری احتیاج خواهد بود. زیرا باید در این جلسات دو ناحیه تحت درمان قرار بگیرند.

۳٫ دستگاه و روش فیزیوتراپی به کار برده شده

از دیگر موارد موثر در تعداد جلسات فیزیوتراپی در منزل می توان به دستگاه و نیز نوع فیزیوتراپی مورد استفاده اشاره نمود. از این رو در تعیین تعداد جلسات دستگاه و روش درمانی نیز تأثیرگذار خواهند بود. به طور معمول نتیجه دهی روش های فیزیوتراپی با برق سریع تر است و از این رو تعداد جلسات این روش درمانی کمتر خواهند بود.

فاصله میان تعداد جلسات فیزیوتراپی در منزل

به طور معمول بهترین حالت فاصله میان تعداد جلسات فیزیوتراپی فاصله روزانه است. در واقع غالباً در هفته تعداد ۲ تا ۳ جلسه فیزیوتراپی برای بیمار در نظر گرفته خواهد شد. و هر یک از این جلسات تقریباً ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشند.

فاصله طولانی میان جلسات فیزیوتراپی باعث می شود که این روش درمانی اثربخشی لازم را نداشته باشد. البته برگزاری هر روزه جلسات فیزیوتراپی نیز ممکن است مشکلاتی نظیر درد و التهاب را برای بیماران به همراه داشته باشد.

بهترین کلینیک ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی در منزل

اگر به دنبال یک کلینیک حرفه ای به منظور دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران هستید بی شک یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما کلینیک فیزیوتراپی پارس است. این کلینیک را می توان یکی از حرفه ای ترین کلینیک ها در زمینه انجام فیزیوتراپی برشمرد. شما می توانید از خدمات فیزیوتراپی این کلینیک در منزل نیز بهره مند گردید. در ادامه بیشتر با ویژگی های این کلینیک در زمینه فیزیوتراپی در منزل آشنا خواهیم شد:

۱٫ بهره مندی از بهترین فیزیوتراپیست های خانم و آقا

طبیعی است که به طور معمول هر فردی با هم جنس خود احساس راحتی بیشتری خواهد داشت. برای همین در این زمینه نیز، این که جلسات فیزیوتراپی با یک فرد هم جنس او انجام شود می تواند حس آرامش بیشتری به بیمار داده و باعث شده بهتر مشکلات خود را با او بازگو کند.

از همین رو کلینیک فیزیوتراپی پارس دارای حرفه ای ترین تراپیست های خانم و آقا می باشد. لذا بسته به درخواست شما عزیزان از بین آن ها یک فیزیوتراپیست کاربلد به منزل شما اعزام خواهد شد.

۲٫ ارائه خدمات در تمامی نقاط تهران و کرج

در هر جایی از تهران و کرج که باشید می توانید از خدمات کلینیک فیزیوتراپی پارس در منزل خود بهره مند گردید. در واقع خدمات این کلینیک مختص به نقطه خاصی از شهر نیست و کل تهران و کرج را در برمی گیرد.

لذا در هر جای تهران می توانید تنها از طریق یک تماس بهترین فیزیوتراپیست های تهران را نزد خود داشته باشید.

۳٫ بهره مندی از تخصصی ترین تجهیزات و دستگاه های فیزیوتراپی

همان طور که می دانید به منظور انجام جلسات فیزیوتراپی به یکسری تجهیزات و دستگاه نیاز است. در خدمات فیزیوتراپی در منزل نیز همچون کلینیک شما می توانید از خدمات فیزیوتراپی با بهترین دستگاه ها و تجهیزات توسط تراپیست ها بهره مند شوید.

۴٫ صدور فاکتور برای بیمه

این روزها هزینه های درمانی می تواند برای بسیاری از افراد بسیار سنگین و زیاد باشد. خیلی از افراد نیز به دلیل بالا بودن درمان گاهی از پیگیری روند درمانی خود پشیمان خواهند شد. از طرفی بسیاری از کلینیک ها نیز بیمه قبول نمی کنند و این باعث می شود هزینه ها بسیار سنگین تر از قبل شود.

این در حالی است که کلینیک فیزیوتراپی پارس در قبال انجام جلسات فیزیوتراپی در منزل به بیماران خود فاکتوری برای بیمه ارائه خواهد نمود. که شما می توانید این فاکتور را به بیمه تحویل دهید.

۵٫ ارائه خدمات در سریع ترین زمان ممکن

شلوغی و معطلی اکثر کلینیک ها یک موضوع کاملاً عادی است و همه ما بارها با آن روبه رو شده ایم. این در حالی است که  شما می توانید در سریع ترین زمان ممکن از خدمات فیزیوتراپی در منزل کلینیک فیزیوتراپی پارس بهره مند شوید. این کلینیک مفتخر است که همواره برای ارائه خدمات به بیماران آماده است و آن ها را برای دریافت خدمات درمانی معطل نخواهند گذاشت.

۶٫ استفاده از موثرترین حرکات درمانی

فیزیوتراپیست های کلینیک فیزیوتراپی پارس همگی در زمینه کاری خود بهترین هستند. روش ها و حرکات درمانی به کار برده شده توسط این متخصصین به شما کمک می کند خیلی زودتر روند بهبود خود را طی کرده و از جلسات بیشترین تأثیر را مشاهده کنید.

شماره های تماس

۰۹۱۲۴۴۴۵۸۱۳

۰۲۱۸۸۲۵۷۶۸۲

کلینیک فیزیوتراپی پارس؛ فیزیوتراپی در منزل تهران

آدرس مطب: تهران-نیاوران-بعد از سه راه یاسر جنب پمپ بنزین درمانگاه شهرداری منطقه یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *