متخصص تغذیه مرزداران

همه می‌دانیم برای جسم و روح مهم‌ترین مسئله و اصلی‌ترین نیاز هر انسانی غذا است. همه‌ی انسان‌ها نیاز به یک برنامه غذایی مفید و حساب شده‌ای دارند. تغذیه‌ی مناسب در طول عمر و سلامتی جسم و روح و زندگی بهتر بسیار تأثیرگذار است. همین علت‌ها کافی است که نشان دهد نیاز است به یک متخصص تغذیه مرزداران مراجعه کنیم.

خدمات:پیشرفته‌ترین روش آنالیز و تست سلامت جهت مکمل درمانی و پیشگیری از بیماریها برای همه افراد جامعه‌ حتی کودکان، توسط متخصص تغذیه

روش درمان ترکیبی با استفاده از علم تغذیه مدرن ، طب مکمل سنتی ، مکمل درمانی و رفتار درمانی و تکنیک های موثر .

تنظیم برنامه های غذایی مخصوص دوران بارداری، شیردهی، کودکی و دوران رشد و بلوغ

ارائه رژیم های لاغری و افزایش وزن مناسب با خصوصیات هر شخص

ارائه رژیم غذایی مخصوص بیماری ها ( قلبی، کلیوی، دیابت، نقرس، کبد چرب و … )
خانم شفیعی-متخصص تغذیه: ارائه برنامه غذایی تعیین جنسیت جنین و رژیم بر اساس گروه خونی

توصیه های غذایی جهت سلامتی و شادابی پوست بهبود حافظه، رفع خستگی و اضطراب مفرط

بهترین-متخصص-تغذیه-مرزداران-دکتر-منعم
بهترین-متخصص-تغذیه-مرزداران-دکتر-منعم

به  افرادی که دانش و آگاهی بالای در مورد خواص و اهمیت همه‌ی مواد غذایی و خوراکی‌ها داشته باشند و فعالیت در علم تغذیه داشته باشند؛ متخصص تغذیه می‌گویند. اکثر متخصصان تغذیه از طریق درس‌خواندن  و به طور عملی به  رتبه‌ی متخصصی رسیده‌اند. ولی هستند متخصصانی که از طریق تجربی  و متخصص شده‌اند. یک متخصص تغذیه خوب مرزداران متخصصی است که هم از لحاظ علمی و درس‌خواندن متخصص شده است هم از لحاظ تجربی فردی معتمد باشد.

این باور غلط در بین مردم اکثر مردم وجود دارد که وقتی که کسی وزن اضافی داشت و باید  به دکتر تغذیه مرزداران مراجعه کند، تا دکتر تغذیه مرزداران یک رژیم غذایی به او بدهد  و سریع وزن کم کند. این در صورتی است که اولاً باید طبق برنامه تغذیه صحیح و رژیم غذایی که دکتر تغذیه مرزداران برای او تجویز کرده؛ عمل کند و در طی گذر دوره‌های مختلف کاهش وزن پیدا خواهد کرد. در ثانی مراجعه به متخصص تغذیه فقط مختص به چاق شدن و لاغر شدن نیست؛ بلکه گستردگی زیادی دارد، از جمله پیشگیری از مریضی‌ها حتی درمان مریضی‌ها؛ از کلیه گرفته تا معده و دستگاه گوارش همه مربوط به تغذیه نامناسب است که باید برای اینها به یک متخصص تغذیه مراجعه کرد.

دکتر تغذیه مرزداران یا متخصص تغذیه مرزداران:

متخصص فردی است که در رشته‌ی علوم تغذیه ادامه تحصیل دارد و به مدرک دکتری رسیده است. با دانشی که متخصص تغذیه خوب مرزداران  کسب کرده باید بتوانند شیوه‌های گوناگون وضعیت سلامتی افرادی که به آنها مراجعه می‌کنند را بازگردانند، و با رژیم غذایی خوب و سالمی که می‌دهند، بیماری را درمان کنند و پیشگیری از بیماری‌های دیگر را هم انجام داده باشند.

دکتر تغذیه خوب مرزداران  می‌تواند وضعیت سلامتی کسانی که به آنها مراجعه می‌کنند را بررسی کند و یک برنامه غذایی خوب و سالمی به آنها بدهد که اولاً عادت‌های غلط خوراک و غذایی فرد حذف کنند. در ثانی برنامه‌های جدید سالم را جایگزین عادهای غلط کنند و این برنامه‌ها را برای بیمار عادت دهند، تا نتیجه‌ی مثبتی داشته باشند.

بهترین متخصص تغذیه مرزداران مدرک دکترای خود را گرفته و دوره‌های معاینه و کارآموزی را گذرانده است، و برای خود پروانه کار گرفته است، و مدرک کار آنها به‌عنوان متخصصان تغذیه ثبت شده است و با نام متخصص تغذیه شناخته شده باشد. البته متخصص تغذیه مرزداران علاوه بر گذراندن دوره‌های مربوطه  و گرفتن مدرک دانشگاهی و کارشناسی ارشد و دکترا، باید برای گرفتن مجوز، به طور خاص امتحان مجوز را هم بدهند و در آن باید قبولی را کسب کنند. دکتر تغذیه مرزداران طبق استانداردهای ملی که از قبل برای آموزش‌وپرورش مشخص شده، می‌توانند از عنوان‌های مثل RD ، RDt یا PDt استفاده کنند.  بهترین متخصص تغذیه مرزداران  با عنوان متخصص تغذیه یا  متخصص تغذیه ثبت شده، و یا متخصص تغذیه بهداشت عمومی، و همچنین متخصص رژیم‌درمانی  مشغول به کار هستند.

برای آشنایی بیشتر با متخصص تغذیه بلوارفردوس لطفا اینجـــا کلیک کنید

وظایف دکتر متخصص تغذیه مرزداران:

  • دکتر تغذیه خوب مرزداران می‌توانند برای افرادی که در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها بستری هستند از بیمارانی که غدد دارند تا کودکان و سرطانی و icu و… با تدوین و تنظیم برنامه‌های غذایی خوب و همچنین نظارت و بررسی مداوم بهبود بیمار تحت‌نظر خواهد داشت. همچنین برای بیمارانی که در خود مجموعه مرزداران بستری هستند از فراوری غذا تا پخت و سرو غذا در آشپزخانه را تحت کنترل دارند.
  • مراقبت تغذیه از گروه‌های مختلف سنی و گروهای آسیب‌پذیر از جمله زنان باردار، نوزاد، کودک، ‌نوجوان تا سالمندان و آموزش فرهنگ‌سازی تغذیه و سواد تغذیه‌ای مناسب را بهترین دکتر تغذیه  مرزداران انجام می‌دهد.
  • برای ورزشکاران و تیم‌های ورزشی دکتر تغذیه مرزداران به کار تدوین رژیم‌های غذایی به‌صورت تیمی و انفرادی انجام می‌دهد. بهترین دکتر متخصص تغذیه مرزداران به علت اینکه تسلط کامل و آشنایی بر تمام مکمل‌های ورزشی و آشنایی با ماهیت‌های ورزشی دارد می‌تواند رژیم‌های مناسبی را تجویز کند.
  • دکتر متخصص تغذیه مرزداران می‌تواند برای  در کترینگ شرکت‌های هواپیمایی و حتی رستوران‌های مختلف و…  منوهای غذایی تهیه و تدوین کند.
  • همچنین دکتر تغذیه مرزداران می‌تواند با بررسی کل انرژی، درشت مغذی‌ها و ریزمغذی‌های موردنیاز افراد را در همه مراحل فراوری ازطریق حوزه‌های نوین تحت کنترل داشته باشد.
  • متخصص تغذیه خوب مرزداران  با تدوین رژیم‌های غذایی بیماران سرپایی و کسانی که نیاز به رژیم‌های چاقی و لاغری دارند، کمک می‌کند.  متخصصان دیگر از قلب و عروق و دیابت و غدد درون‌ریز و کودکان و….. مراجعه‌کنندگان خود را برای گرفتن یک مشاوره تغذیه خوب و رژیم غذایی به متخصص تغذیه خوب مرزداران ارجاع می‌دهند.
  • متخصص تغذیه مرزداران آمادگی این را دارد که در همه‌ی پروژه‌های تحقیقاتی تغذیه و صنایع غذایی کشور از طراحی تا اجرا کمک کند و مشاوره بدهند.
  • دکتر تغذیه مرزداران همه‌روزه در حال مطالعه و بررسی روش‌های تغذیه مناسب برای پیشگیری از بیماری‌ها هستند، و علم خود را بروز نگه می‌دارند تا بهتر بتوانند خدمت‌رسانی کنند.
  • دکتر تغذیه خوب مرزداران آمادگی دارند تا در زمینه‌های مرتبط با تغذیه و رژیم‌درمانی در سطوح دانشگاهی و دیگر مراکز علمی تدریس کنند.
  • متخصص تغذیه خوب مرزداران می‌توانند برای طراحی و تدوین روش‌های بهینه آموزش دانشجویان برای انجام نوآوری‌ها و خلاقیت‌های لازم دراین‌رابطه را انجام دهد.
  • بهترین دکتر تغذیه مرزداران آمادگی دارند به قسمت‌های فنی تولید مواد غذایی کمک کنند و مشاوره بدهند.
  • دکتر تغذیه خوب مرزداران آمادگی دارند با کلیه کلینیک‌های رژیم‌درمانی و غدد داخلی و با پزشک‌های معالج همکاری کنند.
  • متخصص تغذیه خوب مرزداران آمادگی دارد برای همه‌ی گروهای مختلفی از جمله ورزشکاران و بیماران خاص و… رژیم مناسب تنظیم کند.
  • دکتر تغذیه خوب مرزداران آمادگی برای مشاوره پزشکی با شبکه‌های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری‌ها همکاری کنند.
  • بهترین دکتر تغذیه مرزداران آمادگی دارند برای مشاوره‌ی تغذیه و درمانی به آموزشگاه، مهد کودک‌ها، مدارس، ورزشکاران و…. همکاری کنند.

متأسفانه با زیادشدن فست‌فودها و خوراکی‌های ناسالم، و عدم جلوگیری از تولید و پخش این خوراکی‌ها بیماری‌های غذایی زیاد شده است، به متخصص تغذیه خوب مرزداران بیشتر نیاز است.

دکتر-تغذیه-مرزداران-آنلاین-تبلیغ
دکتر-تغذیه-مرزداران-آنلاین-تبلیغ

ویژگی‌های بهترین متخصص تغذیه مرزداران

  • متخصص تغذیه مرزداران باحوصله و با آرامش به تمام صحبت‌ها و مشکلات بیماران خود گوش می‌دهند تا بتوانند، بهترین روش اقدام به پیگیری و درمان را انتخاب کنند.
  • خوش‌اخلاقی و رفتار مناسب ویژگی بارز متخصص تغذیه خوب مرزداران است.
  • اولویت بهترین دکتر متخصص تغذیه مرزداران سلامت بیمار و منافع بیمار است و به فکر منافع مالی خود نیستند.
  • دانش کافی درباره خواص مواد غذایی و همه خوراکی‌ها را بهترین دکتر تغذیه مرزداران دارد
  • سلامت روح و روان افراد و نوع سبک زندگی افراد علاوه بر سلامت جسمی افراد را دکتر تغذیه خوب مرزداران همیشه در نظر دارد.
  • همه‌ی رژیم‌های غذایی را مسلط است و دانش کافی دارد و همواره علم خود را به‌روز می‌کنند.
  • شرایط مالی و زندگی فرد را در تهیه برنامه غذایی در نظر می‌گیرند.

خدمات:پیشرفته‌ترین روش آنالیز و تست سلامت جهت مکمل درمانی و پیشگیری از بیماریها برای همه افراد جامعه‌ حتی کودکان، توسط متخصص تغذیه

روش درمان ترکیبی با استفاده از علم تغذیه مدرن ، طب مکمل سنتی ، مکمل درمانی و رفتار درمانی و تکنیک های موثر .

تنظیم برنامه های غذایی مخصوص دوران بارداری، شیردهی، کودکی و دوران رشد و بلوغ

ارائه رژیم های لاغری و افزایش وزن مناسب با خصوصیات هر شخص

ارائه رژیم غذایی مخصوص بیماری ها ( قلبی، کلیوی، دیابت، نقرس، کبد چرب و … )
خانم شفیعی-متخصص تغذیه: ارائه برنامه غذایی تعیین جنسیت جنین و رژیم بر اساس گروه خونی

توصیه های غذایی جهت سلامتی و شادابی پوست بهبود حافظه، رفع خستگی و اضطراب مفرط

تغذیه و بیماری‌ها

چند نکته‌ی مهم که بهترین متخصص تغذیه مرزداران به بیماران خود توصیه می‌کنند:

مهم‌ترین مسئله که باید در هر چیزی رعایت کرد، تعادل است. برای  رژیم غذایی روزانه هم باید تعادل  و تنوع  را رعایت کرد، به این معنا که  رژیم غذایی باید مقدار مصرفی که برای حفظ سلامتی بدن نیاز است، را داشته باشد. وقتی تنوع  و تعادل در رژیم غذایی رعایت بشوند،  برابر است با محدودکردن بیماری‌های شایع و حتی از ابتلا به بیماری‌های مزمن و خطرناک پیشگیری خواهد کرد.

اما مواد غذایی مختلف و اساسی به ۵ گروه اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند؛ و عدم مصرف هر یک از این گروه‌ها باعث کمبود مواد  مغذی موردنیاز بدن شود، و حتی مصرف بیش از اندازه آنها باعثت می‌شود بیماری‌های مثل افزایش وزن، چاقی و مشکلات گوارشی، معده درد و…. را در پی خواهد داشت. در ادامه به بررسی این ۵ گروه  می‌پردازیم:

  1. گروه نان و غلات:

مواد غذایی این گروه دارای منابع انواع کربوهیدرات پیچیده و فیبر هست، موارد غذایی که در این گروه قرار دارد  برابر است با: انواع نان – ماکارونی – رشته – گندم – جو – می‌شود.  باتوجه‌به اینکه حاوی ویتامین‌های b آهن – پروتئین هستند، ‌بیشترین نقش در تأمین انرژی بدن را بر عهده درند.  متخصص تغذیه مرزداران مقدار مصرف روزانه از گروه نان و غلات را ۶ تا ۱۱ واحد توصیه کرده‌اند

دکتر تغذیه مرزداران  معتقد هستند که مقدار پروتئین موجود در گندم و برنج مانند مقدار موجود حبوبات پروتئین گیاهی است و به همین دلیل توصیه می‌کنند که از هر دو نوع پروتئین حبوبات با برنج و گندم  به‌صورت مخلوط مصرف شود. به‌عنوان‌مثال دکتر تغذیه خوب مرزداران خوردن عدسی با نان یا عدس پلو را پیشنهاد، و بر اساس سنجش عادت‌ها و ویژگی‌های خاص به بعضی از مراجعه‌کنندگان خود توصیه  می‌کنند.

  1. گروه سبزی‌ها:

سبزی‌ها عبارت‌اند از  انواع سبزی‌های برگ‌دار – انواع کلم – لوبیاسبز – هویج – نخودسبز – فلفل – خیار – قارچ – گوجه‌فرنگی –پیاز و سیب‌زمینی

  گروه سبزی‌ها مقدار انرژی و پروتئین کمتری دارند، ولی در عوض مقدار زیادی فیبر و مواد معدنی  مثل پتاسیم – منیزیوم –  دارند. همچنین انواع ویتامین a-B-C   رادارند. مقدار میزانی که دکتر تغذیه مرزداران برای مصرف روزانه سبزی‌ها توصیه می‌کند ۳ تا ۵ واحد است.

توجه داشته باشید: متخصص تغذیه خوب مرزداران توصیه می‌کنند که برای سبزی‌ها بهتر است بدون آب و با حرارت کم پخته شوند، و بعد از طبخ کردن آب افزوده شود تا کاملاً به خورد سبزی‌ها برود. زیرا باعث  می‌شود که  املاح ویتامین‌ها در آب زیاد حل شده و  مقدار زیادی از ویتامین‌ها هدر خواهد رفت. متخصص تغذیه مرزداران توصیه می‌کنند که آبی که در طبخ سبزی‌ها باقی‌مانده به علت این که حاوی ویتامین سبزی‌ها هست در طبخ غذا استفاده شود، یا نوشیده شود.

  1. گروه میوه‌ها:

میوه‌ها هم مانند سبزی‌ها انرژی و پروتئین کمتری دارند ولی فیبر، املاح معدنی و ویتامین شامل ویتامین A,C زیادی دارند.

 این گروه شامل انواع میوه، آب‌میوه‌های طبیعی، کمپوت‌های طبیعی و میوه‌های خشکبار است. دکتر تغذیه خوب مرزداران  مصرف مقدار ۲ تا ۳ واحد را به مراجعه‌کنندگان خود تذکر می‌دهند. متخصص تغذیه مرزداران بر این باور هستند که ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در میوه‌ها برای مقاومت بدن و ترمیم یا بهبود سریع‌تر زخم‌ها و حتی حفظ و سلامتی بهتر پوست بدن مؤثرتر است.

  1. گروه گوشت و حبوبات

گوشت‌ها شامل دو دسته‌ی: گوشت‌های قرمز مثل گوسفند و گوساله، و گوشت‌های سفید مثل مرغ و ماهی  و پرندگان هستند  و حبوبات مثل نخود لوبیا – عدس –باقلا – لپه – ماش و…. می‌شوند. علاوه بر گوشت‌ها و حبوبات مغزها هم در این دست قرار دارند: مغزه‌ها شامل بادام – فندق – بادام‌زمینی و… هستند.

بهترین دکتر متخصص تغذیه مرزداران این گروه را با نام تأمین‌کننده‌ی پروتئین بدن می‌نامند، چون نقش اصلی تأمین پروتئین بدن با این گروه است. علاوه بر پروتئین دو ریزمغذی آهن و روی‌هم در این مواد غذایی وجود دارد. به همین دلیل ماده مغذی ضروری برای رشد و ترمیم بافت‌های بدن بشمار می‌رود. گروه گوشت و حبوبات برای رشد و خون‌سازی و همچنین برای ترمیم بافت‌های بدن  و تأمین‌کننده اسید آمینه‌های بدن هستند.

  1. گروه شیر و لبنیات

مهم‌ترین و بیشترین منبع تأمین‌کننده‌ی کلسیم بدن شیر است. کلسیم در تشکیل استخوان و دندان و استحکام آنها نقش ضروری بسیاری دارد.  این گروه علاوه بر  کلسیم،  دارای فسفر پروتئین، ویتامین B2 ویتامین B12 ویتامین A و سایر مواد مغذی هستند. دکتر تغذیه مرزداران میزان مصرف روزانه این گروه را ۲ تا ۳ واحد توصیه کرده است.

بهترین دکتر تغذیه مرزداران  توصیه کرده است که شیر تازه را باید به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و بعد مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *