بهترین مرکز ترک اعتیاد کجاست؟

آیا شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید وابستگی خود به نوعی مواد را درمان کنید؟ به نظر شما بهتر است برای درمان به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کنید یا کمپ؟

امروزه با توجه به وجود انواع مواد، دارو، قرص، دخانیات، نوشیدنی های الکلی و غیره در بازار، میزان وابستگی افراد به این موارد نیز در حال افزایش است. به طوری که روز به روز افراد بیشتری در دام این بیماری گرفتار می شوند.

به همین دلیل مراکز، کلینیک ها و کمپ های مختلفی در سراسر کشور در زمینه درمان این بیماری فعالیت می کنند. البته باید بدانید که کلینیک ها و کمپ های فعال در این حوزه تفاوت های بسیاری دارند.

بنابراین اگر به دنبال بهترین مرکز برای ترک وابستگی به مواد به خصوصی هستید، پیش از هر چیز باید با تفاوت ها، ویژگی ها و خدمات این مراکز آشنا شوید. سپس متناسب با شرایط و نیازهای خود بهترین مرکز را انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید.

همه چیز درباره مرکز ترک اعتیاد

امروزه اعتیاد یا وابستگی به مواد یکی از فراگیرترین بیماری ها در سطح جهان و حتی ایران است. به همین خاطر نه تنها افراد زیادی به دنبال درمان آن هستند بلکه مراکز بسیاری نیز در این حیطه فعالیت می کنند. چنان که در این مراکز افرادی که در این دام افتاده اند، با کمک پزشکان و روان درمان گران و متخصصان اعتیاد مراحل درمان را طی می کنند.

در این رابطه باید بدانید که مراکز فعال در درمان این نوع بیماری به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • کمپ های دولتی یا خصوصی
  • کلینیک های خصوصی

توجه داشته باشید که هر یک از این مراکز و موسسات از جهات مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. به همین دلیل اگر خود یا یکی از اعضای خانواده شما قصد دارید نسبت به درمان وابستگی به مواد اقدام کنید، باید با تفاوت های این موسسات آشنایی کافی را داشته باشید. زیرا اولین مرحله برای درمان، انتخاب بهترین مرکز متناسب با شرایط و خدمات مورد نیاز شما است.

کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی
کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی

تفاوت کلینیک با کمپ ترک اعتیاد

جالب است بدانید که کلینیک ها و کمپ های فعال در زمینه درمان وابستگی به اعتیاد از جهات مختلفی همچون موارد زیر با یکدیگر متفاوت هستند:

  • ویژگی ها
  • خدمات
  • امکانات و تجهیزات
  • روش های درمانی
  • داروهای درمانی
  • پرسنل
  • و بسیاری موارد دیگر.

بنابراین ما در ادامه تلاش می کنیم که با ذکر ویژگی های کلینیک های تخصصی تفاوت های انواع مرکز ترک اعتیاد از جمله کلینیک ها و کمپ ها را توضیح دهیم.

  • درمان کاملا علمی

یکی از مهم ترین نکات برای درمان بیمارانی که دچار وابستگی به نوعی مواد، نوشیدنی یا دخانیات هستند، این است که از روش های علمی استفاده شود. در این رابطه باید بدانید با توجه به همه گیری این بیماری جوامع پزشکی و روانشناسی روز به روز روش های علمی تری را برای درمان آن به جهان ارائه می دهند.

حال باید توجه داشته باشید که در مرکز ترک اعتیاد تخصصی همچون کلینیک ها نیز از تمامی این روش های علمی استفاده می شود. به طوری که اکثر این کلینیک ها پا به پای علم پیش می روند و همیشه به روز هستند.

این در صورتی است که از کمپ های ترک خبر می رسد از روش های بی پایه و اصول و حتی خشن برای درمان استفاده می کنند. به طوری که از جمله این شیوه ها باید به بستن فرد بیمار به تخت، تزریق داروهای نامرتبط و غیره اشاره شود.

  • درمان جسمی و روانی

شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که بیماری اعتیاد یک بیماری صرفا جسمی نیست و در واقع روان را بیشتر از جسم درگیر می کند. به همین دلیل درمان این بیماری باید به گونه ای باشد که علاوه بر جسم، عوارض روانی آن را نیز برطرف کند و فرد پس از آن به زندگی عادی برگردد.

به همین دلیل در مراکز ترک اعتیاد همچون کلینیک های تخصصی از بهترین روش های روانشناسی و جسمی برای درمان دو بعد فردی استفاده می کنند. اما در کمپ های دولتی یا خصوصی صرفا به درمان جسمی می پردازند و فرد ممکن است از نظر روانی در شرایط مناسبی نباشد.

این اقدام در مرکز ترک اعتیاد باعث می شود که فرد نه تنها از این بیماری نجات پیدا نکند و مجدد به مصرف مواد روی آورد بلکه از نظر روانی نیز مشکلات بسیاری را در آینده تجربه خواهد کرد.

  • درمان در محیطی آرام، تمیز و صمیمی

محیط درمان یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین موارد بر شرایط بیمار است. تا زمانی که محیط آرامش و صمیمیت کافی را نداشته باشد، بیمار خصوصا بیماری که دچار وابستگی به مواد است روند درمان را به خوبی طی نخواهد کرد.

در این رابطه جالب است بدانید که اصولا کمپ های ترک اعتیاد محیطی شلوغ، ناآرام، به هم ریخته و نامناسب دارند. به طوری که حتی بیشتر از ظرفیت خود بیمار پذیرش می کنند و این کار باعث به هم ریختگی بیشتر می شود.

اما اگر به کلینیک های تخصصی در این حوزه مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که تا چه اندازه محیط آن ها آرام و بی نظیر است. چنان که نه تنها هیچ گونه به هم ریختگی مشاهده نمی کنید بلکه با استفاده از هر روشی همچون گل های طبیعی زیبا، موسیقی ملایم و غیره سعی در حفظ آرامش بیماران دارند.

زیرا بیماران دچار وابستگی به مواد در طول درمان دچار استرس و اضطراب هستند. به همین دلیل کوچک ترین مسائل حتی محیط مرکز ترک اعتیاد باعث برهم خوردن آرامش آن ها می شود.

  • حضور پزشکان متخصص، روانشناسان مجرب و پرسنل حرفه ای

اعتیاد یک بیماری است و نیاز به درمان دارد. همچنین باید بدانید درمان این بیماری تنها از عهده پزشکان متخصص در این زمینه و روانشناسان مجرب برمی آید. همچنین برای درمان مشکلات روانی این بیماران باید از کمک روانشناسان استفاده شود.

به همین خاطر پزشکان مجرب، روانشناسان متخصص در کلینیک های درمان وابستگی به مواد فعالیت می کنند. علاوه بر این دیگر پرسنل این کلینیک ها در حیطه اعتیاد اطلاعات لازم را دارند و بهترین برخورد را با بیماران خواهند داشت. به طوری که هیچ تنشی در این فضا ایجاد نمی شود.

اما در کمپ ها ماجرا برعکس است و اصولا تعداد پزشکان با بیماران تناسب ندارد. همچنین بسیاری از کمپ ها از روانشناسان حاذق کمک نمی گیرند و پرسنل آن ها نیز برخورد مناسبی با بیماران ندارند. چنان که در مواردی حتی بیمار مورد آزار و اذیت واقع می شود.

  • استفاده از بهترین روش ها و داروها برای درمان

روش ترک یکی از مهم ترین نکات در مرکز ترک اعتیاد است. زیرا روش ترک باید متناسب با شرایط جسمی و روانی فرد انتخاب شود. چنان که برخی از بیماران با طب سوزنی یا به عنوان مثال مصرف داروهای ترک سازگاری ندارند.

به همین دلیل باید از روش های به روز و گوناگون در این مراکز استفاده شود. حال آنکه اگر به کمپ ها مراجعه کنید، خواهید دید که تنها از چند روش همچون بستری یا دارو استفاده می کنند. در صورتی که بسیاری از کلینیک ها تلاش می کنند که از تمامی روش های موجود برای درمان بیماران خود استفاده کنند.

به این شکل می توانند هر بیمار را متناسب با شرایطی که دارد، با روش به خصوصی درمان کنند و او دچار هیچ گونه مشکلی نشود.

همچنین جالب است بدانید در کلینیک های فعال در درمان وابستگی به مواد از بهترین داروها با دوز مشخص استفاده می شود. این در صورتی است که در کمپ ها از داروهایی مانند متادون، ب ۲ و غیره برای درمان بیماران استفاده می کنند که آن ها نیز باعث ایجاد وابستگی می شوند. ضمن اینکه تاکید خاصی بر دوز یا زمان مصرف وجود ندارد.

  • استفاده از بهترین امکانات و تجهیزات برای درمان

درمان هر بیماری از جمله اعتیاد به تجهیزات و امکانات به خصوصی نیاز دارد. چنان که تمامی انواع مرکز ترک اعتیاد باید از هر نظر مجهز باشند. به همین خاطر در کلینیک ها همه وسایل و امکانات لازم برای درمان بیماران با روش های مختلف از جمله طب سوزنی، هیپنوتیزم و غیره وجود دارد. اما در کمپ ها حتی بیماران با کمبود امکانات مواجه می شوند و این امر باعث اختلال در روند درمان خواهد شد.

درمان بدون بستری شدن

شاید شما نیز شنیده یا دیده باشید که در بیشتر کمپ های ترک اعتیاد تنها از روش بستری برای درمان استفاده می شود. به طوری که بیماران را برای مدت مشخصی در کمپ بستری می کنند و پس از اتمام آن دوره مرخص و به اصطلاح درمان خواهد شد.

حال آنکه در بسیاری موارد طی آن مدت بستری بسیاری از افراد به دلایل مختلف ممکن است درمان نشوند. همچنین باید بدانید بستری شدن یکی از دلایل مقاومت بیماران برای درمان است. به همین دلیل بسیاری از کلینیک ها امروزه برخلاف کمپ ها با استفاده از روش هایی بدون نیاز به بستری افراد دچار وابستگی به مواد را درمان می کنند.

بنابراین در صورتی که به کلینیک ها مراجعه کنید، دیگر نگران بستری در مرکز ترک اعتیاد، دوری از اعضای خانواده و حتی ایجاد مشکل در موقعیت اجتماعی و شغلی خود نخواهید بود.

  • درمان بدون بروز عوارض ترک

عوارض ترک و درمان وابستگی به مواد در صورتی بروز پیدا می کنند که از روش های مناسب برای درمان استفاده نشود. همچنین در صورتی که بیمار در روند درمان حمایت نشود و امکانات لازم را دریافت نکند، ممکن است با این عوارض مواجه شود.

در این رابطه جالب است بدانید بیمارانی که با کمک کمپ ها نسبت به درمان اقدام می کنند، بیشتر از مراجعان کلینیک ها دچار عوارض می شوند. زیرا در کلینیک ها با پشتیبانی و حمایت دائم از بیماران توسط پزشک و روانشناس، از بروز هر گونه عوارض ناشی از اعتیاد جلوگیری می شود. در حالی که در کمپ ها چنین پیگیری ها و خدماتی کم تر دیده می شود.

  • ارائه بهترین خدمات با دریافت هزینه مناسب

امروزه بسیاری از افراد برای پرداخت هزینه کم تر برای درمان وابستگی به مواد به کمپ ها مراجعه می کنند. زیرا برخی از کمپ ها دولتی و رایگان هستند و بعضی دیگر نیز هزینه کمی دریافت می کنند. اگر شما نیز تنها بخاطر هزینه ها بین انواع مرکز ترک اعتیاد، کمپ را انتخاب کرده اید، باید بدانید دلیل پرداخت هزینه کم تر، ارائه خدمات نامناسب است.

در واقع شاید کلینیک ها برای درمان بیماران هزینه بیشتری نسبت به کمپ ها دریافت کنند اما از هیچ کمکی دریغ نمی کنند. چنان که در برابر پرداخت این هزینه از بیش ترین و بهترین خدمات لازم در دوره درمان خود بهره مند خواهید شد.

  • ارائه خدمات تلفنی و آنلاین

یکی دیگر از خدمات و ویژگی های منحصر به فرد کلینیک ها نسبت به دیگر انواع مرکز ترک اعتیاد همچون کمپ ها، ارائه خدمات به صورت تلفنی و آنلاین است. امروزه افراد با توجه به شرایط و مشکلات مختلف ممکن است امکان مراجعه حضوری به مرکز برای درمان را نداشته باشند.

به همین دلیل برخی از کلینیک های فعال در زمینه درمان وابستگی به مواد تلاش می کنند خدمات خود را به صورت تلفنی و آنلاین نیز به بیماران ارائه دهند. به این شکل شما ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه، در منزل خود به راحتی برای همیشه مواد مصرفی خود را کنار خواهید گذاشت.

تفاوت-کلینیک-با-کمپ-ترک-اعتیاد
تفاوت-کلینیک-با-کمپ-ترک-اعتیاد

کلینیک ترک اعتیاد بهتر است یا کمپ؟

حال که با تفاوت های مراکز ترک آشنا شدید، شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که بالاخره کمپ بهتر است یا کلینیک؟ در این رابطه باید بدانید با توجه به ویژگی ها و خدمات کلینیک ها، پیشنهاد ما این است که درمان خود را با کمک این مراکز انجام دهید.

زیرا یکی از مهم ترین مسائل در درمان اعتیاد این است که مجددا به مصرف روی نیاورید. به همین دلیل تمامی خدمات کلینیک ها به صورتی است که از لغزش، عود یا بازگشت جلوگیری می کند. بنابراین با مراجعه به این مراکز علاوه بر درمان عواقب جسمی و روانی مصرف مواد، از مصرف نکردن مجدد اطمینان حاصل می کنید.

 

روش های درمان وابستگی به مواد در کلینیک ها

یکی از دلایل اصلی ترجیح کلینیک ها نسبت به دیگر مراکز ترک اعتیاد این است که از روش های مختلف برای درمان افراد گوناگون استفاده می کنند. در این رابطه باید بدانید روش های مورد استفاده در این نوع از مرکز ترک اعتیاد عبارت هستند از:

  • درمان حضوری: منظور از درمان حضوری در کلینیک ها شرکت در جلسات مشاوره فردی، حضور در کلاس های مشاوره ای و غیره است.
  • درمان با دارو: یکی از روش های متداول در کمپ و کلینیک ها درمان با دارو است. البته در کلینیک ها نوع دارو، دوز و زمان مصرف آن کاملا متناسب با شرایط شخص توسط پزشک متخصص مشخص می شود.
  • طب سنتی: این شیوه یکی از جدیدترین و کارآمدترین روش ها برای درمان وابستگی به مواد است که به حفظ رژیم غذایی فرد در طول درمان و پس از آن نیز کمک می کند.
  • طب سوزنی: این مورد یکی دیگر از روش های مدرن است که علاوه بر درمان بیماری های مختلف برای اعتیاد نیز کاربرد دارد. تعداد جلسات این درمان نیز متناسب با میزان مصرف، نوع مواد مصرفی، مدت زمان مصرف و دیگر عوامل توسط پزشکان متخصص در مرکز ترک اعتیاد تعیین می شود.
  • هیپنوتیزم: این روش نوعی از شیوه های درمانی اعتیاد است که برای درمان از نظر روانی بسیار کاربرد دارد. چنان که از هیپنوتیزم بیشتر برای درمان وابستگی به مواد محرک و توهم زا استفاده می شود.
  • درمان در منزل: این روش نیز از جمله شیوه های درمانی مراکز ترک اعتیاد است که در کلینیک ها نیز از آن استفاده می شود. البته باید بدانید ترک در منزل به اندازه دیگر روش ها مورد تایید نیست و امکان لغزش در آن وجود دارد.
  •  

بهترین مرکز ترک اعتیاد کجاست؟

اگر به دنبال بهترین موسسه برای درمان بیماری وابستگی به مواد هستید، باید فاکتورهایی را مد نظر داشته باشید. در این رابطه باید بدانید بهترین مرکز آن است که تمام ویژگی ها و خدمات ذکر شده را ارائه دهد. همچنین از تمامی روش های به روز و مفید برای درمان استفاده کند.

علاوه بر این بهترین مرکز برای شما آن است که از نظر مسافت به شما نزدیک باشد یا خدمات خود را به صورت آنلاین یا تلفنی ارائه دهد. در این رابطه باید بدانید که کیمیای رهایی اولین مرکز علمی ترک اعتیاد در ایران است که با کمک بهترین پزشک ها و روانشناسان در زمینه درمان بیماران فعالیت می کند.

در این مرکز از انواع روش ها همچون طب سوزنی، طب سنتی، هیپنوتیزم و غیره برای درمان استفاده می شود. همچنین تمامی خدمات مشاوره ای لازم را به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی ارائه می دهند. نکته جالب دیگر در رابطه با این مرکز این است که مشاوره رایگان دارد و در طول درمان پشتیبان مخصوص خود را خواهید داشت.

در نتیجه

از آنجا که امروزه بیماری اعتیاد بسیار فراگیر شده است و افراد به دنبال ترک آن هستند، در این مقاله هر آنچه که باید درباره مرکز ترک اعتیاد بدانید توضیح داده شد. به طوری که با تفاوت های کلینیک ها و کمپ ها آشنا شدید.

در این رابطه دانستید که در کلینیک ها درمان بدون بستری، کاملا علمی، با استفاده از بهترین تجهیزات و امکانات در محیطی آرام انجام می شود. همچنین متوجه شدید که کلینیک ها علاوه بر درمان جسمی به درمان روانی فرد نیز می پردازند.

در نهایت نیز با بهترین کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی آشنا شدید. به طوری که دانستید در این موسسه از روش های علمی و مدرن دنیا برای درمان استفاده می شود. همچنین علاوه بر بهترین خدمات، از مشاوره رایگان با پرداخت هزینه مناسب بهره مند خواهید شد.

 

اطلاعات تماس با مرکز:

آدرس: میدان توحید، نصرت غربی، خیابان خوش شمالی، مقابل شرکت مرتب خودرو، پلاک۷۳، طبقه سوم

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۷۲۸۹ و ۰۲۱۶۶۹۳۱۹۴۸

به اینســــــــتاگرام ما بپیونیدید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *