آموزش تار و سه تار در دهکده المپیک

آموزش سه تار در دهکده المپیک توسط آموزشگاه موسیقی آوای مهرآئین، در میان هنرجویان سازهای سنتی طرفداران زیادی دارد. آموزش سه تار، می‌تواند یک گزینه عالی برای افرادی باشد که به دنبال یادگیری ساز سنتی ایرانی هستند. آموزشگاه موسیقی آوای مهرآئین با قدمت بیش از سی سال در منطقه دهکده المپیک، بهترین گزینه برای آموزش تار و سه تار در غرب تهران می باشد.


آموزشگاه موسیقی آوای مهرآئین

شماره آموزشگاه: ۰۲۱۴۴۷۱۹۴۷۱ – ۰۲۱۴۴۷۰۳۲۱۸
 آدرس: بلوار دهکده المپیک، خیابان زیبادشت بالا، میدان لاله، مجتمع تجاری گلستان، طبقه اول، واحد ۴۶

به پیج اینستاگرام avayemehraeen@ آوای مهرآیین بپیوندید.


آموزش تار دهکده المپیک

تار، یکی از مهم ترین سازهای اصیل ایرانی است که دارای تاریخچه‌ی بسیار طولانی است و صدادهی این ساز به گونه ای است که تاثیری خاص در شنونده های ایرانی و غیر ایرانی می گذارد.

 

آموزش تار دهکده المپیک، نیازمند صبر و تمرین زیاد است. ابتدا فرد باید با نحوه‌ی نگهداری و نواختن تار آشنا شود و سپس به تدریج به نواختن ملودی‌ها و ریتم‌های مختلف بپردازد. همچنین، آموزش تار نیازمند آشنایی با نت‌ها و مقام‌های موسیقی سنتی ایرانی است تا فرد بتواند به خوبی این ساز را نواخته و از آن لذت ببرد.

در حال حاضر، آموزش تار و سه تار از طریق مدارس موسیقی، مراکز فرهنگی و هنری و دوره‌های آموزشی در سراسر کشور انجام می‌شود. همچنین، با پیشرفت فناوری، آموزش تار از طریق ویدئوها و آموزش‌های آنلاین نیز امکان‌پذیر شده است. در نتیجه، آموزش تار به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر موسیقی سنتی ایران، نیازمند تمرین و تکرار مداوم است و هر فردی که علاقه‌ی خاصی به این ساز دارد می‌تواند با تمرین و آموزش مناسب، مهارت و تسلط بر این ساز را به دست آورد. آموزشگاه تار در دهکده المپیک با نام آشنای آموزشگاه موسیقی آوای مهرآئین یکی از بهترین مراکز آموزش استاندارد تار و سه تار در غرب تهران می باشد.

مرکز آموزش تار و سه تار دهکده المپیک (آوای مهرآیین) مفتخر است که مجوز رسمی از وزارت ارشاد اسلامی را به عنوان تائیدیه‌ای بر کیفیت و صلاحیت آموزشی خود در این زمینه دریافت کرده‌ا است.

آموزش سه تار دهکده المپیک

سه تار یک ساز سنتی ایرانی است که از دسته‌ی سازهای زهی ملیح و کم صدا می‌باشد و تمام ویژگی های لحن موسیقی اصیلمان را باسخگو است و به دلیل سبکی و زیبایی صوتش برای همه افراد می تواند سازی دلپذیر باشد.

 

آموزش سه تار، به عنوان یک ساز سنتی ایرانی بسیار مهم است و افراد بسیاری به دنبال یادگیری و نواختن این ساز زیبا هستند. در ادامه به آموزش مقدماتی سه تار می‌پردازیم:

آموزش سه تار در دهکده المپیک “مرکز آوای مهر آیین” با تمرکز بر آشنایی کامل با این سازها آغاز می‌شود. دانشجویان از مبتدی تا پیشرفته در این آموزشگاه با توجه به ساختار و خصوصیات ساز سه تار و تار آشنا می‌شوند.

آشنایی با ساز سه تار و تار

ابتدا باید با بخش‌های مختلف ساز سه تار آشنا شوید. این ساز از چندین سیم تشکیل شده است که به وسیله‌ی دستان نواخته می‌شود. همچنین باید با نحوه‌ی نگهداری و تنظیم ساز آشنا شوید.

یادگیری نت‌ها

برای نواختن سه تار بعد از گذراندن یک دوره تئوری موسیقی که شامل اصول و قواعد نظری موسیقی می باشد، شروع به یادگیری و نحوه استفاده از دست راست جهت مضراب زدن و دست چپ جهت انگشت گذاری و هماهنگی آنها باهم می کنید. برای آموزش این بخش می توانید از آموزشگاه موسیقی آوای مهرآئین که قدیمی ترین آموزشگاه دهکده المپیک می باشد، کمک بگیرید.

تمرین مداوم

همانطور که گفته شد، آموزش سه تار نیاز به تمرین مداوم دارد. شما باید زمان کافی را برای تمرین سه تار اختصاص دهید تا بتوانید این ساز را به خوبی نواخته و از آن لذت ببرید.

در نهایت، آموزش سه تار در آموزشگاه مهرآئین نیاز به صبر، تمرین و علاقه دارد. این ساز زیبا و فراگیری آن می‌تواند برای شما تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای باشد و به شما احساس رضایت و خوشحالی بخشد.

تاریخچه سه تار

ساز سه تار یکی از سازهای تکامل یافته با سر منشا ساز تنبور است. این ساز از زمان قاجار به عنوان یکی از آلات اصلی موسیقی شناخته شده و در انواع مقام‌ها و ردیف‌ها به کار رفته است. در زمان صفویه نیز سازهای سه تار، چهار تار و شش تار از خانواده تنبور وجود داشته اند.

با گذشت زمان، این سازها با تکامل و پیشرفت بر اساس نوع نوازندگی، کارایی و شفافیت صدا، به شکل سه تار تبدیل شده‌اند. از جالب بودن این ساز باید اشاره کرد که در ابتدا دارای سه سیم بوده است که باعث شده است که نام آن نیز “سه تار” باشد.

سیم واخوان (همراهی کننده)، یکی از اجزای مهم ساز سه تار، از قرن دوازدهم تاکنون نقش مهمی در موسیقی ایرانی ایفا کرده است. قبل از اضافه شدن سیم واخوان توسط درویش مشتاق علی‌شاه، سه تار فقط دارای سه سیم بود. این اضافه کردن سیم واخوان، به نوازنده امکان می‌دهد تا با ارتعاش این سیم به صورت خلاء صدای نت اصلی را جبران کرده و صدایی زیبا و پر احساس را تولید کند. به عنوان سومین سیم سه تار، سیم واخوان نقش مهمی در ایجاد صدای غنی و پر احساس ساز سه تار دارد.

تار یکی از سازهای رسمی موسیقی سنتی ایران است، که نقش مهمی در تحولات موسیقی این کشور داشته است. برادران فراهانی، آقا حسینقلی و میرزا عبدالله، فرزندان علی اکبر فراهانی که نوازنده سرشناس تار در دربار ناصرالدین شاه قاجار بودند، از افرادی هستند که در این تحولات نقش داشتند.

آن‌ها در تحول موسیقی مقامی به موسیقی دستگاهی نقش آفرین بودند و فرم کنونی موسیقی کلاسیک ایران به انتظام بخشی آن‌ها مرتبط است. همچنین، درویش خان و ابوالحسن صبا از دیگر چهره‌های برجسته سه تار نوازی بوده اند که در فراگیری این ساز اثر چشمگیری داشته‌اند.

حال و هوای سه تار

سه تار، یک ساز عرفانی است که با صدای ظریف و پیکر نازک خود، نوازنده و شنونده را به خود جلب می‌کند. این ساز به عنوان ساز خلوت شناخته شده است و بسیاری از صوفیان در گذشته از آن برای خلوت نوازی و ایجاد لحظات ملکوتی استفاده می‌کردند. با نواختن سه تار، نوازنده وارد یک رابطه عاطفی و احساسی با این ساز می‌شود و از زیبایی و ظرافت نغمه‌هایش لذت می‌برد. به دلیل احساسی بودن و ظرافتی که در نغمه‌هایش حاکم است، سه تار به لقب ساز خلوت شناخته شده است و با ذائقه مردم خون گرم و احساسی ایران بسیار سازگار است.

 

آموزش سه تار دهکده المپیک، نیازمند صبر و تمرکز بالا از سوی هنرجویان است. یادگیری نواختن سه تار نیازمند تمرین مداوم و مستمر است و بهترین روش برای یادگیری این ساز حضور در کلاس‌های آموزشی و داشتن استاد مجرب است. آموزش تار دهکده المپیک (آموزشگاه موسیقی آوای مهرآئین)، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا علاوه بر یادگیری یک ساز موسیقی، با فرهنگ و هنر ایرانی آشنا شوند و ارتباط عمیق‌تری با تاریخ و فرهنگ موسیقی ایرانی برقرار کنند.

آموزشگاه تار و سه تار یک مکان مطمئن برای آموزش و یادگیری این دو ساز بسیار زیبا و محبوب است. آموزشگاه موسیقی /آوای مهرآیین، با استفاده از متدهای مدرن آموزشی و استفاده از اساتید مجرب و با تجربه، به هنرجویان کمک می‌کنند تا مهارت‌های لازم برای نواختن تار و سه تار را به دست آورند. همچنین، این آموزشگاه‌ها فضایی مناسب برای تمرین و ارائه کنسرت‌های مختلف برای هنرجویان خود فراهم می‌کنند و به آن‌ها فرصتی برای نمایش استعدادهایشان می‌دهند.


آموزشگاه موسیقی آوای مهرآئین

شماره آموزشگاه: ۰۲۱۴۴۷۱۹۴۷۱ – ۰۲۱۴۴۷۰۳۲۱۸
 آدرس: بلوار دهکده المپیک، خیابان زیبادشت بالا، میدان لاله، مجتمع تجاری گلستان، طبقه اول، واحد ۴۶

به پیج اینستاگرام avayemehraeen@ آوای مهرآیین بپیوندید.


 

سخن پایانی

سازهای تار و سه تار، سازهای موسیقی با ساختار هارمونیک قوی هستند. آموزش تار دهکده المپیک، در آموزشگاه موسیقی آوای مهرآیین انجام می‌گیرد. با آموزش سه تار دهکده المپیک در آموزشگاه تار و سه تار آوای مهرآئین، به طرف علایق خود در موسیقی بروید و عاشقانه بنوازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *