هرآنچه که باید در مورد ترک الکل بدانید

آیا شما نیز یکی از مصرف کنندگان مشروبات الکلی هستید؟ تا به حال به این فکر کرده اید که این نوشیدنی ها را از زندگی و مهمانی های خود حذف و برای ترک الکل اقدام کنید؟

امروزه مصرف این نوشیدنی ها در مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی و بین جوانان بسیار رواج پیدا کرده است. به طوری که تقریبا می توان گفت در کنار شربت ها و آب میوه ها این نوشیدنی ها را نیز سرو می کنند. به همین خاطر تعداد افرادی که به اعتیاد به این نوشیدنی ها دچار شده اند، روز به روز در حال افزایش است.

به همین ترتیب عوارضی که این افراد با آن ها رو به رو می شوند نیز هر روز بیشتر می شود. زیرا این نوشیدنی ها عوارض جسمی و روانی بسیار زیادی دارند که اتفاقا از لحظه ای که مصرف می شوند، بروز پیدا می کنند. در این رابطه باید بدانید تنها راه نجات از این عوارض، ترک این نوشیدنی ها است.

هرآنچه که باید در مورد ترک الکل بدانید

پیش از هر چیز باید بدانید که این نوشیدنی ها تنوع زیادی دارند. زیرا در هر کشوری با میوه های مختلف تولید و به مشتریان عرضه می شوند. به عنوان مثال رایج ترین مشروبات الکلی در ایران شراب، عرق خرما، عرق کشمش، ودکا، ویسکی و غیره است.

به طوری که بعضی از این نوشیدنی ها تولیدات ایرانی هستند و برخی دیگر را از کشورهای دیگر به صورت قاچاق وارد می کنند. در هر صورت یکی از مهم ترین نکات برای ترک این نوشیدنی ها این است که روش ها و مراحل ترک هر کدام از این مشروبات ممکن است با دیگری تفاوت داشته باشد.

حال اگر جز افرادی هستید که می خواهید این نوشیدنی ها را ترک کنید اما نمی توانید یا می خواهید افراد دچار اعتیاد به این نوشیدنی ها را برای ترک توجیه کنید، بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

کلینیک ترک اعتیاد شهرک غرب

چرا الکل مصرف می کنیم؟

اولین و مهم ترین اقدام برای ترک الکل این است که از خود یا کسی که این مشروبات را مصرف می کند، دلیل این کار را بپرسید. یعنی بررسی کنید که چه مسئله ای باعث می شود این نوشیدنی ها را مصرف کنید یا حتی به آن ها اعتیاد پیدا کرده باشید؟

ما اینجا چند مورد از دلایلی که بسیاری از افراد به آن ها اشاره کرده اند را ذکر می کنیم که شما راحت تر بتوانید دلیل اعتیاد خود را تشخیص دهید:

  • خوش گذرانی در مهمانی ها و دورهمی ها؛
  • کاهش استرس؛
  • دوری از دغدغه ها و مشکلات زندگی؛
  • احساس سرخوشی لذت بخش؛
  • ناتوانی برای جواب رد دادن به تعارف این نوشیدنی ها؛
  • رفت وآمد با افراد دچار اعتیاد به الکل؛
  • و بسیاری موارد دیگر.

زمانی که شما نیز دلیل مصرف خود را پیدا کنید، ترک این نوشیدنی ها بسیار راحت تر می شود. زیرا اول برای رفع مشکلی که باعث شده است به این نوشیدنی ها روی آورید، اقدام می کنید و به این شکل دیگر تمایلی به مصرف نخواهید داشت.

تصمیم برای ترک این نوشیدنی را به همه اطلاع دهید

یکی دیگر از اقداماتی که باید پیش از ترک الکل انجام دهید، این است که به همه اعضای خانواده، دوستان و کسانی که با آن ها مشروبات الکلی مصرف می کرده اید، اطلاع دهید که قصد دارید اعتیادتان را ترک کنید.

به این شکل همه در جریان هستند که دیگر نباید به شما نوشیدنی های الکلی را تعارف کنند و حتی در بسیاری از موارد مشوق شما می شوند. به طوری که با گام های محکم تر و قاطع تری این مسیر را طی خواهید کرد.

به قضاوت دیگران فکر نکنید

یکی از بزرگ ترین مشکلات افرادی که دچار اعتیاد به الکل شده اند، این است که در بسیاری از موارد اطرافیان اون نیز همین مشکل را دارند. به همین خاطر زمانی که می خواهند برای ترک الکل تصمیم بگیرند، نگران قضاوت بقیه هستند و همین باعث می شود حتی از تصمیم خود دست بکشند.

اما باید بدانید قضاوت دیگران هیچ اهمیتی ندارد و شما باید زندگی خود را نجات دهید. بنابراین زمانی که می شنوید چرا این کار را انجام می دهی یا ترک نکن و غیره، فقط به خود و سلامتی خود فکر و از آن ها دوری کنید.

یک نوشیدنی غیرالکلی را جایگزین کنید

یکی از بهترین راهکارها برای ترک نوشیدنی های الکلی این است که پیش از اقدام برای طی مراحل ترک، یک نوشیدنی غیرالکلی که آن را دوست داشته باشید، برای این مشروبات جایگزین کنید.

به این شکل هر زمان وسوسه شدید که مشروبات الکلی مصرف کنید، به جای آن نوشیدنی غیرالکلی را می نوشید و به مرور زمان به آن عادت می کنید. قطعا اعتیاد و عادت به آب میوه ها و نوشیدنی های غیرالکلی بسیار بهتر است و ترک الکل را برای شما آسان می کند.

به سلامتی خود فکر کنید!

در آخر اگر هنوز بهونه می آورید و نمی توانید نوشیدنی های الکلی را ترک کنید، بهترین راهکار این است که به سلامتی خود فکر کنید. آیا می دانید این نوشیدنی ها برخلاف باورهای شما تا چه اندازه برای جسم و روان خطرناک هستند؟

آیا شما جز افرادی هستید که دچار باورهای غلط شده اید و نمی خواهید بپذیرید که این نوشیدنی ها برای شما ضرر دارند؟ پس با ما همراه باشید که با چند مورد از این باورهای غلط آشنا شوید و دیگر به آن ها تکیه نکنید.

باورهای غلط در رابطه با ترک الکل

همیشه همه افراد کارهای اشتباهی مانند اعتیاد به الکل را با یک سری باورهای غلط توجیه می کنند. همچنین بسیاری از این افراد با همین باورها باعث می شوند که دیگران نیز به این نوشیدنی ها اعتیاد پیدا کنند و در برابر ترک مقاومت کنند.

از جمله این باورها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم که هرچه زودتر باید آن ها را دور بریزید:

  • یکی از مهم ترین باورهای نادرستی که درباره نوشیدنی های الکلی وجود دارد، این است که بسیاری از افراد تصور می کنند این مشروبات از بروز آسیب ها و بیماری ها جلوگیری می کنند یا حتی باعث درمان می شوند. در صورتی که این نوشیدنی ها به تنهایی عوارض جسمی بسیاری دارند. پس نمی توانند درمان کننده یا پیش گیری کننده باشند؛
  • برخی از افراد تصور می کنند این نوشیدنی ها باعث شادی و سرخوشی می شوند و حال خوبی را با آن ها تجربه می کنند. در صورتی که این سرخوشی کوتاه مدت عوارض روانی بلندمدت بسیاری دارد؛
  • اینکه مصرف الکل باعث می شود روابط اجتماعی افراد بهبود پیدا کند و ارتباط بهتری با دیگران برقرار کنند نیز یکی دیگر از باورهای نادرست است. زیرا این نوشیدنی ها تنها باعث می شوند با افرادی که مصرف کننده آن ها هستند ارتباط خوبی داشته باشید و افراد دیگر از افراد دچار اعتیاد به الکل فراری هستند.

موارد گفته شده تا بدین جا فقط چند مورد از باورهای نادرستی است که باعث می شود افراد در برابر ترک الکل مقاومت کنند. زیرا بسیاری از کسانی که مصرف کننده دائم این نوشیدنی ها هستند، اعتقاد دارند که هیچ عوارضی برای آن ها ندارد.

به همین خاطر ما در ادامه عوارض خطرناک جسمی و روانی این مشروبات را برای شما شرح می دهیم که دیگر انکار نکنید!

عوارض عدم ترک الکل و عدم اقدام به موقع ترک آن

جالب است بدانید مصرف الکل نه تنها عوارض دارد بلکه این آسیب ها در جسم و روان بروز پیدا می کنند. یعنی تنها در یک بعد تاثیرگذار نیستند. به همین دلیل ما این عوارض را به دو دسته جسمی و روانی تقسیم می کنیم و سپس به توضیح آن ها می پردازیم:

عوارض جسمی الکل چیست؟

مشروبات غیرمجاز الکلی جز آن دسته از نوشیدنی هایی هستند که بلافاصله پس از ورود به بدن بر تک تک اعضا تاثیر می گذارند. به طوری که از جمله مشکلات جسمانی که با مصرف این نوشیدنی ها بروز پیدا می کند، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مشکلات کبدی

مصرف الکل یکی از عوامل مهمی است که در عملکرد کبد اختلال ایجاد می کند. زیرا کبد تلاش می کند مواد سمی مانند الکل را از بین ببرد و عدم ترک الکل باعث می شود این عملکرد دچار مشکل بشود و التهاب کبد و زخم سیروز را به همراه دارد.

  • مشکلات گوارشی

مصرف الکل باعث بروز مشکلات گوارشی مانند پانکراتیت می شود. زیرا این نوشیدنی فعال شدن غیرطبیعی آنزیم های گوارشی که لوزالمعده تولید می کند را به همراه دارد که در نتیجه پانکراتیت ایجاد می شود و تا مدت طولانی با فرد همراه است. علاوه بر این باید بدانید این بیماری خود مشکلات دیگری را نیز ایجاد می کند.

  • مشکل در سیستم گردش خون

از جمله عوارض خطرناک عدم ترک الکل بر سیستم گردش خون باید به مواردی همچون افزایش فشار خون، بی نظمی ضربان قلب، پمپاژ خون نامناسب، بروز حمله قلبی و غیره اشاره کنیم. علاوه بر این ها مصرف منظم نوشیدنی های الکلی باعث بیماری های جدی مانند نارسایی قلبی نیز می شود.

  • بروز مشکلات جدی در سطح قند خون

از آنجایی که الکل بر عملکرد کبد و لوزالمعده تاثیر بسیاری دارد و این دو عضو نیز در تنظیم قند خون موثر هستند، مصرف زیاد این نوشیدنی باعث افزایش یا کاهش قند خون و بروز مشکلات خطرناک می شود. به همین دلیل افرادی که دچار دیابت یا قند خون پایین هستند، باید از مصرف این نوشیدنی ها خودداری کنند.

  • بروز مشکلات قابل توجه در عملکردهای جنسی

برخلاف تصور عموم که فکر می کنند مصرف الکل باعث افزایش میل جنسی و ارتباط جنسی مناسب می شود، این نوشیدنی ها بروز مشکلاتی در نعوظ برای مردها را به همراه دارند و حتی باعث می شوند که هورمون های جنسی به مقدار کافی تولید نشوند.

همچنین مصرف الکل توسط زنان نیز باعث قطع قاعدگی و به دنبال آن ناباروری می شود. البته حتی اگر زنان باردار شوند نیز در بسیاری از موارد جنین آن ها سقط می شود یا مرده به دنیا می آید.

  • مشکلاتی در سیستم عصبی مرکزی

یکی از مهم ترین آثار عدم ترک الکل بر سیستم عصبی مرکزی ایجاد می شود که باعث بروز مشکلات جدی در تکلم، تفکر، کنترل عاطفی و غیره خواهد شد. همچنین این اثر ممکن است احساساتی مانند سوزن سوزن شدن در پا و دست را به همراه داشته باشد.

علاوه بر این ها باید بدانید همه عوارض جسمی این نوشیدنی ها به این موارد ختم نمی شود و افراد مصرف کننده با مشکلاتی همچون حالت تهوع، تعریق زیاد، لرزیدن، تشنج و غیره نیز مواجه خواهند شد. حال باید بدانید این موارد تنها عوارض جسمی اعتیاد به الکل هستند و برای اطلاع از عواقب روانی آن باید همچنان ما را همراهی کنید.

عدم ترک الکل چه عوارض روانی دارد؟

جالب است بدانید الکل به همان اندازه ای که احساس سرخوشی و مستی را به همراه دارد، باعث بروز آسیب های روانی بسیاری می شود که بعضی از آن ها ممکن است تا پایان عمر با مصرف کننده همراه باشند. به طوری که بعضی از این عوارض همچون مشکل در تمرکز و حافظه در کوتاه مدت و برخی دیگر مانند موارد زیر در بلند مدت ظاهر می شوند:

  • افسردگی؛
  • اضطراب؛
  • وابستگی؛
  • بروز اختلالات جدی در یادگیری؛
  • اختلال در ظرفیت حافظه؛
  • قطع رشد مغز؛
  • و بسیاری موارد دیگر.

حال که متوجه شدید مصرف الکل چه عوارضی دارد، به احتمال زیاد بسیاری از شما به فکر ترک اعتیاد هستید. پس با ما همراه باشید که با مزایای ترک الکل آشنا شوید و با تصمیم قاطع تر برای ترک قدم بردارید.

مزایای ترک الکل

از جمله مهم ترین مزایای ترک این نوشیدنی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی و سلامت پوست افزایش پیدا می کند؛
  • دیگر با مشکلاتی همچون بی خوابی مواجه نمی شوید؛
  • تناسب اندام خواهید داشت؛
  • جلوگیری یا درمان مشکلات روانی ناشی از مصرف الکل مانند اضطراب و افسردگی؛
  • بهبود حس بینایی؛
  • بهبود تمرکز و ظرفیت حافظه؛
  • جایگاه اجتماعی مناسب بین مردم؛
  • و غیره.

حال که با این مزایا آشنا شدید، حتما به دنبال یک مرکز ترک الکل مناسب هستید. در این رابطه باید بدانید کیمیای رهایی یکی از چندین مرکز ترک اعتیاد به مواد مخدر و الکل است که بهترین خدمات را در این زمینه به مراجعان ارائه می دهد.

می پرسید چه خدماتی؟ با ما همراه باشید که خدمات و روش های ترک در این مرکز را برای شما توضیح دهیم.

خدمات ارائه شده ترک الکل از سوی کیمیای رهایی

کلینیک ترک مشروبات الکلی کیمیای رهایی یکی از مراکز معتبر در این زمینه محسوب می شود که با توجه به نیاز مراجعان روز به روز خدمات جدیدتری را ارائه می دهد.

به طوری که اگر برای ترک اعتیاد به انواع نوشیدنی های الکلی به این مرکز مراجعه کنید، با مشاوران و درمان گرانی مواجه می شوید که با بهترین راهکارها به شما کمک می کنند که بدون هیچ آسیب و مشکلی این مرحله را پشت سر بگذارید.

در این رابطه باید بدانید از جمله مهم ترین خدماتی که با مراجعه به کلینیک کیمیای رهایی از آن ها بهره مند می شوید، مشاوره ودرمان فردی، مشاوره و درمان خانواده، کلاسهای آموزشی گروهی برای بیماران، کلاسهای آموزش خانواده، پشتیبانی توسط روانشناس و توصیه های رژیم غذایی است.

البته این موارد تنها بخشی از خدمات کلینیک ترک الکل کیمیای رهایی محسوب می شود. زیرا یکی از اصلی ترین خدمات قابل توجه این مرکز در زمینه ترک اعتیاد به انواع مواد مخدر و الکل، تنوع زیاد در روش های ترک است.

در این رابطه باید بدانید در این کلینیک از روش های بسیاری برای ترک استفاده می شود که متخصصان براساس شرایط جسمی و روانی فرد مصرف کننده بهترین روش را برای او انتخاب می کنند. بنابراین ما برای آشنایی بیشتر شما با این روش ها تک تک آن ها را در ادامه معرفی می کنیم.

ترک الکل حضوری

یکی از راه هایی که بسیاری از افراد برای ترک مشروبات الکلی انتخاب می کنند، ترک به صورت حضوری است. منظور از این روش این است که افراد به مراکز معتبر ترک اعتیاد مراجعه می کنند و با استفاده از مشاوره ها و کلاس های ترک اعتیاد این مسیر را طی می کنند.

در این رابطه جالب است بدانید در کلینیک کیمیای رهایی در این روش مشاوره های فردی و خانوادگی برای افراد در نظر گرفته می شود که به راحتی بتوانند اعتیاد خود را ترک کنند.

ترک الکل با دارو

یکی دیگر از روش های پرطرفدار برای ترک مشروبات الکلی این است که در مراکز ترک اعتیاد از دارو استفاده می کنند. در این رابطه باید بدانید در مرکز کیمیای رهایی متخصصان بسیاری فعالیت می کنند که با استفاده از داروهای مناسب به فرد کمک می کنند اعتیاد خود را در زمان کم ترک کند.

البته باید توجه داشته باشید که متخصصان و درمانگران ما نوع و دوز مصرف دارو برای ترک الکل را براساس میزان مصرف این نوشیدنی ها، مدت زمان مصرف و بسیاری عوامل دیگر مشخص می کنند.

ترک الکل با طب سنتی

ترک اعتیاد به انواع مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی با طب سنتی یکی از روش هایی محسوب می شود که روز به روز طرفداران آن در حال افزایش هستند.

در این رابطه باید بدانید کلینیک کیمیای رهایی یکی از چند مرکز خاص ترک اعتیاد محسوب می شود که از این روش برای درمان افراد استفاده می کند. به همین خاطر نیز حاذق ترین درمانگران برای ترک اعتیاد افراد به الکل با این روش در کیمیای رهایی مشغول به فعالیت هستند.

ترک الکل با طب سوزنی

آیا باور می کنید که طب سوزنی علاوه بر درمان بسیاری از بیماری ها برای ترک الکل نیز کاربرد دارد؟ جالب است بدانید این روش به اندازه ای این روزها پرطرفدار شده است که در مرکز کیمیای رهایی با بهترین تجهیزات برای مراجعان انجام می شود.

زیرا ترک اعتیاد به مشروبات الکلی با طب سوزنی نسبت به روش های دیگر به زمان کم تری نیاز دارد و بسیاری از افرادی که تصمیم به ترک می گیرند نیز به دنبال همین هستند.

البته باید بدانید تعداد جلسات طب سوزنی برای ترک اعتیاد به این نوشیدنی ها به عوامل زیادی بستگی دارد که متخصصان ما اول آن ها را بررسی می کنند و سپس تصمیم گیری خواهند کرد.

ترک الکل با هیپنوتیزم بعد ازدوماه پس از ترک

هیپنوتیزم یکی از راهکارهای به روز و به خصوص برای ترک اعتیاد به مشروبات الکلی است که اتفاقا بسیار طرفدار دارد. زیرا بر خلاف روش هایی همچون ترک الکل در خانه که امکانات آن نیز در مرکز کیمیای رهایی برای افراد فراهم شده است، هیچ لغزشی ندارد.

علاوه بر این از آنجایی که مشروبات الکلی بیش ترین تاثیر را بر روان دارند، زمانی که ترک با روش هیپنوتیزم انجام شود، بسیاری از مشکلات و آسیب های روانی نیز از بین می رود یا حداقل کاهش پیدا می کند.

مشاوره تلفنی ترک الکل

آیا فکر کردید خدمات مرکز کیمیای رهایی تمام شده است؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید علاوه بر خدمات ذکر شده به تازگی در کلینیک کیمیای رهایی خدمات جدیدی ارائه می شود که به افراد کمک می کند با صرف زمان و هزینه کم تر مراحل ترک اعتیاد به نوشیدنی های الکلی را طی کنند.

زیرا امکاناتی فراهم شده است که بسیاری از خدمات مربوط به این موضوع به صورت تلفنی به افراد ارائه می شود و دیگر نیازی به حضور آن ها در مرکز نیست. همچنین جالب است بدانید مشاوره تلفنی باعث می شود که دیگر با محدودیت زمان و نوبت دهی برای ترک الکل مواجه نشوید.

زیرا در این نوع از مشاوره شما انتخاب می کنید که چه زمانی از روز با مشاوران و درمانگران ما ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این خدمات کیمیای رهایی ویژگی های منحصر به فردی دارد که توجه بسیاری از افراد را جلب می کند. شما نیز اگر می خواهید از این ویژگی ها مطلع شوید، همچنان همراه ما باشید.

چرا کلینیک ترک اعتیاد کیمیای رهایی؟

حال که با هر آنچه که لازم بود درباره ترک الکل آشنا شده اید و متوجه شدید کلینیک کیمیای رهایی یکی از مراکزی است که خدمات مختلفی را در زمینه ترک اعتیاد ارائه می دهد، باید با ویژگی های خاص آن نیز آشنا شوید.

یکی از مهم ترین ویژگی های این مرکز این است که متخصص ترین و مجرب ترین مشاوران و درمانگران در آن مشغول به فعالیت و خدمات رسانی به مراجعان هستند. بنابراین اصلا نباید نگران باشید که در طول درمان و مراحل ترک مشکلی برای شما ایجاد شود.

همچنین در این مرکز از بهترین تجهیزات برای انجام طب سوزنی، بهترین داروهای شیمیای و گیاهی برای ترک اعتیاد استفاده می شود.

علاوه بر همه این ها جالب است بدانید که رفاه و آرامش مراجعان برای درمانگران این مرکز بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل بدون هیچ دغدغه ای برای هزینه می توانید از خدمات این کلینیک بهره مند شوید. زیرا کارمندان کیمیای رهایی تلاش می کنند در برابر ارائه بیش ترین خدمات برای ترک الکل مناسب ترین هزینه را دریافت کنند. برای بهره مندی از این خدمات تنها کافی است که با شماره های موجود ارتباط برقرار کنید.

اطلاعات تماس با مرکز:

آدرس: میدان توحید، نصرت غربی، خیابان خوش شمالی، مقابل شرکت مرتب خودرو، پلاک۷۳، طبقه سوم

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۷۲۸۹ و ۰۲۱۶۶۹۳۱۹۴۸

به اینســــــــتاگرام ما بپیونیدید.

یک دیدگاه

  1. نصرت ا... منصوری

    سلام ،چهارماه است که باشربت او پیوم کشیدن تریاک را ترک کردم و مصرف شربت از روزی بیست سی سی به دوازده سی سی رسیده شربت را از طریق غیر مجاز تهیه میکردم که متاسفانه مشکلاتی همراه داشت ،لطفا راهنمایی کنید از چه طریقی ادامه درمان دهم تا مجدداً بازگشت نداشته باشم .ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *