همیشه در کنار شما خواهیم بود

آیا می دانید این مواد محرک چه عواقب جبران ناپذیری دارد؟ اصلا با مواد کوکایین و ترکیبات آن آشنایی دارید؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی است، پیشنهاد می دهیم در ادامه با ما همراه باشید.

زیرا قصد داریم برای آشنایی بیشتر همه افراد به خصوص مصرف کنندگان این مواد مخدر، خانواده و نزدیکان آن ها درباره ترکیبات کوکایین، عواقب آن و هر آنچه که باید در رابطه با این مواد بدانید، اطلاعاتی را ارائه دهیم.

همچنین به شما کمک می کنیم که با بهترین روش های ترک این مواد آشنا شوید. علاوه بر این اگر خود یا اعضای خانواده شما دچار اعتیاد به کوکایین باشید، می توانید در زمان کوتاه به راحتی آن را ترک کنید.

بنابراین اگر برای خود و اطرافیانتان ارزش قائل هستید و سلامتی جسم و روان برای شما مهم است، این مقاله را از دست ندهید.

 

هرآنچه که باید در مورد کاکوئین بدانید

تا به حال فکر کرده اید که مواد محرک کاکوئین چیست و چه ترکیباتی دارد؟ شاید بسیاری از شما درباره مواد تشکیل دهنده کوکایین اطلاعات چندانی نداشته باشید.

به همین دلیل اگر قصد آشنایی با عوارض خطرناک این مواد را دارید، قبل از هر چیز باید با شکل، روش مصرف و ترکیبات کوکایین آشنا شوید.

 

اسم های دیگه کاکوئین چیست؟

یکی از جالب ترین نکات درباره کوکایین این است که مانند بسیاری از مواد مخدر جدید اسم های مختلفی دارد. البته باید در این زمینه دقت کافی را داشته باشید. زیرا ممکن است از نادانی شما نسبت به این موضوع سواستفاده شود. به همین دلیل باید بدانید این مواد بین افراد به اسم هایی همچون موارد زیر معروف است:

  • کک؛
  • ترک؛
  • برف؛
  • سنگ؛
  • وغیره.

تا بدین جا به صورت مختصر با مواد کاکوئین آشنا شدید. اما آیا می دانید چه باورهای غلطی در رابطه با این مواد وجود دارد؟

 

باورهای غلط در رابطه با کاکوئین

همیشه زمانی که از ترک سیگار، الکل و مواد مخدر بحث می شود، بسیاری از افراد باورهایی دارند که براساس آن ها از ترک کردن منصرف می شوند. در صورتی که اکثر این باورها کاملا غلط و غیرعلمی هستند و باعث می شوند که بیش از پیش سلامتی این افراد تحت خطر باشد.

در این رابطه باید بدانید باورهای غلطی نیز درباره ترک کوکایین وجود دارد که باعث مقاومت مصرف کنندگان این مواد در برابر ترک می شود. به طوری که از جمله آن ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مصرف کاکوئین در مهمانی های دوستانه، خانوادگی، تولدها، عروسی ها و مجالس دیگر باعث افزایش انرژی و شادی می شود و نمی توان آن را ترک کرد؛
  • مصرف کوکایین باعث می شود به اندازه ای پرانرژی شویم که مشکلات را فراموش می کنیم و شاد هستیم؛
  • کسی که کوک را یک بار مصرف می کند، دیگر نمی تواند آن را ترک کند؛
  • مصرف این مواد باعث می شود کارها را زودتر و بدون احساس خستگی انجام دهیم؛
  • و بسیاری موارد دیگر.

برای پاسخ به این بهانه ها و باورهای غلط برای مقاومت در برابر ترک کوکایین باید بدانید که این ها ظاهر خوب کوکایین هستند. به طوری که این نکات خیلی زود تبدیل به عواقب خطرناک و تهدیدکننده ای می شوند که دیگر هیچ کدام از این باورها واقعیت پیدا نمی کند.  

 

عوارض عدم کاکوئین و عدم اقدام به موقع ترک آن

پیش از هر چیزی باید بدانید که کاکوئین یکی از مواد مخدر بسیار خطرناک در دنیا و به خصوص ایران به شمار می رود. زیرا عوارض جسمی این مواد بلافاصله بعد از مصرف و خیلی زود ظاهر می شود. البته عواقب روانی مصرف این مواد مخدر بسیار خطرناک تر از عوارض جسمی آن است.

علاوه بر این باید بدانید برخی از این عوارض در کوتاه مدت ظاهر می شوند و از بین می روند اما بسیاری از آن ها در زمان طولانی همراه فرد مصرف کننده می مانند. چنان که از بین بردن این عوارض به پشتیبانی توسط مشاور و مشاوره های فردی و طولانی مدت نیاز دارد.

شاید الان برای شما سوال پیش آمده باشد که این عوارض چیست؟ بنابراین ما در این قسمت عواقب مصرف کوکایین را در دو دسته جسمی و روانی برای شما بررسی می کنیم:

 

عواقب جسمی عدم کاکوئین

از جمله عواقب جسمی واضح مصرف کاکوئین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گشادشدن مردمک چشم؛
  • بروز حالت تهوع؛
  • انقباض رگ های خونی؛
  • افزایش فشار خون؛
  • بالارفتن دمای بدن؛
  • افزایش ضربان قلب؛
  • بی نظمی در ضربان قلب؛
  • کشیدگی یا لرزش در عضلات؛
  • سردرد؛
  • تشنج؛
  • سکته مغزی؛
  • مرگ.

علاوه بر این ها باید بدانید در صورت عدم ترک کاکوئین یک سری از عواقب جسمی دیگر نیز بروز پیدا می کند که تحت تاثیر نوع مصرف این مواد ایجاد می شوند.

به عنوان مثال زمانی که فرد این مواد را از طریق بینی مصرف می کند، با مشکلاتی همچون خون دماغ، آبریزش زیاد بینی، مشکلات بلع، از دست دادن بویایی وغیره مواجه می شود.

همچنین کسی که کوکایین را از طریق دهان مصرف می کند، با کاهش جریان خون روبه رو می شود که از عواقب این اتفاق باید به پوسیدگی شدید روده اشاره کنیم.

گذشته از این موارد جالب است بدانید عوارض جسمی مصرف کوکایین به همین موارد ختم نمی شود بلکه بیماری های زیادی را به همراه دارد که ما در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

 

هپاتیت و اچ آی وی

جالب است بدانید روز به روز تحقیقات بیشتری بر عملکرد کوکایین در بدن افراد انجام می شود که دلایل مستندتری برای ترک کاکوئین ارائه شود. در این تحقیقات اخیرا به نتیجه رسیدن که این مواد باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود.

این مشکل احتمال تقویت ویروس هایی همچون اچ آی وی را در بدن افزایش می دهد و حتی افرادی که به دلیل مصرف کوکایین به اچ آی وی دچار شده باشند، بیشتر از بقیه در معرض ابتلا به هپاتیت هستند.

 

سوء تغذیه

یکی دیگر از مهم ترین عوارض جسمی برای عدم اقدام به ترک کوکایین در اولین فرصت، سوء تغذیه است. زیرا مصرف این مواد باعث می شود اشتهای افراد کاهش پیدا کند و به مرور سوء تغذیه رخ می دهد. به طوری که این مشکل به تنهایی بیماری های دیگری را نیز به همراه دارد.

علاوه بر این ها افراد مصرف کننده و دچار اعتیاد به کوکایین با مشکلات دیگری همچون اختلالات حرکتی، پارکینسون و غیره روبه رو می شوند. اما به نظر شما آیا روشی برای ترک این مواد وجود دارد که به کاهش عوارض آن کمک کند؟ 

 

عواقب روانی عدم ترک 

پیش از هر چیز توجه داشته باشید که عواقب جسمی در برابر عوارض روانی مصرف کاکوئین بسیار ناچیز است. شاید وقتی افراد این مواد را مصرف می کنند، در وهله اول انرژی زیادی داشته باشند و ذهن آن ها هشیارتر از قبل عمل کند اما این ظاهر قضیه است. زیرا پشت این ها عواقبی است که درمان آن ها مدت ها زمان می برد.

از جمله عواقب روانی مصرف کوکایین باید به تحریک پذیری، بی قراری، پارانویا، بی اعتمادی، بروز رفتارهای خشونت آمیز و مشکلات خلقی اشاره شود. جالب است بدانید برخی از این مشکلات همچون پارانویا کل زندگی فرد را دچار اختلال می کند. چنان که این افراد به درمان های طولانی مدت و مراقبتی روانی نیاز دارند که شاید تاحدودی بهبود پیدا کنند.

مزایای کاکوئین

حال که با مواد کوکایین و عوارض اقدام نکردن برای ترک اعتیاد به کاکوئین آشنا شدید، بهتر است مزیت های ترک این مواد را نیز بدانید. در این رابطه باید دقت داشته باشید که ترک کوک نه تنها مزایای بسیاری برای سلامتی جسم شما دارد بلکه حتی باعث می شود سلامت روان شما نیز تضمین شود.

برخی از مهم ترین مزایای ترک این مواد عبارت هستند از:

 

افزایش اشتها

یکی از مهم ترین مزایای ترک کاکوئین این است که برخلاف مصرف آن، باعث افزایش اشتها می شود. البته باید دقت کنید که این افزایش اشتها موجب پرخوری و افزایش وزن نشود. بنابراین بهترین راه این است که اگر این مواد را ترک می کنید، رژیم غذایی به خصوصی داشته باشید که سلامت جسمی شما حفظ شود و در عین حال هیکل متناسبی داشته باشید.

 

بازگشت به زندگی و افزایش تحمل روانی

یکی دیگر از مزایای قابل توجه ترک کوکایین برای روان افراد این است که دیگر همچون سابق، زود و با مسائل کوچک عصبانی نمی شوند و رفتارهای خشونت آمیز از خود بروز نمی دهند. در واقع ترک این مواد مخدر باعث می شود که فرد به زندگی سابق خود برگردد و از نظر جسمی و روانی در بهترین شرایط قرار گیرد.

ضمن اینکه به طور کلی ترک این مواد مخدر خطرناک باعث می شود که از بروز تک تک عواقب مصرف آن جلوگیری شود یا خسارت های بیشتری به جسم و روان مصرف کننده وارد نشود. حال شاید می پرسید از چه روشی برای ترک کوکایین باید استفاده کنید که در زمان کم و به بهترین شکل از این مواد و عوارض آن نجات پیدا کنید؟

در این رابطه باید بدانید مراکز بسیاری در حوزه ترک اعتیاد فعالیت می کنند اما مرکز درمانی کیمیای رهایی با همه آن ها متفاوت است. زیرا تنها مرکز علمی و تخصصی برای ترک کوکایین می باشد که از بروز ترین روش های درمانی استفاده می کند که سلامتی کامل شما را به ارمغان می آورد.

 

خدمات ارائه شده کاکوئین از سوی کلینیک کیمیای رهایی

ما در مرکز درمانی کیمیای رهایی سعی می کنیم افراد را از اعتیاد و مصرف مواد مخدر نجات دهیم. به همین خاطر ما نیز همچون دیگر مراکز فعال در این زمینه از بهترین و به روزترین روش های علمی برای ترک اعتیاد به انواع مواد مانند کوکایین استفاده می کنیم.

به طوری که از جمله خدمات ویژه مرکز ما برای افراد دچار اعتیاد به کاکوئین که قصد ترک دارند، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دارو درمانی
  • طب سوزنی و طب سنتی
  • مشاوره و درمان فردی؛
  • مشاوره و درمان خانواده؛
  • کلاسهای آموزشی گروهی برای بیماران؛
  • کلاسهای آموزش خانواده؛
  • پشتیبانی توسط روانشناس؛
  • توصیه های رژیم غذایی؛
  • و غیره.

 

مشاوره تلفنی کاکوئین

یکی از مهم ترین خدماتی که توسط مشاوران متخصص مرکز کیمیای رهایی به مراجعه کنندگان ارائه می شود، این است که دیگر نیازی نیست در این حجم از ترافیک و آلودگی افراد به صورت حضوری به مرکز مراجعه کنند.

زیرا در مرکز ما بسیاری از خدمات ترک اعتیاد به مواد مخدر مختلف مانند کوکایین به صورت تلفنی نیز ارائه می شود. به این شکل دیگر نگران اتلاف وقت نخواهید بود و هر زمان از روز از خدمات ترک اعتیاد ما بهره مند می شوید. علاوه بر این باید بدانید در کلینیک ترک کوکایین ما از روش های مختلفی برای ترک این مواد مخدر استفاده می شود که در ادامه هر یک از آن ها را به شما معرفی می کنیم:

 

ترک حضوری

یکی از شیوه های پرطرفدار و پرکاربرد برای ترک این مواد مخدر، ارائه خدمات ترک کوکایین به صورت حضوری است. باید بدانید که در این راستا مراکز ترک مختلف کلاس های آموزشی گروهی و فردی برگزار می کنند و در اون جلسات چگونگی ترک این مواد مخدر خطرناک آموزش داده می شود.

علاوه بر این مشاوران ترک اعتیاد در مرکز ترک کاکوئین با مشاوره های فردی، گروهی و خانوادگی تلاش می کنند که فرد در زمان کوتاه و به آسانی اعتیاد به این مواد را ترک کند.

ترک با دارو

یکی دیگر از روش هایی که برای ترک کوکایین کاربرد دارد، ترک با دارو است. از آنجایی که این مواد وابستگی دارد و ترک آن کار آسانی نیست، بسیاری از مراکز ترک با استفاده از دارو به فرد مصرف کننده کمک می کنند که اعتیاد و وابستگی به کاکوئین را کنار بگذارد.

به طوری که در راهکار ترک کاکوئین با دارو از داروها و قرص هایی استفاده می کنند که فرد را امیدوار کند . به این شکل اگر فرد حتی در شرایط مصرف قرار گرفت، به اعتیاد رو نمی آورد.

 

ترک  با طب سنتی

جالب است بدانید ترک اعتیاد به خصوص اعتیاد به کوکایین با استفاده از طب سنتی یکی از روش های خاصی محسوب می شود که همه مراکز ترک از آن استفاده نمی کنند. اما ما در مرکز کیمیای رهایی با حضور متخصصان و افراد مجرب در این زمینه این خدمات را به افراد مصرف کننده ارائه می دهیم.

کسی که این روش را برای ترک اعتیاد انتخاب می کند، زیر نظر پزشک متخصص و روانشناس به راحتی اعتیاد به کاکوئین را ترک می کند. زیرا در مرکز ترک کاکوئین ما از رژیم غذایی و توصیه های سنتی  به خصوصی استفاده می شود که روند ترک بسیار سریع طی خواهد شد و هیچ ضرری از نظر جسمی و روانی برای فرد ندارد.

 

ترک با طب سوزنی

یکی دیگر از روش هایی که بسیاری از افراد از اون برای ترک اعتیاد به مواد مخدر خطرناکی مثل کاکوئین استفاده می کنند، طب سوزنی است. همانطور که می دانید طب سوزنی همیشه با نتایج شگفت انگیز بر بیماری ها همگان رو غافلگیر می کند.

این موضوع درباره ترک اعتیاد به خصوص اعتیاد به کوکایین نیز صادق است. به همین خاطر ما در مرکز کیمیای رهایی از این روش ها استفاده می کنیم که امروزه طرفداران بسیاری نیز دارد.

البته باید دقت کنید که تعداد جلسات انجام طب سوزنی و چگونگی انجام این کار به مقدار مصرف فرد، مدت زمان اعتیاد و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد. بنابراین کاری بسیار تخصصی محسوب می شود و بخاطر همین ما نیز از متخصصان این کار در مرکز کمک گرفتیم.

 

ترک با هیپنوتیزم بعد ازدوماه پس از ترک

تا به حال فکر کرده اید که چطور با هیپنوتیزم عمل ترک اعتیاد انجام می شود؟ جالب است بدانید این روش یکی از مهم ترین راهکارهای روانشناسی برای ترک اعتیاد به شمار می رود. البته از این راهکار در مراکز کمی در کشور ایران استفاده می شود که کیمیای رهایی یکی از آن ها است.

از آنجایی که عواقب روانی مصرف کاکوئین تا مدت ها همراه فرد می ماند و به جلسات مشاوره ای بسیاری نیاز دارد، ترک کاکوئین با هیپنوتیزم بهترین راه است. زیرا این روش درواقع روان فرد را درمان می کند و تعداد زیادی از مشکلات روانی ناشی از اعتیاد به کوکایین برطرف می شود.

همچنین هیپنوتیزم راهکاری است که کمک می کند فرد دیگر حتی دچار لغزش و بازگشت به اعتیاد به این مواد مخدر نشود. زیرا ما در کیمیای رهایی از روش های دیگری همچون ترک اعتیاد در منزل استفاده می کنیم اما احتمال لغزش و عود در این روش بسیار زیاد است.

ترک کوکائین کیمیای رهایی

چرا کلینیک کیمیای رهایی؟

حال شاید بسیاری از شما بپرسید چرا باید کلینیک کیمیای رهایی را انتخاب کنید؟ به همین خاطر ما اینجا می خواهیم چند مورد از مزایای مراجعه به مرکز کیمیایی رهایی را برای شما شرح دهیم که از انتخاب خود اطمینان پیدا کنید:

  • بهترین متخصصان در زمینه ترک اعتیاد به خصوص ترک کاکوئین در مرکز کیمیای رهایی در حال خدمات رسانی به افراد معتاد و خانواده های آن ها هستند؛
  • پرسنلی مسئولیت پذیر و خوش رفتار با مراجعان در مرکز ما خدمات رسانی می کنند؛
  • ارائه بهترین خدمات در زمینه ترک با طب سوزنی، طب سنتی و هیپنوتیزم؛
  • حضور و فعالیت مشاوران مجرب و متخصص برای رسیدگی به عواقب روانی مصرف کاکوئین؛
  • ارائه خدمات مشاوره ای و درمانی برای ترک کوکایین به صورت حضوری و تلفنی؛
  • امکان پرسش و پاسخ در صفحه اینستاگرام مرکز کیمیای رهایی؛
  • اولین جلسه مشاوره در زمینه ترک اعتیاد و دیگر مسائل روانشناسی کاملا رایگان است؛
  • و بسیاری موارد دیگر که هنگام برقراری ارتباط با مشاوران ما از آن ها مطلع می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *